اخبار داغ

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی استان اردبیل:

سرمای شدید عصر امروز اردبیل را فرا می‌گیرد+توصیه و هشدارها

سرمای شدید عصر امروز اردبیل را فرا می‌گیرد+توصیه و هشدارها
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی استان اردبیل گفت: با بند آمدن بارش برف در اواخر ساعات امروز پنج شنبه، سرمای شدید بر استان حاکم خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رسول همتی رئیس گروه پیش‌بینی و پیش آگاهی های جوی استان اردبیل در گفتگو آذرسلام، اظهارداشت: سه روز قبل در قالب اطلاعیه هواشناسی، بارش برف و کاهش دما برای روز پنجشنه 16 آذر اطلاع رسانی شده بود و در کمیته تخصصی هوا و راه داری استان توصیه های لازم به دستگاه های اجرایی مرتبط داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , آذرسلام,

همتی گفت: تا صبح امروز (ساعت 09:30 روز پنجشنبه 16 آذر) 13 سانتی متر برف در گرمی و مشگین شهر بر زمین نشسته، همچنین بیشترین بارش باران طی این مدت مربوط به شهرستان بیله سوار بوده که 17 میلیمتر بارش باران گزارش شده است.

,

وی گفت: دمای هوای امروز(پنجشنبه 16 آذر) نسبت به دیروز چهارشنبه کاهش محسوس یافته است بطوری که دمای مشگین شهر در ساعت 10 روز گذشته ( چهارشنبه 15 آذرماه) 14 درجه بالای صفر بود که امروز پنجشنبه به 3 درجه زیر صفر رسیده بنابراین 17 درجه سلسیوس کاهش یافته است.

,

رییس پیش بینی هواشناسی استان اردبیل گفت: به جز شهرستان های بیله سوار و پارس آباد، تداوم بارش برف و کولاک برای سایر نقاط استان تا عصر امروز پنجشنبه پیش بینی می شود و در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد تا عصر امروز بارش باران گاهی مخلوط باران و برف پیش بینی می شود.

,

او افزود: با قطع بارش از اواخر روز پنجشنبه و کاهش تدریجی ابر از منطقه؛ هوای سرد و یخبندان تا صبح شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان حاکم خواهد شد.

,

رسول همتی در پایان گفت: اعضاء کمیته تخصصی  "هوا و راه" استان اردبیل در جلسه اضطرای روز سه شنبه 14 آذر طی نشستی موارد زیر را توصیه کردند:

,

- کارشناسان پلیس راه استان: به سبب لغزندگی ناشی از بارش برف و کاهش دید بر اثر مه در جاده های برون شهری اختلال در تردد وسائط نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نخواهد بود بنابراین از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

,

- کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از احتمال خسارت ناشی سرمای شدید و یخبندان به انبارها، گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها، مراکز پرورش ماهی، کندوهای زنبور عسل، احتمال یخ زدگی رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی خبر داده و تمهیدات لازم برای مواجهه و مقابله با سرما و یخبندان را در پیش گیرند.

,

- کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان از عموم مردم خواست، نسبت به پوشش لازم برای محافظت لوله ها ی آب در معرض هوا اقدام کنند.

,

- کارشناسان اداره گاز و شرکت نفت استان توصیه کردند برای پیشگیری از اتلاف گرما در ساختمان های مسکونی و اداری و مدیریت توزیع حامل های انرژی بویژه در مصرف گاز شهری بدلیل افت فشار گاز عموم مردم  صرفه جوئی کنند.

,

- فعالیت ساخت و ساز ها و توقف عملیات بتن ریزی از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده مورد اهتمام قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه