اخبار داغ

به بهانه سالروز سقوط هواپیمای C130 ارتش؛

مختصری از زندگی سرهنگ شهید محمدعلی بهلول

مختصری از زندگی سرهنگ شهید محمدعلی بهلول
15 آذر ماه سال 1384، یک فروند هواپیمای نظامی C130 با 94 سرنشین از تهران برای پوشش خبری رزمایش نظامی عازم منطقه چابهار بود، پس از نقص فنی، هنگام بازگشت به فرودگاه مهر‌آباد و فرود اضطراری در ساعت 13:45 در شهرک مسکونی «توحید» واقع در حوالی سه راه آذری، دچار سانحه شد و سقوط کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس؛ 15 آذر ماه سال 1384، یک فروند هواپیمای نظامی C130 با 94 سرنشین از تهران برای پوشش خبری رزمایش نظامی عازم منطقه چابهار بود، پس از نقص فنی، هنگام بازگشت به فرودگاه مهر‌آباد و فرود اضطراری در ساعت 13:45 در شهرک مسکونی «توحید» واقع در حوالی سه راه آذری، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

سرهنگ شهید محمد علی بهلول از محله سردارآباد شهر نقاب(مرکز شهرستان جوین)هم جزء سرنشینان این هواپیما بود که در این سانحه به فیض شهادت نائل آمد.

,

 

,

سرهنگ محمد علی بهلول در اول مهر ماه سال 1349 در یک خانواده مذهبی در محله سردارآباد جوین به دنیا آمد.

,

 

,

در دوران کودکی پدرش  را از دست داد سپس تحت سرپرستی مادر به تحصیل درکلاس پنجم دبستان در محله ذکر شده مشغول شد.

,

 

,

آنگاه برای ادامه تحصیل راهی ورامین شده و تحت سرپرستی خواهر خویش در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل ادامه داد و در سال 1369 در کنکور سراسری شرکت و در بهترین رشته ها از جمله پزشکی قبول شد ولی به عللی در رشته الکترونیک نیروی هوایی ادامه تحصیل داد و بعد از چهار سال جهت آموزش و تکمیل آموخته ها به چین رفت و در سال 1373 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دوپسر به نامهای مهدی و عرفان است.

,

 

,

پس از آن در نیروی هوایی به تحصیل در رشته مذکور پرداخته وموفق به اخذ کارشناسی ارشد شد، فعالیت شهید بهلول در نیروی هوایی در زمینه طراحی و ساخت بیسیم های راهداری بود.

,

 

,

شهید بهلول نمونه عالی از یک انسان متدین و با تقوا بود نماز اول وقت را هیچ گاه به تاخیر نمی انداخت و زکات مالش را می پرداخت.

,

 

,

شهید محمد علی بهلول حدیث نبوی راکه (زکات علم نشر آن است ) را انجام می داد و در ضمن خدمت استاد دانشگاه علم و صنعت نیز بود که علاوه بر تدریس نزدیک به هزار نفر از دانشجویان پروژه های خود را با این شهید عزیز گذرانده اند.

,

 

,

شهید مهندس بهلول در مورخه 15/9/1385 جهت به نمایش گذاشتن اقتدار نیروی اسلام عازم چابهار بود، تا یکی از سیستمهایی راکه خود طراحی و ساخته بود راه اندازی کند. متاسفانه بر اثر سقوط هواپیمای 130c ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعت 1:57 ظهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در محله سردارآباد به خاک سپرده شد.

,

 

,

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

,

پیام رهبر انقلاب به مناسبت سقوط هواپیمای C130

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,


انا لله و انا الیه راجعون
حادثه‌ جانگداز سقوط هواپیما که در آن، دهها جان عزیز و دل وفادار از جامعه‌ رسانه‌‌ای و نظامی کشور از دست رفتند، اینجانب را نیز همانند خانواده‌های عزادار و عموم ملت ایران داغدار کرد.

,
,
,

جوانان خدوم و ارزشمندی که در این حادثه مصیبت بار، پرکشیدند، خاطره‌های به یاد ماندنی از خدمات خود را در حافظه‌ همکاران و آشنایان خود به جای گذاشته‌اند. پاداش آن تلاشهای باارزش، امروز که ارواح آزاد شده‌ آنان در پیشگاه پروردگار رحیم قرار گرفته، توشه‌ گرانبهایی است که همه به امید آن و به خاطر آن زندگی می کنیم.

,

اینجانب به خانواده‌های مصیبت دیده‌ این عزیزان و نیز به همه‌ همکاران آنان و به عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای همگان و صبر و اجر برای بازماندگان و شفای عاجل برای بیماران و مجروحان این حادثه مسالت می‌کنم.

,

سیدعلی خامنه‌ای

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه