اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

مهم‌ترین ویژگی شاخص پیامبر اخلاق حسنه ایشان بود/ دنیای غرب در تلاش برای تخریب شخصیت پیامبر است

مهم‌ترین ویژگی شاخص پیامبر اخلاق حسنه ایشان بود/ دنیای غرب در تلاش برای تخریب شخصیت پیامبر است
اسماعیل یوزباشی: مهم‌ترین ویژگی شاخص پیامبر اخلاق حسنه ایشان بود و پیامبر با اخلاق حسنه قلب مردم را فتح کرد و اسلام جهانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل یوزباشی کارشناس مذهبی ضمن تبریک میلاد نبی‌اکرم صلوات‌الله علیه و آل و سلم در گفتگو با تات خبر، با اشاره به زندگینامه پیامبر(ص)، اشهارد داشت: حضرت محمد (ص)، آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان به دنیا آمد، و با استقامات در مسیری که پای در آن نهاده بود، توانست آیین یکتا پرستی را در یکی از جاهل ترین جوامع آن زمان گسترش بدهد و در دوره‌های بعد، اسلام به یک دین جهانی تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسماعیل یوزباشی کارشناس مذهبی ضمن تبریک میلاد نبی‌اکرم صلوات‌الله علیه و آل و سلم در گفتگو با تات خبر، با اشاره به زندگینامه پیامبر(ص)، اشهارد داشت: حضرت محمد (ص)، آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان به دنیا آمد، و با استقامات در مسیری که پای در آن نهاده بود، توانست آیین یکتا پرستی را در یکی از جاهل ترین جوامع آن زمان گسترش بدهد و در دوره‌های بعد، اسلام به یک دین جهانی تبدیل شد., تات خبر,

وی در ادامه افزود: مذهبی که پیامبر اسلام تبلیغ می‌کرد به واسطه سادگی و راستی و درستی آن و دارا بودن طعم دموکراسی و برابری، مورد استقبال توده‌های کشورهای مجاور شد.

,

یوزباشی خاطر نشان کرد: شخص شخیص پیامبر اسلام سزاوار همه گونه احترام و اکرام می‌باشد و شریعت پیغمبر اسلام به علت توافق آن با عقل و حکمت در آینده عالم‌گیر خواهد شد.

,

وی ادامه داد: پیامبر (ص) تنها دینی را بنا نهاد که از سرّ خلقت آگاه است و با راز آفرینش آشنا و همه جا با تمدن همراه است، دینی که دانشمندان و محققان به برتری آن نسبت به ادیان دیگر پی برده اند.

,

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که همه مسلمانان عالم می بایست روی شخصیت و زندگی پیامبر(ص) کار کنند، تصریح کرد: کار مردم بر روی ابعاد شخصیت پیامبر(ص) اولاً، حرکت آنها را به سمت کمال تضمین می کند و قله‌ی انسانیت و اوج تکامل بشری را در مقابل چشم آنان قرار می دهد و ثانیاً، آنها را به وحدت اسلامی و تجمع حول آن محور تشویق می کند.

,

وی بیان داشت: بعد از دوران قرون وسطی که در دنیای مغرب زمین، تهاجم تبلیغاتی وسیعی نسبت به شخصیت رسول اکرم(ص) انجام گرفت و دشمنانِ سوگندخورده‌ی اسلام فهمیدند که یکی از راههای مبارزه با اسلام این است که چهره‌ی نبىّ مکرّم اسلام(ص) را مخدوش بکنند و کارهای زیادی هم در این زمینه انجام گرفت.

,

یوزباشی ادامه داد: کسانی که در تلاش برای مخدوش کردن چهره ی پیامبر دارند بدانند که رسول خدا (ص) هیچ گاه به نفرین و درخواست عذاب برای مشرکان و نیز به زر و تزویر متوسل نشد و پیش از رسیدن به قدرت سیاسی، مبارزه اش فرهنگی و سیاسی بود.

,

وی در پایان یاداور شد: مهم‌ترین ویژگی شاخص پیامبر اخلاق حسنه ایشان بود و  پیامبر با اخلاق حسنه قلب مردم را فتح کرد و اسلام جهانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه