اخبار داغ

همزمان با سراسر کشور؛

جشن های بزرگ ولادت پیامبر مهربانی ها و هفته وحدت در کیش برگزار شد

جشن های بزرگ ولادت پیامبر مهربانی ها و هفته وحدت در کیش برگزار شد
همزمان با سراسر کشور جشن های بزرگ ولادت با سعادت رسول مهربانی ها حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب شیعه امام صادق(ع) در مساجد و محلات کیش برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، همزمان با سراسر کشور جشن های با شکوه گرامی داشت ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مساجد و محلات جزیره کیش با توزیع شیرینی و شربت و مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

در مراسم جشن میلاد رسول اکرم (ص) حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش با تبریک ایام میلاد پیامبر (ص) و امام صادق(ع) به ویژگی های بی بدیل حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر در حالی به پیامبری برگزیده می شود که در یتیمی بزرگ شد و فردی امی بود تا پس از برگزیده شدن به پیامبری و نزول کتاب آسمانی قرآن تهمتی مبنی بر اینکه این نوشته هایی از خود اوست در میان نباشد.

,

وی ادامه داد: پیامبر اکرم اسوه اخلاق و مهربانی در میان مردم بود به اندازه ای که خداوند در قرآن کریم به خصوصیات ویژه اخلاقی پیامبر اشاره می کند. به همین دلیل است که جهان اسلام باید با کمال افتخار حول محور وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) گردآید.

,

امام جمعه کیش وحدت را برای مسلمانان بسیار ضروری برشمرد و افزود: وحدت برای جامعه اسلامی و مسلمانان از نان شب واجب تر است زیرا پیامبر نیز به صحابه خود فرموده بودند که روزی را می بینم که دشمنان مانند گرگ به شما می تازند و این روز است که بین شما تفرقه می اندازند و مانند گرگ بر شما می تازند.

,

وی تصریح کرد: نمونه آنچه پیامبر در آن زمان فرموده بودند امروز در منطقه و جامعه اسلامی به وضوح دیده می شود که دست نشاندگان استکبار در منطقه با تفرقه افکنی در میان مسلمانان اقدام به راه اندازی جنگ های منطقه ای و داخلی کرده ومسلمانان را به خاک و خون می کشند و از سویی دیگر مسلمانان را به تمسخر گرفته و میگویند« هند و چین با وجود بیش از 300 دین و مذهب مختلف خون از بینی کسی نمی آید اما مسلمانان که از یک خدا، یک دین، یک کتاب پیروی کرده ویک پیامبر دارند همواره به جان هم افتاده و بر هم می تازند»

,

امام جمعه کیش خداحافظی کرد

, امام جمعه کیش خداحافظی کرد,

علیدادی افزود: این همه نشانه این است که وحدت میان مسلمانان آن گونه که باید محکم نیست و این مسئله به عنوان دستاویزی برای دشمن قرار گرفته است تا با تفرقه میان مسلمانان بر آن ها حکومت کنند.

,

وی در پایان سخنان خود با طلب حلالیت از مردم خاطر نشان کرد: در زمان حضور در جزیره کیش از همدلی و همراهی مردم و مسئولان نهادهای مختلف و صفا و صمیمیتی که در میان آن ها بود بسیار خرسند شده و امیدوارم که این همدلی و وحدت در جزیره کیش همچنان پایدار و برقرار باشد.

,

وحدت و همدلی مردم در کیش مثال زدنی است

, وحدت و همدلی مردم در کیش مثال زدنی است,

شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم با تقدیر از همراهی و همدلی امام جمعه کیش در طول دوران خدمت در جزیره کیش و وحدتی که میان مردم برقرار شده اظهار کرد: وحدت و همدلی، امنیت و آسایش سه مقوله مهمی است که در جزیره کیش دیده می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه امنیت در جزیره کیش مثال زدنی است افزود: میهمانان جزیره کیش به عنوان سفیران شهرهای خود همواره از این مهر و همدلی کیشوندان در شهرهای خود سخن می گویند.

,

امام جمعه اهل سنت کیش تاکید کرد: به جرأت می توان گفت که ساکنان جزیره کیش در وحدت و همدلی سرآمد کشور هستند و این همه به همت علمای شیعه و اهل سنت جزیره کیش است که با همراهی و همدلی توانستند این وحدت مثال زدنی را بین مردم و مسئولان و تمام مسلمانان جزیره کیش به وجود آورند.

,

وی با اشاره به پایان ماموریت حجت الاسلام علیدادی در جزیره کیش اضافه کرد: حال دلسوزان نظام این است هرکجا گفته شود خدمت می کنند زیرا آن ها خود را خادم نظام و مردم می دانند.

,

شمس با اشاره به امنیت جزیره کیش به عنوان یک پایلوت بیان کرد: این امنیت در سایه همدلی و همراهی مردم با نیروهای نظامی و انتظامی و قوه قضاییه و دیگر نیروهای خدمتگزار است.

,

وی همچنین با بیان اینکه آسایش در جزیره کیش با زیبایی هایی که به دست توانای مسئولان و کارگران بخش های فضای سبز، عمران و آبادی و همراهی مردم به وجود آمده این آسایش و آرامش را مثال زدنی خواند و افزود: خوش بین هستم که مدیریت جدید هم براین آسایش و زیبایی ها بیافزاید.

,

اهل بیت به گروه خاص تعلق ندارد و همه ما از ارادتمندان اهل بیت هستیم

, اهل بیت به گروه خاص تعلق ندارد و همه ما از ارادتمندان اهل بیت هستیم,

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه اهل سنت نیز به ائمه (ع) ارادت دارند افزود: اهل بیت متعلق به گروه و افراد خاصی نیست و همه ما از ارادتمندان اهل بیت هستیم

,

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم محبت اهل بیت را برهمگان واجب می داند زیرا آنان از جان خود برای برآورده شدن اهداف الهی گذشته و در مقابل این فداکاری از ما اجر و مزدی نخواستند.

,

خلق اسلامی و ایمانی بزرگان و علمای کیش موجب وحدت و انسجام شده است

, خلق اسلامی و ایمانی بزرگان و علمای کیش موجب وحدت و انسجام شده است,

سعید پورعلی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تبریک ایام ولادت انوار الهی رسول مکرم اسلامی(ص) و امام صادق (ع) از ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل تسنن به دلیل برگزاری جشن ها ولادت و هفته وحدت تقدیر کرد و افزود: این خلق ایمانی و اسلامی موجب افزایش وحدت و انسجام در جزیره کیش شده است.

,

وی تاکید کرد: سفره وحدت در مقابل همه کسانی که سعی کردند این ملک نورانی را با انواع دسیسه ها و توطئه ها به زانو دراورند موجب خنثی شدن نقشه های آنان شد.

,

پورعلی با اشاره به صفات و ویژگی ها بی بدیل رسول گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: استواری بر حق، صبر در برابر سختی ها، تواضع و فروتنی، شجاعت، مهربانی، خلق نیکو، تلاش، جهاد در برابر دشمن، مهربانی با دوستان همه از صفاتی است که زندگی ما را معنادار کرده است.

,

در پایان این مراسم از ائمه جمعه و جماعات و خادمان مساجد تشیع و اهل تسنن جزیره کیش با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

,

مراسم گرامی داشت ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت با حضور علمای شیعه و اهل تسنن، معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در کیش، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و مسلمانان شیعه و اهل سنت جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیاء کیش برگزار شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه