اخبار داغ

به مناسبت روز دانشجو؛

پدرام فروغی شاد؛ دانشجو 21 ساله البرزی با 29 اختراع/ دومین مخترع برتر جهان: طولانی شدن پروسه اداری حمایت ها سد راه پیشرفت نخبگان است

پدرام فروغی شاد؛ دانشجو 21 ساله البرزی با 29 اختراع/ دومین مخترع برتر جهان: طولانی شدن پروسه اداری حمایت ها سد راه پیشرفت نخبگان است
آنچه در ادامه می خوانید گفتگو خبرنگار تیتریک به مناسبت 16 آذر با پدرام فروغی شاد دانشجوی کرجی و دومین مخترع برتر جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  16 آذر به نام کسانی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است که سال 1332 در اعتراض به سیاست های استعماری تحمیل شده در رژیم پهلوی به شهادت رسیدند. با گذشت سال ها از برترین انقلاب جهان این روز هر سال گرامی داشته می شود و دانشجویان با درخشش در عرصه های مختلف راه فرهیختگانی که با ظلم مبارزه کرده و آزادگی را در پیش گرفتند دنبال می کنند.  
 
پدرام فروغی شاد، دانشجوی نخبه کرجی طی روزهای اخیر در مسابقات جهانی فدراسیون بین المللی مخترعین که با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان، سازمان مالکیت فکری ملل متحد و سازمان پیشرفت اختراعات و نوآوری در کشور کره جنوبی برگزار شد مقام دوم و مدال نقره جهان را کسب کرده است.  
 
این مخترع در گفتگو با خبرنگار تیتریک با اشاره به اینکه اختراعات توسط فدراسیون بین المللی تایید شده و به این مسابقات دعوت می شود گفت: ایران در رقابت های کره جنوبی چندین غرفه با حضور مخترعان کشورمان در رشته های مختلف مکانیک، شیمی، مهندسی پزشکی و... بود که در هر غرفه چندین اختراع به نمایش گذاشته شد و داوران ضمن بازدید به نوآوری، کاربرد صنعتی طرح و ... امیتاز دادند که در نهایت به مقام دوم دست پیدا کردم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
, تیتریک,
 
,
, ,
 
فروغی شاد به شرکت بیش از 30 کشور از جمله لهستان، مالزی، فرانسه، آمریکا، آلمان، بوسنی، یمن، غنا، ژاپن، لبنان، چین، مصر، ویتنام، سنگاپور، روسیه، کرواسی، هند، ایران، تایوان، امارات عربی متحده، تایلند، اندونزی، مکزیک و ازبکستان و... و حضور 620 اختراع در مسابقات جهانی مخترعین اشاره کرد و افزود: اختراع من در حوزه الکترومکانیک یعنی سیستم زنجیر چرخ صفحه ای اتوماتیک بود و این طرح مشابه در ایران و جهان ندارد.  
 
وی با اشاره به اینکه با به کارگیری این اختراع زنجیر چرخ اتومبیل در سه ثانیه به طور اتوماتیک نصب و جمع می شود بدون اینکه نیاز به پیاده شدن راننده باشد اظهار داشت: این طرح سال 94 ثبت شد و تاییده علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد دریافت کرد که یکی از معتبر ترین مراکز علمی کشور می باشد، همچنین اختراع وی به عنوان اختراع برتر نیز معرفی شده و در چند جشنواره مقام کسب کرد.  
 
این نخبه جوان ادامه داد: آذر ماه سال 1396 به عنوان عضو تیم فدراسیون بین المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران و با حمایت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، اداره کل ورزش و جوانان، سپاه امام حسن مجتبی (ع)، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج، مجمع معتمدین و مجموعه کارخانجات صنایع غذایی کتی در این دوره از مسابقات شرکت کرده و اختراع من با نام خودم در کتابچه اختراعات فدراسیون بین المللی مخترعین این کشور در سال 2017 به چاپ رسید.
 
فروغی شاد تصریح کرد: 29 اختراع در زمینه های الکترونیک، الکترومکانیک، رباتیک و مهندسی پزشکی به ثبت رسانیده و در سال های 93، 94 و 95 دانشجوی برتر دانشگاه و سال 95 دانشجوی برتر کشور شدم و هفته آتی لوح آن را دریافت خواهم کرد و همچنین کسب عنوان های مخترع و پژوهشگر برتر کشور، جوان برتر و برگزیده سال، دانشجو برتر پژوهنده دانشکده های سما سراسر کشور، نخبه برگزیده سال 96, عضو برتر کشور در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی (جشنواره پویش) و ... از جمله مقام های دیگری است که به لطف خدا بدست آورده ام.  
 
وی که 21 سال دارد و در مقطع کارشناسی رشته الکترونیک عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تحصیل می کند خطاب به مسئولین گفت: لازم است فرصت آزمون و خطا به مخترعین و نخبگان داده شود و حمایت های لازم از ما صورت پذیرد چرا که طولانی بودن پروسه اداری جهت بررسی برخی از حمایت ها بعضا سد راه پیشرفت تحصیلی نخبگان است لذا انتظار حمایت بیشتری از جانب مسئولین خواهیم داشت.  
 
فروغی شاد با اشاره به اینکه توقع ما از مسئولین این است که برای شرکت در کنفرانس ها، مسابقات و المپیاد های علمی شرایط ویژه نظام وظیفه به ما تعلق گرفته و پروسه ی اداری شود افزود: در آینده درصدد راه اندازی یک کارخانه تولیدی ییج های آموزشی رباتیک و ربات های صنعتی هستم و در نظر دارم برگزار کننده دوره های آموزشی, کنفرانس و مسابقات جهانی باشم تا بتوانم نخبگان را شناسایی و در حد توانم از آنها حمایت کنم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر دبیر علمی و اجرایی چندین مسابقه بوده و مدیر مسئول و دبیر دائمی المپیاد ملی صنعتگران رباتیک و مکاترونیک  بوده و مدیر کارآفرینی مرکز آموزش های تخصصی خانه صنعت و معدن البرز هستم.  
,
,

پدرام فروغی شاد که مشاور جوان شهردار کرج و مشاور جوان مجمع معتمدین استان البرز و همچنین نایب دبیر مجمع کانون های دانشجویی استان البرز است در خاتمه تشویق و حمایت خانواده را یکی از عوامل موثر بر شکوفایی استعدادهایش دانسته و گفت: خانواده من تمام سعی و تلاش خود را برای پیشرفت من انجام دادند و تک تک اعضای خانواده ام به ویژه مادر و مادربزرگ عزیزم تشکر می کنم.
 
آنچه مسلم است توسعه کشور در زمینه علمی مستلزم بهره بردن مسئولین از استعدادهای دانشجویانی است که فردای ایران اسلامی را با همت و تلاش خود درخشانتر از امروز می سازند و نام کشورمان را بر قله های موفقیت جهان به ثبت خواهند رساند.
,
,
,
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه