اخبار داغ

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) پردیس؛

ترویج هنر غربی ، شأن و منزلت دانشجو را به بیراهه می برد

ترویج هنر غربی ، شأن و منزلت دانشجو را به بیراهه می برد
استاد دانشگاه گفت: امروزه در برخی دانشگاه ها شاهد هستیم وقتی روز دانشجو و ایام مقارن با ایام دانشجو است به جای تبیین نظریات و ترویج کرسی ها، ترویج نشست های تخصصی که با مرام و جایگاه دانشجو سنخیت دارد با ترویج هنر غربی و مراسمی که در شأن و منزلت مقام علم و دانشجو نیست دانشگاه ها را به سمت یک مسیر بیراهه و تغییر الگو و سبک زندگی دانشجو سوق می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فائزه عظیم زاده اردبیلی در مورد اهمیت روز دانشجو و جایگاه این روز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: 16 آذر متعلق به نام و خاطره دانشجویان مبارز علیه رژیم طاغوت و کسانی است که به خاطر روشنگری و آزادگی خود در دفاع از حق و حقانیت ایران قیام کردند و در این راستا به شهادت رسیدند و این روز به نام دانشجو نام گذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با روز دانشجو فرموده اند باید این روز بزرگ را گرامی داشت زیرا دانشجو باید بصیر ، آگاه و آینده پژوه باشد و دغدغه دفاع از دین و کیان نظام را داشته باشد.

,

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) صداقت، خوش فکری و خلاقیت را از ویژگی های یک دانشجوی مبارز و پیرو نظام ، دین و جامعه دانست و در مورد وظیفه و رسالت اصلی در این برهه تاریخ در پاسداشت روز دانشجو افزود: وظیفه مسئولین دانشگاه ها و تشکلات دانشجویی گرامیداشت روز دانشجو است.

,

وی ادامه داد: روز دانشجو باید به روز روشنگری، بصیرت، دشمن شناسی و پیدا کردن راهبردها و راهکارها برای مبارزه با دشمن اصلی تبدیل شود و اگر در این راه از مسیر درست خود فاصله بگیریم در حقیقت دانشجو را به بیراهه کشانده ایم و او را درگیر دغدغه های تفکر مادی و غربی کرده ایم.

,

رهبران دینی انقلاب معتقدند دانشجو هم باید درس بخواند و هم نخبگی و بینش سیاسی داشته باشد

, رهبران دینی انقلاب معتقدند دانشجو هم باید درس بخواند و هم نخبگی و بینش سیاسی داشته باشد,

عظیم زاده اردبیلی تصریح کرد: امروز در دنیای غرب تشکل دانشجویی، نگاه سیاسی و خلاقانه برای ابراز نظر فکر و اندیشه سیاسی مفهومی ندارد و دانشجو در دانشگاه ها فقط باید درس بخواند و تحقیق کند اما از نظر انقلاب اسلامی و رهبران دینی این انقلاب ( امام (ره) و مقام معظم رهبری) دانشجو هم باید درس بخواند و هم خلاقیت و نخبگی، تحقیق، دانش و پژوهش را در کنار بینش سیاسی، دانش و خلاقیت سیاسی داشته باشد.

,

وی با اشاره به ارائه نقطه نظرات دانشجو همراه با آزادنگری و آزاداندیشی که رهبر انقلاب مسئله کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کردند، افزود: امروزه در برخی دانشگاه ها شاهد هستیم وقتی روز دانشجو و ایام مقارن با ایام دانشجو است به جای تبیین نظریات و ترویج کرسی ها، ترویج نشست های تخصصی که با مرام و جایگاه دانشجو سنخیت دارد با ترویج هنر غربی و مراسمی که در شأن و منزلت مقام علم و دانشجو نیست دانشگاه ها را به سمت یک مسیر بیراهه و تغییر الگو و سبک زندگی دانشجو سوق داده می شود.

,

دانشجوی آگاه و متفکر کسی است که با ادب و منش سیاسی نطراتش را بیان کند

, دانشجوی آگاه و متفکر کسی است که با ادب و منش سیاسی نطراتش را بیان کند,

استاد دانشگاه با بیان این که دغدغه امروز دانشجو این است که من باید بتوانم در آینده کشورم سهیم باشد، افزود: دغدغه دانشجوی وطن پرست، ایران دوست و بصیر این است که باید به گونه ای درس بخوانم تا بتوانم فرد مفیدی برای جامعه باشم و همچنین بتوانم ایران اسلامی را در عرصه علم، تحقیق و پژوهش به قله های رفعت علمی برسانم.

,

وی بیان داشت: اگر امروز دغدغه دانشجو این باشد که نسبت به موضع گیری ها، مسئولیت ها و مسئولیت پذیری ها موشکافانه به بررسی بپردازد و آزادانه، با ادب و منش سیاسی نقطه نظرات خود را ارائه دهد، بدون شک این دانشجو یک دانشجوی آگاه و متفکر است.

,

عظیم زاده اردبیلی افزود: اگر امروز دانشجو به سمت خودباختگی و از دست دادن هویت شخصیتی ، هویت دینی و هویت واقعی انسانی و خروج از کالبد یک انسان خلاق و متفکر حرکت کند بدون شک آن چیزی است که نظریه پردازان غربی برای دانشجوی ایرانی برنامه ریزی کرده اند و ما را از الگوها و سبک زندگی اصلی دور می کنند.

,

سبک زندگی در بیانات رهبر انقلاب بخش اعظم تمدن اسلامی و ایرانی است

, سبک زندگی در بیانات رهبر انقلاب بخش اعظم تمدن اسلامی و ایرانی است,

وی در ادامه گفت: متفکران غربی وقتی سبک زندگی را مطرح می کنند، می گویند "سیمای یک انسان سبک زندگی اوست"، همچنین "آدلر" تئوریسین علم مدیریت و جامعه شناس وقتی سبک زندگی ما را تبیین می کند، می گوید « سبک زندگی از جنس رفتار و منش نیست، بلکه ایده ها، باورها و درونیات یک انسان است که رفتارهای او را به سمت خاصی جهت می دهد».

,

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی افزود: مقام معظم رهبری سبک زندگی را بخش اعظم تمدن اسلامی و ایرانی ما معرفی می کنند یعنی بینش ها، دانش ها، باورها، روش و منش ما در ارائه انتخاب مدل زندگی، مدل فکر کردن ، مدل حضور در جامعه و مدل فعالیت در خدمت رسانی به مردم است.

,

وی در ادامه با طرح سوالاتی از خود و همه جامعه علمی گفت: آیا دانشجو و همه اساتید دانشگاه ها به سمت نوع سبک زندگی که در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده است و یک باروری فکری، علمی و خدمت رسانی درست به آحاد جامعه است حرکت می کنند؟ آیا ما دانشجوی سیاسی داریم یا سیاست دانشجویی؟ آیا دانشجو سیاسی کاری می کند یا دانشجو دارای مکتب سیاسی است؟

,

عظیم زاده اردبیلی در خاتمه تأکید داشت: اگر دانشجو متفکر و خلاق و در عین حال دارای بینش سیاسی باشد و بتواند مسیر زندگی خود را انتخاب و حرکت کند باید گفت کاملأ مسیر درستی را با هر سلیقه سیاسی انتتخاب کرده است اما اگر دانشجو در مسائلی که در چهارچوب مرزهای اخلاقی، مرزهای عفاف و انسانیت نیست حرکت کند؛ بدون شک نمی تواند به علم و معرفت و جایگاه واقعی یک دانشجو دسترسی پیدا کند و این همان چیزی است که امروزه اندیشه پردازان غربی برای دانشگاه ها و دانشجویان ما تئوری و برنامه ارائه می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه