اخبار داغ

پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام؛

تک به تک اعمال پیامبر برای کسانی که می‌‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند قابل اجراست/ بسیاری از مشکلات امروز ریشه در غفلت از سیره پیامبر دارد

تک به تک اعمال پیامبر برای کسانی که می‌‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند قابل اجراست/ بسیاری از مشکلات امروز ریشه در غفلت از سیره پیامبر دارد
رجبی دوانی گفت: کسانی که درصدد برجای گذاشتن بهترین عملکرد از خود در همه زمینه‌‌های زندگی هستند سیره پیامبر را دنبال کنند و حداقل 10 درصد از اعمال پیامبر را انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجبی دوانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج درباره سیره رسول اکرم (ص) در قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن درباره‌ی رسول اکر (ص) می‌فرماید: «و لکم فی رسول الله اسوة حسنه» یعنی خدا بهترین الگو و اسوه را برای خلایق وجود مقدس رسول خدا قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان این مطلب که ما اگر می‌‌خواهیم در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی سیاسی به درستی عمل بکنیم و بهترین روش را داشته باشیم باید از خاتم الانبیاء پیروی کنیم، اذعان کرد: خداوند پیامبر را برای ما الگو معرفی کرده است لذا مسلمانان در هر عرصه‌‌ای که موفق می‌شوند و یا دچار ضعف هستند، به دلیل آن است که از سیره رسول اکرم (ص) غفلت کرده‌‌اند.

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه خوشبختانه بخش مهمی از سیره رسول اکرم(ص) را قرآن بیان کرده است، یادآور شد: اینکه روش برخورد حضرت با مخالفان و دشمنان چگونه بوده در روایات نقل شده و در بسیاری از موارد در احادیث آورده‌‌اند که زندگی پیامبر چگونه بوده است. 

,

وی ابراز کرد: در هر جایی که جامعه اسلام به ویژه مسلمانان چه به صورت فردی و چه به صورت اجتماعی دچار مشکل هستند به خاطر این است که از سیره پاک رسول اکرم غافل ماندند.

,

رجبی دوانی با اشاره به این نکته ‌که وجود مقدس حضرت رسول اکرم(ص) پیامبر خداوند هست و اشرف خلایق و اشرف انبیاء اوست، خاطرنشان ساخت: خداوند در قرآن به پیامبر می‌فرماید: «قل انما بشر مثلکم یوحی الیه».

,

وی با اعلام اینکه پیامبر اکرم (ص) مثل همه انسان‌‌ها شرایطی مادی دارد و هرآنچه که برای هر انسانی لازم و نیاز است برای آن حضرت هم لازم هست، تشریح کرد: لذا وجود مقدس حضرت در هر زمینه‌‌ای که از خود عملی را به یادگار گذاشته این قابل اجرا برای هر کسی است که می‌خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد؛ لذا اولا علم و اطلاع پیدا کردن به زندگی آن حضرت و روش او در زندگی فردی و خانوادگی و در مرحله بعد تغییر دادن روش زندگی خود به روش زندگی پیامبر لازم می‌‌باشد.

,

وی بیان داشت: حالا درست است که ما نمی‌‌توانیم عین پیامبر بشویم اما از سیرت آن حضرت در یک زمینه و عرصه می‌توانیم استفاده بکنیم و اگر وجود آن مقدس 100 امتیاز دارد ما باید تلاش کنیم که حداقل 10 امتیازی از آن امتیازات پیغمبر را در خود به جود آوریم که اگر این صورت بگیرد، اگرچه به صورت ناقص اما ما می‌‌توانیم به سعادت و هدایت کاملی نائل بشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه