اخبار داغ

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ستاد ملی تبریز 2018؛

جشن نوروز 97 در سایر کشورها با محوریت تبریز 2018 برپا می‌‌شود/ استفاده از ظرفیت هنرمندان آذربایجانی در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی

جشن نوروز 97 در سایر کشورها با محوریت تبریز 2018 برپا می‌‌شود/ استفاده از ظرفیت هنرمندان آذربایجانی در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی
باقری‌‌فر گفت: از رایزن‌‌های فرهنگی‌‌مان در 70 کشور دنیا خواسته‌‌ایم جشن نوروز را با محوریت تبریز 2018 برگزار و حدالامکان در اجرای برنامه‌‌ها از موسیقی آذری استفاده و از هنرمندان آذربایجانی بهره‌‌ ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیده باقری‌‌فر در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در معرفی فاکتورهای تبریز 2018 در خارج از کشور من‌‌جمله اماکنی مثل فرودگاه‌‌ها موفق عمل کرده‌‌ایم، ابراز داشت: بخش بین الملل تبریز 2018 بیشتر تبلیغات در فضای مجازی می‌‌باشد، می‌‌توان گفت که دوستان ما در رایزنی‌‌های فرهنگی این تبلیغات‌‌ها را در فضاهای مجازی مانند فیس بوک و توئیتر و دیگر شبکه‌‌های مجازی، از طریق دانشگاه‌‌ها و همچنین افکار عمومی جهانی آغاز نموده‌‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: همه تلاش می‌‌نمایند تا شهری به قدمت تبریز را که به عنون پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است را معرفی کنند، از طریق پوسترها و برنامه‌‌های مختلف پتانسیل‌‌های تبریز معرفی می‌‌گردد و به نوعی مخاطب جذب می‌‌شود.

,

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ستاد ملی تبریز 2018 با بیان اینکه از تمام رایزنی‌‌هایمان در خواست‌‌ کرده‌‌ایم در فعالیت‌‌های فرهنگی‌‌شان حتما تبریز 2018 را مد نظر قرار دهند، توضیح داد: برای مثال اگر قرار است که مراسم شب یلدا برگزار شود با محوریت شعرای تبریز باشد یا اگر در کشورهایی که رایزن فرهنگی داریم جشن نوروز برپا می‌‌گردد، محوریت تبریز مدنظر قرار گیرد.

,

وی اضافه کرد: حدالامکان گروه‌‌های موسیقی آذری در این مراسمات شرکت کنند و اگر امکان این امر وجود نداشته باشد در کنار برنامه نوروز یک نمایشگاه جانبی از صنایع دستی تبریز برگزار شود و به نوعی معرفی تبریز با مشاهیر و آثار تاریخی این شهر انجام گیرد.

,

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال آناج که آیا از ظرفیت تئاتر برای معرفی تبریز 2018 در سایر کشورها استفاده خواهد شد، اظهار داشت: ما با حدود 70 کشور ارتباط فرهنگی مستمر داریم، درصد کشوهای مسلمان در این بین خیلی کم است اما بحث‌‌مان بر این نیست که کشور مخاطبمان مسلمان باشد یا غیر مسلمان، یعنی کشورهای خاص اروپایی وجود دارند که مسلمان نیستند ولی علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی دارند و در مقابل شاید کشور مسلمانی باشد که زیاد علاقه‌‌ای به ایران نداشته باشد.

,

وی بیان کرد: ما قصد داریم که تاریخ و تمدن کشورمان را به دیگران بشناسانیم، خیلی از کشورها وجود دارند که علاقه مند به تمدن هستند و ممکن است که دینشان هم اسلام نباشد.

,

باقری‌‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌‌های این امر از کجا تامین می‌‌گردد و اگر هزینه‌‌ای گذاشته شده است چه مقدار می‌‌باشد، اذعان داشت: قطعا هزینه‌‌ها در نظر گرفته شده است ولی بنده در حال حاضر نمی‌‌توانم دقیقا آن را مشخص کنم، ولی زمانی که می‌‌گوییم رایزن‌‌های ما در بخش فرهنگی برنامه‌‌هایی دارند این مستلزم صرف هزینه می‌‌باشد.

,

وی تاکید کرد: ما عظم‌مان در این زمینه جدی است و در حال امضای تفاهم نامه‌ای در این خصوص با شهردار محترم می‌‌باشیم؛ به تمام رایزنی‌‌های فرهنگی ابلاغ کرده‌‌ایم تا برنامه‌‌های خود را با رویکرد تبریز 2018 به ما ارائه دهند.

,

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ستاد ملی تبریز 2018 و مسئول امور دانشجویان خارج از کشور در پایان گفت: هنرمندانی که جهت شرکت در برنامه‌‌های فرهنگی خارج از کشور اعزام می‌‌کنیم، می‌‌توانند بیشتر از هنرمندان آذربایجانی باشند و این بستگی به تفاهم نامه‌‌هایی دارد که ما با مسئولین ستاد تبریز 2018 خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه