اخبار داغ

شهروند اهل تسنن:

خاک پای اهل بیت(ع) هستیم/ شیعه و سنی باید متحد باشند تا اسلام پایدار بماند

خاک پای اهل بیت(ع) هستیم/ شیعه و سنی باید متحد باشند تا اسلام پایدار بماند
یکی از برادران اهل تسنن در مهدیشهر با بیان اینکه اگر کسی از اهل سنت، ائمه را قبول نداشته باشد ایمان ندارد، گفت: ما همه خاک پای اهل بیت(ع) هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، نامگذاری هفته وحدت در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که به روایت برادران اهل تسنن در 12 ربیع الاول و به روایت برادران شیعه در 17 ربیع الاول می باشد، مهمترین و بزرگترین تدبیر امام خمینی(ره)بود که باعث شد توطئه های دشمنان اسلام از ایجاد تفرقه میان این دو مذهب خنثی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

اگر به پای سخنان برادران شیعه و سنی بنشینیم خواهیم دید که هیچ اختلافی باهم ندارند و هر دو خود را مسلمان و برادر می دانند که اصول دینی آنها یعنی پیغمبر و قبله و کتاب هر دو یکی است و فقط در جزئیات دین نظرات متفاوتی دارند.

,

عبدالاحد نیک محمدی یکی از برادران اهل تسنن است که بیش از 15 سال به شغل بنایی ساختمانی در مهدیشهر مشغول می باشد.

,

این برادر اهل تسنن در گفتگو با خبرنگار نیزوا، هفته وحدت را تدبیر بسیار خوب امام خمینی(ره) دانست و گفت: وحدت مسئله بسیار مهمی در اسلام است و اگر وحدت نبود کشور ما پایدار نمی ماند.  

,

وی با بیان اینکه ما مسلمانان اگر وحدت داشته باشیم موفق خواهیم شد وگرنه کارهایمان ثمره ای نخواهد داشت، تصریح کرد:امام خمینی(ره) بحث وحدت را مطرح کرد تا نشان دهد بین شیعه و سنی و ترک و بلوچ و عرب هیچ فرقی نیست و همه یکسان هستند.

,

این شهروند سنی مذهب، با تاکید بر اینکه بین شیعه و سنی هیچ فرقی نیست، اظهار کرد: خدا و پیغمبر و مکتب ما با شیعه ها یکی است و فقط در جزئیات تفاوت نظر داریم.

,

نیک محمدی افزود: ائمه اطهار بسیار برای اهل سنت عزیز و گرامی هستند و اعتقاد خاصی به امامان داریم.ما خاک پای اهل بیت(ع) هستیمو اگر کسی از اهل سنت ائمه را قبول نداشته باشد ایمان نداردکه بزرگان اهل سنت نیز این را تاکید کرده اند.

,

وی ادامه داد: ما درعزاداری ماه محرم هم شرکت می کنیم و یک دهه در شهرستان خود برای امام حسین(ع) مجلس می گیریم و ختم قرآن داریم.

,

این برادر اهل تسنن بیان کرد: مدت بیش از 15 سالی که در مهدیشهر و در بین مردم شیعه هستم هیچ کسی کوچکترین بحثی در خصوص سنی بودنم نکرده است و همه باهم برادر هستیم.

,

نیک محمدی گفت: فقط خاسته ای که ما از دولت داریم این است که با توجه به اینکه اهل تسنن در مهدیشهر زیاد هستند برای ما نمازخانه ای بسازند تا ما هم نماز جماعت در مسجد اقامه کنیم.

,

محمد ولی اللهی از دیگر برادران اهل تسنن شهرستان تایباد می باشد که حدود 15 سال در مهدیشهر زندگی می کند و به شغل مکانیکی مشغول است.

,

وی نیز در خصوص اهمیت وحدت بین شیعه و سنی به خبرنگار نیزوا، گفت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند و آب را گل آلود می کنند تا ماهی بگیرند ولی به نظر من اینها نه شیعه هستند و نه سنی که با تفرقه می خواهند خون مسلمانان ریخته شود.

,

ولی اللهی افزود: الآن شبکه های ماهواره ای دارند اسلام را در دنیا زیر سوال می برند و برای گرایش به سمت دین یهودی تبلیغ می کنند بنابراین همه ما باید متحد باشیم تا نتوانند به اسلام ضربه بزنند.

,

این شهروند سنی مذهب اظهار کرد: شیعه و سنی هر دو مسلمانند و هیچ فرقی ندارند، هر دو اهل قبله هستند و قرآن و پیغمبرشان یکی است و فقط تفاوت در مسائل جزئی دارند که آن هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند

,

ولی اللهی تصریح کرد: ما همه امامان را قبول داریم چون اولاد پیغمبر هستند فقط ما امام علی(ع) را خلیفه چهارم می دانیم اما شیعیان آن حضرت را خلیفه اول می دانند.

,

وی ادامه داد: ما در روز عاشورا نیز مراسم برگزار می کنیم و روزه می گیریم و قرآن می خوانیم و برای امام حسین(ع) خرج می دهیم.

,

ولی اللهی خاطر نشان کرد: برخورد برادران شیعه با ما خوب است و با دیگر شیعیان هیچ فرقی نمی کند مشتریانم هم می دانند که سنی مذهب هستم اما هیچ مشکلی با مذهبم ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه