اخبار داغ

همزمان با هفدهم ربیع الاول؛

جشن بزرگ «وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» در حرم رضوی برگزار شد

جشن بزرگ «وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» در حرم رضوی برگزار شد
همزمان با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت با سر سعادت رسول الله(ص) و امام صادق(ع) مراسم جشنی تحت عنوان «جشن وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان نهادهای کشوری و لشکری و عموم زائران و مجاوران اهل تسنن و شیعیان بارگاه منور رضوی نیز حضور داشتند، شاعران و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف رسول امت حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب جعفری؛ حضرت امام جعفر صادق(ع) و شکرانه مقاومت و پیروزی در برابر داعش به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز،,


این مراسم ساعت 9 صبح امروز با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت سعید حدادیان و مرتضی طاهری به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.

,
,


همخوانی سرود توسط گروه ولیعصر(عج) و قرائت اشعار آیینی در وصف رسول مهربانی و امام صادق(ع) توسط علی زمانیان و مولوی محمود پرویزی نیا، و دکلمه خوانی توسط دختر جانباز مدافع حرم اهل بیت(ع) ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

,
,


در ادامه این مراسم با شکوه با حضور تولیت آستان قدس رضوی از قرآن خوشنویسی شده توسط هنرمند خوشنویس اهل پاکستان «قمر سلطان» که به حرم رضوی اهدا شد، رونمایی گردید و از تعدادی از خانواده‏های معزز شهدا جهان اسلام شهیدان «محمودمکی» و «محمود عبدالله» از کشور بحرین، «عباس الشریف» و «حسین الشریف» از سوریه و «ابرهیم حمید محمد حمید الدین» از یمن، «رضوان محمد ارحمه» از لبنان، «سید محمد حسین رضوی» از پاکستان، «ابوحامد توسلی» از افغانستان، «عبدالخضراءپارسا» از عراق، «شهید زکزاکی» از نیجریه «حجت الاسلام محمود تقی پور و محرابی» از ایران تجلیل به عمل آمد.

,
,


در جشن بزرگ «وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده درباره «وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» به ایراد سخنرانی پرداخت.

,
,


در این مراسم هم چنین خادمان بارگاه منور رضوی با شیرینی و شربت از زائران و مجاوران حاضر پذیرایی کردند.

,
,


لازم به ذکر است؛ مراسم بزرگداشت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) امشب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه