اخبار داغ

سعدالله زارعی:

اعلام قدس به‌‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مغایر قطعنامه‌‌های بین‌‌المللی است/ تسهیل ایجاد ائتلاف منطقه‌‌ای علیه اسرائیل با اقدام ترامپ

اعلام قدس به‌‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مغایر قطعنامه‌‌های بین‌‌المللی است/ تسهیل ایجاد ائتلاف منطقه‌‌ای علیه اسرائیل با اقدام ترامپ
تحلیلگر مسایل بین‌‌الملل با بیان اینکه کشورهای دنیا نمی‌‌توانند از اقدامی که مغایر قطعنامه‌‌های بین‌‌المللی است دفاع کنند، اقدامات ترامپ را تشنج‌‌آفرین و به ضرر خود اسرائیلی‌‌ها دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه بین‌‌الملل آناج با اشاره به اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس، ابراز داشت: این تصمیم آمریکایی‌‌ها که با لابی صهیونیستی‌‌ها به انجام رسیده با قطعنامه‌‌های 338 و 242 شورای امنیت سازمان ملل مغایرت آشکاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: کشورهای زیادی تاکنون با این حرکت ساختارشکنانه و تشنج برانگیز مخالفت خود را اعلام کرده‌‌اند و همین امر شرایط را برای ایجاد ائتلاف منطقه‌‌ای و حتی بین‌‌المللی از حفظ یکپارچگی فلسطین با نقش‌‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران آسان‌‌تر می‌‌کند.

,

تحلیلگر مسایل بین‌‌الملل با بیان اینکه باید کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اسلامی تکلیف خود را با مسئله فلسطین روشن و موضع‌‌شان را در قبال رژیم صهیونیستی رسماً اعلان نمایند، خاطرنشان ساخت: همانطور که دیدید کشورهایی همچون ایران و ترکیه شدیداً با این اقدامات مخالفت‌‌شان را اعلام کردند و گروه‌‌های مقاومت نیز با زبان تهدید، برای اسرائیلی‌‌ها خط و نشان کشیدند.

,

وی متذکر شد: این اتفاق محک خوبی برای کشورهای اسلامی است تا میزان استکبارستیزی و حمایت‌‌شان از مسئله اول جهان اسلام را در عمل نشان دهند، قطعا این اقدام ترامپ تنش‌‌زا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه