اخبار داغ

امام جمعه تبریز در جمع فعالان بسیج دانشجویی استان مطرح کرد؛

دانشجویان دیده‌بان محافظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌اند/ از سخنرانی دانشجویان انقلابی در نماز جمعه استقبال می‌کنم

دانشجویان دیده‌بان محافظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌اند/ از سخنرانی دانشجویان انقلابی در نماز جمعه استقبال می‌کنم
حجت‌الاسلام آل هاشم بیان داشت: دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه باید به فکر گفتمان سازی بوده و مراقب باشند سیاسی کارها اهداف دانشگاه را منحرف نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، مسؤولان، نمایندگان و اعضای بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی بمناسبت روز دانشجو در نشستی صمیمی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دیدار و گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون, مسؤولان، نمایندگان و اعضای بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی بمناسبت روز دانشجو در نشستی صمیمی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دیدار و گفت‌وگو کردند.,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این دیدار که در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو، در خصوص مشکلات بیمارستان‌های دولتی اظهار داشت: هفته گذشته در چند بیمارستان از جمله بیمارستان رازی، شهید مدنی و امام رضا و آسایشگاه باباباغی حضور یافتم، مشکلات قابل لمس است؛ این مشکلات را به مسئولین گوشزد کردیم.

,

وی افزود: در بیمارستان رازی بیمارها در زمین می خوابیدند، این موضوع قابل قبول نیست؛ گفتند تخت داریم ولی جا نداریم. در رابطه با توزیع بیمارستان‌ها در شرق و غرب شهر که گفته می شود ناعدالتی وجود دارد، به مسئولین گفته ایم در ساخت بیمارستان به این موضوعات توجه کنند.

,

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید خودمان عامل باشیم و منکر را بشناسیم و درست تشخیص دهیم ولی بهترین راه این است که ابتدا از خود و اطرافیان شروع کنیم و بعد به دیگران گوشزد کنیم.

,

حجت‌الاسلام آل هاشم با تأکید بر اینکه موضوع شکایت مسؤولان از رسانه ها را پیگیری خواهیم کرد، اذعان داشت:در جلسه اخلاق که در حضور مسؤولان برگزار می کنیم، باید این موارد را طرح و گوشزد کنیم. 

,

وی بیان کرد: دشمن بیکار نخواهد نشست، بعد از داعش می خواستند قائله جدیدی در منطقه با همه پرسی کردستان آغاز کنند که بعد از شکست در این پروژه اکنون ماجرای انتقال پایتخت اسرائیل را مطرح می کنند. مطمئنا تا حق طلبی ما هست این مبارزات هم خواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سعی خواهم کرد به دانشگاه‌ها بیشتر رفت آمد کنم. اکثر دیدارهایم سر زده هست و حتی راننده هم اطلاعی ندارد به کجا سر خواهیم زد. دیدارهای سر زده فقط برای بررسی مشکلات نیست در موارد لازم تشکر هم می کنیم.

,

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان این که تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بدانید از اول انقلاب بعد از تسخیر لانه جاسوسی در تحریم بوده ایم اما در این سالهای اخیر شدت گرفته است، یا نمی توانستیم نفت بفروشیم یا اگر هم می فروختیم، نمی توانستیم پولش را وارد کنیم. 

,

وی بر ضرورت جلوگیری از اسراف در دستگاههای دولتی تأکید کرد و گفت: بانکها باید درست وارد میدان شوند و افزایش تولید ملی حیاتی است. فرهنگ مصرف تولید داخلی را باید جا بیاندازیم، به مردم نمی توان دستور داد و اجبار کرد ولی ادارات را که می توان اجبار کرد که کالای داخلی مصرف کنند.

,

امام جمعه تبریز عنوان کرد: اخیرا وضعیت کارخانه بلبرینگ سازی را پیگیری کردیم، 6 ماه بود که حقوق نگرفته بودند که از مسئولین شخصا پیگیری کردیم و اثر بخش هم شد. کار را باید به مردم اما اهلش بسپاریم و  وابستگی اقتصادیمان به نفت را کم کنیم.

,

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: فضا را برای حضور علما در استان باز کرده ایم و تلاش داریم تا علما در استان حضور داشته باشند. مطالبه گری باید زنده شود، توصیه رهبری هم همین است که مسئولین در دانشگاه حضور داشته باشند و پاسخگو باشند. برخی مسئولین عادت کرده اند که کاری کنند فردی بعد از خود برای آن پست نباشد، جانشین خود را شخصی ضعیف انتخاب می کنند که خطری برایش نداشته باشد.

,

وی بیان داشت: برجام بی فرجام را همه باور کرده اند، آن زمان هم رهبری فرمودند اعتماد ندارم و اکنون همه می فهمند رهبری چه دوراندیشانه به مسائل می نگرنند. 

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از سخنرانی دانشجویان انقلابی در نماز جمعه استقبال می کنم و این موضوع را صد در صد قبول دارم. به ائمه جماعت شهرستانها هم سپرده‌ام از دانشجویان انقلابی استفاده کنند. کرسی های آزاد اندیشی باید احیا شود و مسؤولان دلهره نداشته باشند. فضای دانشگاه به هیچ وجه نباید امنیتی شود.

,

حجت‌الاسلام آل هاشم تأکید کرد: دانشگاه باید سیاسی باشد و دانشجو باید آگاه‌ترین فرد باشد ولی مراقب باشد سیاسی کاری نکند. دانشجو باید دیده بان محافظت از دستاوردهای انقلاب باشد. دانشجویان همواره باید به مسئولین دانشگاهی و مراکز علمی مشاوره بدهند و آنها را حساس کنند.

,

وی اضافه کرد: دانشجویان افسران جبهه جنگ نرمند، پس باید همواره آماده مقابله با حملات و هجمه دشمن باشند. دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه باید به فکر گفتمان سازی بوده و مراقب باشند سیاسی کارها اهداف دانشگاه را منحرف نکنند. 

,

امام جمعه تبریز یادآور شد: آذرماه کلا مربوط به دانشگاه و دانشجو است؛ دانشجویان ضمن درخواست پاسخ از مسؤولان و اقناع دانشجویان، مشکلات جامعه را که با آن درگیر هستند بکاهند. دانشجو باید به اتفاقات بین المللی حساس بوده و موضع داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه