اخبار داغ

پژوهشگر و فعال دانشجویی:

دانشجو باید همه رخدادهای کشور را با چشم بینای خود به صورت کارشناسی رصد کند

دانشجو باید همه رخدادهای کشور را با چشم بینای خود به صورت کارشناسی رصد کند
سلطانی پژوهشگر و فعال دانشجویی گفت: به جرأت می توان گفت بعد از انقلاب 1400 سال پیش پیامبر اکرم (ص)، انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در ایران رخ داد، بزرگترین انقلاب جهان بعد از آن بود که تمام مناسبت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دنیا را عوض کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، علی سلطانی سخنران مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در فضایی شکل گرفت که بعد از جنگ جهانی دوم، به فضای جنگ سرد موسوم بود اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن حضرت امام، همه تحولات جهان به این انقلاب معطوف بود. انقلابی که برای تحقق آن خون های بسیاری دادیم و نکته مهم در این میان اینست که هنوز این انقلاب به پایان نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

 

,

 

,

وی تاکید کرد: نهالی که امام راحل در زمین اسلام کاشت و خون شهدا آن را آبیاری کردند، امروز نیازمند باغبانی است که از آن مراقبت و محافظت کند تا به درختی تنومند تبدیل شود.

,

 

,

 

,

پژوهشگر و فعال دانشجویی، میوه های به بار نشسته این نهال را عدالت، آزادی، امنیت و آرامش برای همه مردم دنیا عنوان کرد و ادامه داد: امام و مردم ایران به همه دنیا ثابت کردند که روح عدالت طلبی و آزادی خواهی هنوز نمرده است و ما اکنون باید این ندا و صدایمان را بلندتر و رساتر از همیشه به گوش جهانیان برسانیم.

,

 

,

 

,

وی تصریح کرد: امروزه ماحصل انقلاب اسلامی و بروز بیرونی اش، حکومتی است به نام جمهوری اسلامی. و شعار جمهوری اسلامی، خودش را به همه نظام های دیگر نشان داده و به همت جوانان کشور که در آینده مسئولان و سکانداران اصلی نظام خواهند بود، این شعار را به منصحه ظهور خواهد رسید.

,

 

,

سلطانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همانند دیگر نظام ها، با تهدیدات مختلفی رو به رو هست گفت: تهدیدات کشور را می توان به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم کرد. و در این میان، جنبش دانشجویی می تواند نقش بسزایی در مقابل این تهدیدات ایفا کرده و از آرمان های حضرت امام دفاع کند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

وی در خصوص وظایف جنبش دانشجویی اذعان کرد: یکی از وظایف این جنبش اینست که نباید آرمان های امام راحل که به خاطر آن انقلاب کرد فراموش شود و نسبت به مسائل مهم جامعه هم بی تفاوت بود.

,

 

,

 

,

سخنران مراسم در بخش دیگری از سخنان خود، بی تفاوت بودن مردم جامعه به مسائل کشور را یک آفت بزرگ دانست و افزود: یکی دیگر از وظایف جنبش دانشجویی اینست که قدرت تحلیل خود و بعد از آن، نسبت به جامعه را با روشن گری، طرح کارشناسی مسائل، با به دور بودن از وابستگی های جناحی و حزبی افزایش دهد.

,

 

,

 

,

سلطانی توصیه کرد: جنبش های دانشجویی نباید آلت دست حزب ها و جناح هایی قرار بگیرد که هر موقع هر امر و دستوری از سوی آنها صادر می شود، آن را اجرا کنند. روح عدالت طلبی و آزادی خواهی را در خودتان حفظ کنید.

,

 

,

 

,

پژوهشگر و فعال دانشجویی معتقد است: استادان دانشگاه نباید وارد بازی های سیاسی مطالبه گری شوند و اگر مطالبه ای هم هست، از همه افراد خواسته شود و در صورت انجام این امر، مطمئناً میوه های خودش را نشان خواهد داد.

,

 

,

 

,

مسئول سابق انجمن پیشرو دانشگاه تربیت مدرس، به مشکل امروزی جنبش های دانشجویی در مورد به فراموشی سپردن عدالت خواهی، عدالت طلبی پرداخت و اضافه کرد: باید هر اتفاق و رخدادی که در کشور می افتد، توسط چشم بینای دانشجو به صورت کاملاً کارشناسی رصد شود نه سیاسی.

,

 

,

 

,

اولین وظیفه هر استادی در دانشگاه، ایجاد جرقه در ذهن دانشجوست

, اولین وظیفه هر استادی در دانشگاه، ایجاد جرقه در ذهن دانشجوست,

 

,

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص رویداد روز دانشجو اظهار کرد: شاید بیشتر شما دانشجویان، تاریخ وقایع روز دانشجو را به خوبی بدانید. در آن زمان کشور ما تجربه تلخی داشت و جوانان ما در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و با تعطیلی دانشگاه، در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران به جنبش دانشجویی خود ادامه دادند تا اینکه سه نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

فردین فرمند، قشر دانشجو را امید و نور چشم جامعه توصیف کرد و گفت: دانشجویان، آینده سازان مملکت هستند و اولین وظیفه هر استادی در دانشگاه، ایجاد جرقه در ذهن دانشجوست تا با افکار باز به جامعه بنگرد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: شما عزیزان با ذهنیت های مختلف، یک عمر زندگی خواهید کرد و ما امیدواریم که همه شماها در آینده برای جامعه، مثمرثمر واقع شوید و تحولات عظیمی در کشور ایجاد کنید.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

فرمند دغدغه امروز جوانان کشور را افکار و مسائل سیاسی کشور بیان کرد و افزود: «اکنون که وارد مسائل سیاسی کشور شده اید و امورات جامعه را به خوبی لمس کرده اید. پس آگاهانه ببینید و در جهت رفع مشکلات نیز قدم های موثری بردارید.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: ما بهترین جوانانمان را از دست دادیم. چون در وجود آنها فرهنگ ایثار و فداکاری بود. اگر راه خودمان را پیدا کنیم به دیگران محتاج نخواهیم بود. در غیر این صورت آیندگان در مورد ما قضاوت خوبی نخواهند کرد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

ما باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و در دیگر کشورهای اسلامی توسعه دهیم

, ما باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و در دیگر کشورهای اسلامی توسعه دهیم,

 

,

 

,

علی سلیمی شاملو با بیان اینکه در جهان اسلام و در بین کشورهای اسلامی، دشمن اصلی و مشترک ما، رژیم غاصب صهیونیستی است گفت: اکنون سیاست هایی که دشمن در پیش گرفته، ایجاد تنش و جنگ و خون ریزی در کشورهای جهان اسلام است تا بتواند در بین آنها تفرقه ایجاد کند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

وی بیان کرد: با نابودی داعش در عراق هزاران نفر کشته شدند و بیش از ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیارد دلار بر کشورهای عراق و سوریه خسارت وارد شد. و الان نیز این جریانات در کشورهای یمن و میانمار ادامه داشته و مسلمانان قتل عام می شوند.

,

 

,

 

,

 

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه تصریح کرد: همه ما می دانیم که معمار کبیر انقلاب، چه تصمیم بزرگی گرفتند و هفته وحدت را به خاطر این جریانات نامگذاری کردند تا جلوی این خون ریزی ها گرفته شود.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

سلیمی بی توجهی رهبران بعضی ممالک اسلامی به مسائل روز منطقه را تأسف آور خواند و ادامه داد: این امر باعث شده است که در بین مسلمانان، جنگ و تفرقه راه بیفتد و در حالیکه این رویدادها در کشورهای غیر مسلمان وجود ندارد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه، تاکید کرد: ما بایستی به خاطر فرمابشات حضرت امام، وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و در دیگر کشورهای اسلامی توسعه دهیم. تا الگوی دیگر جوامع غیر مسلمان شویم.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

سلیمی در مورد وقایع روز دانشجو و ۱۶ آذر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نکته قابل توجه اینست که هفته وحدت فقط شامل جوامع اسلامی نیست بلکه بایستی در داخل کشور ما هم وحدت رویه به وجود آید تا با همدلی و همبستگی بر مشکلات غلبه کنیم.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

وی کاشتن تخم نفاق در کشور را موجب خوشحالی دشمن عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان قسم خورده ما می خواهند که وحدت در بین ما از بین برود. پس تخریب و انتقادات غیرمنصفانه را از خودمان دور کنیم و آینده کشور را بسازیم.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

رئیس واحد میانه از مسئولان رده بالای کشور،حل مشکلات جوانان و آینده شغلی آنها را خواستار شد و گفت: اگر مشکلات جوانان عزیز ما حل شود، آنها با شور و اشتیاق و علاقه بیشتر به تحصیلات عالیه دانشگاهی ادامه می دهند چون شما دانشجویان ولی نعمتان ما هستید.

,

 

,

 

,

 

,

در قسمت دیگری از این مراسم، از دانشجویان ممتاز، فعالان فرهنگی، دانشجویان نمونه بسیجی، فعالان حوزه پژوهش با اهداء لوح تجلیل شد.

,

 

,

 

,

            

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه