اخبار داغ

امام جمعه کمیجان:

امام صادق(ع)؛ طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام/«وحدت» رمز حرکت به سوی تمدن توحیدی

امام صادق(ع)؛ طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام/«وحدت» رمز حرکت به سوی تمدن توحیدی
امام جمعه کمیجان منظور از وحدت اسلامی مسلمانان را حفظ مشترکات دینی دانست و گفت: مسلمانان در کنار حفظ مذهب، باید در مشترکات دینی و توحیدی با تکیه بر قرآن و سنت و سیره نبوی در مسیر تمدن توحیدی حرکت کرده و در برابر خطرات و تهدیدات جامعه اسلامی ایستادگی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام‌جمعه کمیجان در گفتگو با سلام کمیجان ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ ربیع‌ و سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) به دوران امامت ششم شیعیان اشاره کرد و گفت: عصر امام صادق (ع)؛ عصر برخورد اندیشه‌ها و پیدایش فِرق و مذاهب مختلف بود؛ و به دلیل در اثر برخورد فرهنگ و معارف اسلامی با فلسفه و عقاید مختلف سلاطین یونان شبهات و مشکلات مختلفی پدید آمده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, .,

وی با اشاره به شخصیت علمی امام صادق (ع) بیان کرد: دوره زندگانی امام صادق (ع) یکی از حساس‌ترین دوران تاریخ است. امام صادق (ع) با تمام جریان‌های فکری مباحثه و مناظره داشتند و مواضع اسلام و تشیع را در برابر آن‌ها روشن می‌ساختند.

,

امام صادق (ع)؛ طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام

, امام صادق (ع)؛ طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام, امام صادق (ع)؛ طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام,

حجت‌الاسلام مقدسی پور امام صادق (ع) را طلایه‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام دانست و افزود: امام صادق (ع) برای ترویج اسلام و مبانی تشیع، مناظرات متعددی را با سران این عقاید و مسلک‌ها داشتند که طی آن با استدلال‌های متین و منطق استوار، پوچی عقاید آن‌ها و برتری مکتب اسلام و تشیع را اثبات می‌کردند.

,

وی تبیین اصل اساسی امامت، مقامات و فضائل ائمه، گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار را از اساسی‌ترین اعتقادات مذهب جعفری عنوان کرد و گفت: در زمان امامت امام صادق (ع) مسلمانان بیش‌ازپیش به علم و دانش روی آوردند. در بیشتر شهرهایی که در قلمرو اسلام بود از جمله مدینه، مکه، کوفه و بصره  مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر بود.

,

حجت‌الاسلام‌ مقدسی پور گفت: شاگردان دانشگاه امام منحصر به شیعیان نبوده است بلکه پیروان اهل تسنن نیز از مکتب آن حضرت برخوردار می شدند.

,  ,

امام صادق (ع)؛ بزرگ‌ترین منادی وحدت

, امام صادق (ع)؛ بزرگ‌ترین منادی وحدت, امام صادق (ع)؛ بزرگ‌ترین منادی وحدت,

وی در ادامه بیان کرد: امام صادق (ع) با علم امامت، توطئه‌های مختلف را خنثی می‌کردند و مسلمانان را به طُرق مختلف به اتحاد و وحدت دعوت می‌کردند.  می‌توان بعد از قرآن و پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) را اولین منادی وحدت نامید.

,

امام‌جمعه کمیجان با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) «وحدت» امت اسلامی را از راهبردهای بنیادی اقتدار اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها می‌دانستند. برای برپایی و تحقق بخشیدن آن تلاش فراوانی داشتند تا اقتدار و عزت نوپای جامعه اسلامی در تمامی عرصه‌ها حفظ شود.

,

حجت‌الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) بنیان‌گذار وحدت در جامعه عربی آن زمان است. رسول خدا (ص) شکاف‌های اجتماعی را با وحدت اصلاح و فاصله‌ها را به هم پیوند داده است.

,

وی منظور از وحدت اسلامی مسلمانان را حفظ مشترکات دینی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان در کنار حفظ مذهب، باید در مشترکات دینی و توحیدی با تکیه بر قرآن و سنت و سیره نبوی در مسیر تمدن توحیدی حرکت کرده و در برابر خطرات و تهدیدات جامعه اسلامی ایستادگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه