اخبار داغ

دیوار متخلفان در ابهر فرو ریخت؛

تخریب 60 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حسین آباد ابهر/ فرماندار ابهر: طبق دستور قضایی با متخلفان برخورد شد/ شهردار ابهر: این ساخت و سازها بهداشت منطقه را تهدید می‌کرد

تخریب 60 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حسین آباد ابهر/ فرماندار ابهر: طبق دستور قضایی با متخلفان برخورد شد/ شهردار ابهر: این ساخت و سازها بهداشت منطقه را تهدید می‌کرد
ساخت و سازهای غیرمجاز حسین آباد ابهر که تعدادشان به 60 مورد می‌رسید با ورود دستگاه‌های مربوطه تخریب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; روز گذشته تعدادی از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز حسین‌آباد ابهر تخریب شدند که در اثر این تخریب اعتراضاتی از طرف مالکان این ساخت و سازها انجام شد که این اعتراضات حتی منجر به ایجاد خسارت به برخی اموال شهرداری از جمله شیشه‌ها، صندلی‌ها و خودروی خدمت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حسین آباد ابهر براساس ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها انجام شده است، همچنین طبق دستور قضایی صادر شده در این خصوص جهاد کشاورزی و شهرداری ابهر موزد خطاب قرار گرفته بودند که مانع این ساخت و سازها و گسترش آن شوند.

,

این قانون می‌افزاید: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌گردد، چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره(1)‌ ماده(1)‌ این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

,

, ,

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به تخریب‌ ساخت و سازهای حسین‌آباد ابهر اظهار کرد: شهرداری و جهاد کشاورزی به عنوان متولیان امر در این خصوص وارد شده و اقدامات لازم را انجام دادند.

,

وی افزود: آن چیزی که مشخص است این بوده که تعدادی از افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که برخوردهای لازم در این خصوص انجام شد.

,

فرماندار شهرستان ابهر بیان کرد: دستور قضایی در خصوص تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شده بود.

,

وی یادآور شد: در این دستور قضایی شهرداری و جهادکشاورزی مورد خطاب قرار گرفته بودند که اقدامات لازم انجام شده است.

,

محمدرضا ذوالقدریها، شهردار ابهر با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حسین آباد به موج رسا گفت: اکثر این ساخت و سازها چهاردیواری بودند بودند و تنها دو مورد آنها مسقف شده بود.

,

وی با بیان اینکه این ساخت و سازها خارج از محدوده شهر ایجاد شده بود، افزود: این ساخت و سازها در زمین‌های کشاورزی بود اما با توجه به اینکه جزو حریم ما نیز محسوب می‌شد در این موضوع ورود داشتیم.

,

شهردار ابهر با اشاره به اینکه با جهادکشاورزی ابهر به صورت مشترک در این خصوص وارد شدیم، ابراز کرد: اقدامات لازم در این خصوص انجام و چهاردیواریهای احداثی با پشتیبانی جهاد کشاورزی تخریب و مکان رفع تصرف شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه مواردی فنی زیادی رعایت نشده بود که خطرات به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلات و ادامه این روند ممکن بود بهداشت منطقه را تهدید کند که در این راستا تخریب این ساخت و سازها نیازی بود که انجام شد.

,

ذوالقدریها با اشاره به اینکه 60 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حسین آباد تخریب شد، گفت: دستور قضایی در خصوص این تخریب‌ها وجود داشت که با پشتیبانی‌های انتظامی این کار انجام شد.

,

وی با بیان اینکه این تخریب‌ها طبق ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها انجام شده است، افزود: اقدام کننده اصلی در این خصوص جهاد کشاورزی بود که ما نیز در این جهت کمک‌های لازم را انجام دادیم.

,

شهردار ابهر دستور قضایی به شهرداری ابهر و جهادکشاورزی این شهرستان آمده بود، اظهار کرد: ما طبق دستور قضایی به صورت مشترک برای اجرای این دستور همکاری‌های لازم را انجام دادیم.

,

, ,

وی تصریح کرد: اگر این چهاردیواری‌ها تبدیل به خانه‌هایی می‌شدند به معضلی بزرگ تبدیل می‌گشتند چرا که در این چهاردیواریها نیز حتی هیچ یک مسائل فنی رعایت نشده بود.

,

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در یک منطقه اقدام قانونی در جهت جلوگیری از هرگونه گسترش این ساخت و سازها است اما اگر این برخورد در همان ساخت نخستین چهاردیواری انجام می‌شد به زیبایی کار مسئولان مربوطه می‌افزود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه