اخبار داغ

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان خبرداد

تعطیلی 100 کارگاه صنایع دستی صادراتی در زنجان / صنعتگران زنجانی 90 درصد بازار صادرات قمه را از دست دادند

تعطیلی 100 کارگاه صنایع دستی صادراتی در زنجان / صنعتگران زنجانی 90 درصد بازار صادرات قمه را از دست دادند
سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان گفت: یکصد کارگاه که پتانسیل صادرات داشتند، تعطیل شده‌ و کارگاه‌ های فعال نیز با کمبود مشتری مواجه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: الحاق تبصره 617 قانون مجازات اسلامی مشکلات عدیده ای را متوجه صنعتگران زنجانی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این قانون برای سومین بار تصحیح شده است اما بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی است، ادامه داد: اگر مجلس شورای اسلامی در مصوبات جدید، زنجان را به ‌عنوان مرکز اصلی صنعت چاقوسازی مستثنی نکرده و برخی ابهامات را شفاف ‌سازی نکند،صنعتگران زنجانی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس هنوز به قانون تبدیل نشده، اما بار روانی بیشماری را به چاقو سازان زنجانی وارد کرده است و پلیس نیز در زمینه اجرای قانون تدافعی عمل می‌ کند.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با اشاره به واگذاری بازار صادرات قمه و غداره به چینی ها و ترکیه ای ها، تصریح کرد: بخش عمده ای از درآمد کارگاه‌ های تولید‌ کننده قمه استان زنجان با شرایط به وجود آمده، مختل شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه مشکلات صادرات قمه از زنجان مرتفع شد، اما همچنان مسائلی وجود دارد که نیازمند شفاف ‌سازی بیشتر است،یادآور شد: گمرک هم با توجه به دستورالعمل‌ های جدید صادرشده از سوی دولت، خروج چاقو حتی از نوع صنایع ‌دستی را منوط به دریافت مجوز کرده است.

,

جرجیسی با بیان اینکه در زنجان تولید‌کنندگان محصولات صادراتی، تحت‌ تأثیر تغییر و تحولات اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، ادامه داد: بیش از یکصد کارگاه که پتانسیل صادرات داشتند، تعطیل شده‌ و کارگاه‌های فعال نیز با کمبود مشتری مواجه شده اند.

,

وی گفت: صنعتگران زنجان سالانه بین ٢ تا ٤‌میلیارد تومان صادرات انواع چاقو، قمه و قداره را به عراق داشتند اما این قانون دست صنعتگران زنجانی را به شدت بسته است.

,

این مسئول با بیان اینکه در مصوبه اخیر، چاقوی ضامن‌ دار جزو ممنوعیت‌ هاست، گفت: این درحالی‌ است که چاقوی ضامن ‌دار و قلم ‌تراش برند زنجان است و اگر در زنجان تولید نشود، مشابه آن با برند راجرز از انگلستان وارد ایران می ‌شود.

,

وی برضرورت توجه به پیامدهای اجتماعی این تصمیم شد و گفت: یک سوی این قانون سخت ‌گیرانه هزاران صنعتگری هستند که معیشت و زندگی ‌شان به مخاطره می ‌افتد.

,

این مسئول یکی از نتایج زودهنگام اجرای این طرح را بیکاری چاقوسازان عنوان کرد و گفت: شرایط جدید موجب شده مشتریان به ‌ویژه تاجران خارجی، محصولات چاقوسازان را با قیمت نازل ‌تری بخرند.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با بیان اینکه امسال بیش از 80 تا 90 درصد صادرات قمه را از دست داده و به چین و ترکیه واگذار کردیم،ادامه داد:تجار عرب وارد استان شدند و ارز آوری کردند اما در نهایت به این دلیل که فروشنده نمی توانست نام خود را در فاکتور بنویسید تاجر از خرید سر باز زد.

,

جرجیسی خاطرنشان کرد: تمام ابزارآلات صنعت چاقو چند کاربردی است، ما ظرفیت هایی همچون تولید تیغه های پزشکی داریم به گفته یکی از چاقوسازان زنجانی ما چاقو را به نیت مهر و محبت و ارتزارق خود می سازیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه