اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌‌شرقی؛

88 درصد دانشجویان استان را دختران تشکیل می‌دهند/ 24 واحد صنعتی در آذربایجان‌‌شرقی توسط زنان اداره می‌‌شود

88 درصد دانشجویان استان را دختران تشکیل می‌دهند/ 24 واحد صنعتی در آذربایجان‌‌شرقی توسط زنان اداره می‌‌شود
اشراقی گفت: از 220 هزار نفر دانشجوی استان 88 درصد دختران هستند و بالای 60 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دختران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین اشراقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با بیان اینکه وقتی صحبت از فعالیت‌‌های زنان می‌شود منظور تنها فعالیت‌‌های دولتی نیست، تاکید داشت: اگر می‌خواهیم زنانمان به طور واقعی وارد بستر اجتماع شوند باید زمینه‌‌های لازم را فراهم کنیم تا بتوانند در انجمن‌‌های علمی، اقتصادی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی شرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: مدیریت خانه و حوزه اجتماعی را زنان برعهده دارند و نیاز داریم زنان ما فرهیخته و تحصیل کرده باشند؛ تا زمانیکه زنان ما تحصیل کرده نباشند اگر فعالیت‌‌هایی نیز انجام دهند دیده نمی‌شود.

,

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه امروز نیاز به زنان باشعور و تحصیل کرده داریم عنوان کرد: از طریق آموزش نهادهای رسمی و غیر رسمی این اتفاق صورت می‌گیرد و به خصوص اینکه زنان ما فرزندانی را تربیت خواهند کرد که جامعه را در دست خواهند گرفت.

,

وی آمار جامعه زنان استان را 1 میلیون و 900 هزار نفر اعلام و توضیح داد: یک میلیون و 300 هزار نفر از این زنان که معادل 72 درصد است در جامعه شهری و 531 هزار نفر در جمعیت روستایی زندگی می‌کنند که نسبت جنسی ما در کل 104 درصد و در شهری 102 و روستایی 107 درصد و جمعیت زنان سرپرست خانوار نیز 140 هزار نفر در استان است.

,

اشراقی خاطرنشان ساخت: از 220 هزار نفر دانشجوی استان 88 درصد دختران هستند و بالای 60 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را نیز دختران تشکیل می‌‌دهند.

,

وی با بیان اینکه در استان 726 کار آفرین زن و 23 عضو شورای شهر و 43 عضو شورای روستا و 40 نفر دهیار روستا وجود دارند، یادآور شد: 24 واحد صنعتی با مدیریت زنان در حال فعالیت هستند.

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در خصوص افزایش آمار بیکاری در استان نیز گفت: به سبب افزایش علاقه جوانان برای تحصیل و به تبع آن درخواست شغل در سال 95 شاهد افزایش نرخ بیکاری استان هستیم.

,

وی رشد جمعیت با سواد زنان آذربایجان‌‌شرقی را نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر دانست و اعلام کرد: نرخ باسوادی زنان در کشور 84 درصد که این‌ آمار در استان 76 درصد است و در طی سال‌های اخیر رتبه ما بهتر از دیگر استان‌‌ها بوده و همچنین نسبت ازدواج به طلاق اگرچه روند خوبی نداشته اما رشد مثبت آن کاهش پیدا کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه