اخبار داغ

استاد دانشگاه استان البرز در راستای روز دانشجو:

دانشجویان برای مبارزه با استبداد و استکبار از جان خود مایه گذاشتند

دانشجویان برای مبارزه با استبداد و استکبار از جان خود مایه گذاشتند
استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت توسعه پردیس جاوید گفت: در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران تحصن کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزانه اندیشمند استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت توسعه پردیس جاوید، با فرارسیدن روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر اظهار داشت: روز ۱۶ آذر که به نام دانشجو نام گذاری شده است را به تمام دانشجویان کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند بزرگ و پیامبر عظیم الشان برای ملت بزرگ و فرهیخته ایران اسلامی سرافرازی و نیک اندیشی را خواهانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

 

,

قدس خبر: در رابطه با ۱۶ آذر، روز دانشجو توضیحاتی را بفرمایید؟

, قدس خبر: در رابطه با ۱۶ آذر، روز دانشجو توضیحاتی را بفرمایید؟, قدس خبر:,

فرزانه دانشمند بیان کرد: درسال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران تحصن کردند که در این میان سه تن از دانشجویان فرهیخته با نامهای شهیدمصطفی بزرگ‌نیا، شهید احمد قندچی و شهیدمهدی شریعت رضوی توسط اعمال رژیم وقت به شهادت رسیدند، از این رو هر ساله درکشور این روز را گرامی داشته و مراسماتی جهت بزرگداشت آن در دانشگاهها برگزار می شود.

,

دانشمند در ادامه گفت: در خصوص برگزاری مراسم این روز بیان کرد: روز دانشجو برای دانشجویان و دانشگاهیان روزی مهم و سرشار از خاطره است و در این روز دانشجویان دیدگاههای سیاسی خود را مطرح می کنند و این روز یادآور استقلال طلبی، آزادی خواهی و دینداری دانشجویان فرهیخته ای است که برای مبارزه با استبداد و استکبار از جان خود مایه گذاشتند.

,

 

,

قدس خبر: در خصوص ارتباط علم و دانش و انتقال آن به دیگران بفرمایید؟

, قدس خبر: در خصوص ارتباط علم و دانش و انتقال آن به دیگران بفرمایید؟, قدس خبر:,

وی گفت: با توجه به این که در کنار آموزش در فضاهای متعدد کاری و اجتماعی تجربه های بسیار داشته ام اما هیچ فضایی را دلنشین تر، مقدس تر و انسانی تر از فضای آموزش ندیده ام و همواره در کنار آموزش باید به یادگیری و مطالعه توام با علاقه مفرط داشته و از انتقال تجارب و دانسته های خود به دیگران بالاترین لذت را برد و همینطور که خداوند بزرگ در قرآن کریم می فرماید: «ن والقلم وما یسطرون» قسم به قلم و سطرهایش، قسم خداوند به قلم نیز بر اهمیت دانش تاکید داشته است،
همانطوری که پیامبر مهر و رحمت می فرماید: «ز گهواره تا گور دانش بجوی» هر چند بارها این حدیث زیبا را شنیده ایم و در ذهن همه ما نقش بسته است ولی کسی موفق است که آن را در زندگی خود به کار گیرد.

,
,

فرزانه دانشمند خاطرنشان کرد: آموختن علم و دانش فقط در حیطه دانشگاه و اخذ مدرک نیست که متاسفانه در سالیان اخیر مدرک گرایی باب شده است.

,

وی افزود: در حدیث دیگری نیز گفته شده یک ساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است، اولین کار تفکر در آفرینش است، از تفکر بشر در آفرینش بوده که علوم پدید آمده است و آموختن علم و دانش و مطالعه همین تفکرات اندیشمندانه اساس رشد و تکامل بشری است هر چقدر بشر از علوم بهره بیشتری ببرد تازه درمیابد ذره ای از دریای علم را نیز دریافته است، به نظر بنده بالاترین کسب علم و رشد و ارتقا بشر خود شناسی است.

,

این استاد دانشگاه در راستای خود شناسی تصریح کرد: خود شناسی فقط شناخت روان نیست بلکه شناخت جسم و روان است، برای اینکه خودت را به خوبی به عنوان یک مخلوق و آفریده بشناسیم باید به علومی از قبیل پزشکی،فیزیک،زیست، شیمی و علوم انسانی از قبیل روان شناسی، جامعه شناسی و فلسفه مسلط باشیم تا بتوانیم کمی از آنچه خداوند بلند مرتبه آفریده را تفسیر کنی تازه هر چقدر بیشتر فرا می گیری بیشتر سر تعظیم مقابل خالق خود فرود آورده و مصادف بارز سخن حضرت علی(ع) که میفرماید: اگر خود رابشناسی خدا را شناخته ای، است.

,

 

,

قدس خبر: از خاطرات دانشجویی برامون بگید؟

, قدس خبر: از خاطرات دانشجویی برامون بگید؟, قدس خبر:,

خاطرات این دوران سراسر ناب و تکرار نشدنی است ولی به طور کل اگر از دانشجویان و اساتید دانشگاه جویا شویم، موضوع اخذ نمره توسط دانشجو و تعیین آن توسط استاد پر چالش ترین و از به یادماندنی ترین خاطرات تلخ و شیرین فضای دانشگاهی است و جزو خاطرات مشترک استاد و دانشجو می باشد.

,

 

,

قدس خبر: از نظر شما خصوصیات یک دانشجوی ایده‌آل چیست؟

, قدس خبر: از نظر شما خصوصیات یک دانشجوی ایده‌آل چیست؟, قدس خبر:,

از خصوصیات بالقوه دانشجویان این است که با تحرک گرایی و استنباط و فهم خود فضا را تغییر می دهند، البته شرط اصلی در تضمین امروز و فردای دانشجو میزان برخورداری او از معنویات است، فارغ التحصیل دانشگاه باید نسبت به کشور و میهن خود وفادار و متعهد باشد.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه