اخبار داغ

جشنواره فیلم «ریگا» ویژه دانشجویان کردستانی

جشنواره فیلم «ریگا» ویژه دانشجویان کردستانی
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان گفت: جشنواره استانی فیلم دانشجویی ریگا (به معنی راه) ویژه دانشجویان دانشگاه های استان ایام دهه فجر امسال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهید سیفی در گفتگو  با کرددانش،اظهار کرد: در این جشنواره دانشجویان دانشگاه های سراسر استان که دارای آثاری در زمینه فیلمسازی هستند، می توانند با ارائه آثار خود در این جشنواره شرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره تهیه شده و در اختیار دانشگاه های استان قرار می گیرد، افزود: موضوع جشنواره آزاد است و دانشجویان فیلمساز علاقمند به شرکت تا 25 دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان ارسال کنند.

,


سرپرست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان با اشاره به بخش های جشنواره تاکید کرد: بخش اصلی جشنواره شامل مسابقه فیلم های داستانی مستند و انیمیشن و بخش جانبی نیز غیررقابتی و برای نمایش تولیدات مرکز فرهنگ و هنر استان است.

,
,


سیف در خصوص شرایط ارسال آثار به جشنواره گفت: مدت زمان فیلم های ارسالی حداکثر باید 40 دقیقه و تاریخ تولید آن از سال 93 به بعد باشد.

,
,


وی همچنین با بیان اینکه کارگردان فیلم باید حتما دانشجو باشد، اضافه کرد: داوری آثار توسط دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر انجام می شود و شرکت برای دانشجویان تمامی دانشگاه های استان در این جشنواره آزاد است.

,
,


وی به اهداف جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادها و پتانسیل های فیلمسازی در استان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده های برتر و حمایت از آثار و تولیدات دانشجویان استان از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

,
,


به گفته وی، در این جشنواره علاوه بر اینکه به فیلم های برتر هدایایی داده خواهد شد،بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

,
,


سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان یادآور شد: یکی از وجه تمایزهای این جشنواره با سایر جشنواره ها این است که تمامی فعالیت های آن حتی داوری آثار توسط دانشجویان انجام می شود و این امر فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان علاقمند به سینما و فیلمسازی است.

,
,


وی همچنین به انتخاب عنوان 'ریگا به معنی راه' برای این جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی نامگذاری جشنواره با این عنوان راهی است که در طول سالیان تحصیل توسط انسان طی شده و می تواند وی را به مدارج بسیار بالا برساند و همچنین دلیل دیگر مضمون اولین فیلم کُردی راه بوده است.

,
,


نخستین جشنواره استانی فیلم دانشجویی ریگا در وزهای 22 و 23 بهمن ماه جاری و همزمان با ایام دهه مبارک فجر در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
750 دانشجو در مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که 80 نفر از این تعداد در رشته سینما و کارگردانی تحصیل می کنند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه