اخبار داغ

طلبه فعال آرژانتینی:

پیامبر (ص)، بهترین الگوی الهی/اتحاد امت اسلامی؛ اصل بنیادین در مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم است

پیامبر (ص)، بهترین الگوی الهی/اتحاد امت اسلامی؛ اصل بنیادین در مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم است
یک طلبه فعال آرژانتینی با بیان اینکه در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) همه امت واحده بودند، گفت: اصل و اساس دین اسلام بر وحدت و اتحاد است و در اسلام و قرآن هم به امت واحده اشاره شده که این امت شامل همه ادیان و مذاهب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، »سهیل اسعد» یکی از طلاب فعال حوزه علمیه است که از پدر و مادری لبنانی‌الاصل در کشور آرژانتین متولد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش, », .,

»اسعد» پس از پایان دوران نوجوانی برای کسب دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شد. بیش از یک دهه است که «اسعد» ۶ ماه از سال را برای کسب علوم حوزوی در قم سپری می‌کند و بخش دیگر سال را در ۲۵ کشور دنیا به فعالیت‌های فرهنگی مشغول است.

, »,

اسعد در گفتگو با ندای تفرش، ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ ربیع با اشاره به شخصیت و سیره پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام (ص) در معنویت، عبودیت و اخلاق به‌عنوان یک الگوی کامل انسانی، معنوی و اخلاقی مطرح هستند.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

وی با اشاره به بُعد فرهنگی و تمدنی شخصیت پیامبر(ص) اظهار کرد: ایشان جدای از ارزش‌های انسانی، اخلاقی، معنوی و مذهبی در واقع شخصیتی بودند که توانستند از نظر فرهنگی، جامعه خود را تغییر و تحول عمیقی را در جزیرة‌العرب ایجاد کنند. همچنین در بُعد سیاسی ایشان توانستند یک حکومت الهی برمبنای تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی و الهی برقرار کنند.

,

این طلبه آرژانتینی تصریح کرد: پیامبر (ص) از نظر شخصیت و ویژگی‌های انسانی و اجتماعی یک نمونه کامل است که هیچ‌گونه نقص و عیب در وجود ایشان پیدا نمی‌شود. ایشان توانستند در مدت ۲۳ سال بزرگ‌ترین تحول تاریخ بشریت را رقم زنند؛ به اعتراف تمام دانشمندان و علمای شرق و غرب، پیامبر(ص) بزرگ‌ترین مصلح اجتماعی در طول تاریخ بشر است.

,

پیامبر اسلام، بهترین الگوی الهی

, پیامبر اسلام، بهترین الگوی الهی, پیامبر اسلام، بهترین الگوی الهی,

وی افزود: خداوند تمام تعالیم لازم برای هدایت بشر  را در قرآن کریم قرار داده است و تمامی مفاهیم آن در زندگی پیامبر (ص) مجسم بوده و ایشان آیینه تمام‌نمای مفاهیم قرآن است چراکه تفکر، هدف، حرکت، جهاد، معنویت و عبودیت، حرکات و سکنات پیامبر (ص) قرآنی بود و برای مسلمانان به‌عنوان یک قرآن ناطق، الگو است.

,

این طلبه آرژانتینی گفت: در واقع قرآن، مهم‌ترین منشأ آثار در زندگی مسلمانان و مهم‌ترین منابع تعالیم الهی است. پیامبر(ص) تجسم تمام‌نمای آیات قرآن آن‌هم از جنس بشر و انسان است که در قرآن از ایشان به‌عنوان «اسوه حسنه» یاد می‌شود.

,

وی بیان کرد: همه افراد چه شیعه و سنی و حتی سایر مذاهب درباره شخصیت پیامبر (ص) نظر واحدی دارند. در کشور آرژانتین، افراد سنی مذهب و حتی پناهندگان سایر فِرق، متفق‌القول هستند که پیامبر(ص) یک الگوی کامل برای هر انسانی است. این افراد هنگامی‌که می‌خواهند از پیامبر (ص) صحبت کنند با لفظ «الحبیب المصطفی» از ایشان یاد می‌کنند که این عبارت نشان از محبت قلبی آنان نسبت به پیامبر (ص) است.

,

, ,

پیامبر (ص) پیام‌آور وحدت و اخوت در جامعه بشری

, پیامبر (ص) پیام‌آور وحدت و اخوت در جامعه بشری, پیامبر (ص) پیام‌آور وحدت و اخوت در جامعه بشری,

وی یادآور شد: پیامبر (ص) شخصی بودند که تا تمام مدت حیات خویش توانستند همه مسلمانان را در یک راستا جمع کند. از این‌رو در زمان حیات ایشان، فِرق و مذاهب وجود نداشت و همه دارای یک دین یعنی اسلام واحد و همه امت واحده بودند. 

,

اتحاد امت اسلامی؛ اصل بنیادین در مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم است

, اتحاد امت اسلامی؛ اصل بنیادین در مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم است, اتحاد امت اسلامی؛ اصل بنیادین در مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم است,

اسعد با بیان اینکه در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) همه امت واحده بودند، گفت: اصل و اساس دین اسلام بر وحدت و اتحاد است و در اسلام و قرآن هم به امت واحده اشاره شده که این امت شامل همه ادیان و مذاهب است.

,

وی افزود: وحدت یک اصل قرآنی، الهی و نبوی است که هر مسلمانی که ادعای تبعیت از پیامبر (ص) را دارد باید به آن توجه داشته باشد و با سایر مسلمانان وحدت داشته باشد.

,

این طلبه آرژانتینی بر تقویت وحدت بین شیعه و سنی تاکید و به راه‌های ایجاد وحدت اشاره و بیان کرد: در کنار مسئله مهم آگاهی‌بخشی و معرفت افزایی درباره مسئله وحدت و اهمیت آن به لحاظ فرهنگی، حکومت‌های اسلامی نیز باید تعهد جدی نسبت به این مهم داشته باشند.

,

جمهوری اسلامی ایران نمادی از یک وحدت ملی

, جمهوری اسلامی ایران نمادی از یک وحدت ملی, جمهوری اسلامی ایران نمادی از یک وحدت ملی,

اسعد جمهوری اسلامی ایران را یک مدل حکومتی موفق در تحقق آرمان وحدت اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نمادی از یک وحدت ملی است که در همه ابعاد تمدنی آن موضوع «وحدت» و آثار آن مشاهده می‌شود. از این‌رو حکومت‌های اسلامی و کسانی که از آن تبعیت می‌کنند باید تعهد جدی نسبت به اصل وحدت داشته باشند.

,

وی به راهکارهای دیگر ایجاد وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی نیز باید در بُعد اجتماعی برای تقویت بین شیعه و سنی بر اساس نقاط مشترک شیعه و سنی شکل بگیرد. در بُعد معاشرت و گفتگو  تقویت شیعه و سنی بر اساس نقاط مشترک، و در سطح جامعه نیز ساختار جامعه اسلامی بر مبنای وحدت بین شیعه و سنی باشد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه