اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی مطرح کرد؛

مطالبه‌گری از وظایف ذاتی جنبش دانشجویی است/ مسئولان موظفند برابر افکار عمومی پاسخگوی عملکردشان باشند

مطالبه‌گری از وظایف ذاتی جنبش دانشجویی است/ مسئولان موظفند برابر افکار عمومی پاسخگوی عملکردشان باشند
طاهری گفت: براین باور هستیم که هیچ مسئولی در نظام اسلامی از نظارت مصون نیست، صاحبان قدرت موظف هستند پاسخگوی عملکرد خود باشند و در این خصوص هیچ بهانه ای قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، محمد طاهری در دیدار مسئولین و فعالان بسیج دانشجویی با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رسالت جنبش دانشجویی گفت: دانشجویان به عنوان پیشران جامعه به سوی حرکت و پیشرفت، وظیفه اصلی خود را تحصیل علم در جهت اعتلای سرزمین خود می دانند و در کنار این وظیفه اصلی، ایجاد و حفظ فضای گفتمانی، برای تحقق عدالت اجتماعی و مطالبه گری از صاحبان قدرت را جزو وظایف ذاتی خود می پندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی در تشریح چالش های پیش روی جنبش دانشجویی، افزود: بی‌تفاوتی و نا امیدی در بخشی از دانشجویان در قبال مسائل جاری و اساسی کشور، در پی بی توجهی مسئولین کشور در برآورده کردن نیازهای نسل جوان از چالش های جنبش دانشجویی در دهه اخیر است. رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران، تبلیغات منفی از تاریخ 40 ساله نظام جمهوری اسلامی ارائه می دهند که باعث حرکت به سوی انحرافات عقیدتی و دین گریزی دانشجویان می شود.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خاطر نشان کرد: جریانات جامعه گریزی به جنبش های دانشجویی و دانشگاه ورود پیدا کرده اند که باعث محدود کردن دانشجویان به محدوده داخلی خود و در نتیجه کم تحملی در قبال مسائل پیش رو در بین دانشجویان و جنبش دانشجویی شده است.

,

طاهری اضافه کرد: دورویی و عدم تطابق شعارهای مسئولین یکی دیگر از چالش هایی است که جنبش دانشجویی با آن مواجه است. لغو سخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی توسط شورای تامین استان، شکایت یکی از مسئولین دولتی استان از مدیر مسئول پایگاه خبری زیتون به دلیل انتشار فیش حقوقی آن مسئول که نشان از نجومی بودن آن داشت، شکایت کیفری فرماندار آذرشهر از 4 بسیجی اهل قلم درست آن هم بعد از انتخابات ریاست جمهوری، مصادیق بارزی از دخالت های خارج از دانشگاه، بر امور دانشگاه می باشد.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید کرد: کسانی هستند که شعار زنده باد مخالف من را سر می دهند. استاندار سابق، دم از آزادی بیان می زد و با این شعار که هیچ کس حق شکایت از رسانه ها را ندارد، نقد خود را کم هزینه می دانست؛ ولی در مقام عمل، برخلاف گفته های خود اقدام می کند و جالبتر اینکه تمامی شکایات از رسانه ها هم، در زمان مسئولیت همان استاندار، انجام گرفته است.

,

این فعال دانشجویی ابراز داشت: همین اقدامات نابخردانه است که باعث شده است دانشجوی بسیجی بحای تمرکز بر فعالیت های درسی و انقلابی خود، راهی دادگاه شود. دادگاهی که به جرایم سنگینی مانند، قتل رسیدگی می کنند، حال باید دانشجویی انقلابی را به اتهام جرم سیاسی، محاکمه کند. ولی هیهات که دانشجوی بسیجی پیرو امام خامنه ای، در برابر این اتهام زنی ها دلسرد شود و از رسالت دانشجویی خود که همان مطالبه گری است نا امید شود.

,

طاهری اضافه کرد: براین باور هستیم که هیچ مسئولی در نظام اسلامی از نظارت مصون نیست، صاحبان قدرت موظف هستند در برابر افکار عمومی پاسخ گوی عملکرد خود باشند و هیچ بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست.

,

وی  با اشاره به یاوه گویی دیشب رئیس جمهور آمریکا در قبال قدس، اظهار داشت: همانطوری که سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد در عرض 100 روز پایان عمر داعش را اعلام می کنیم و به وعده صادق خود عمل کرد. به طور یقین وعده صادق‌تر ولی امر مسلمین جهان، که همانا رهایی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی است، محقق خواهد شد و این عمل گستاخانه آمریکا، نابودی آن رژیم جعلی و آزادی پاره تن اسلام را سریع تر ممکن خواهد کرد و دانشجویان آذربایجان شرقی در قالب گردان های  انقلاب اسلامی به طور قطع، نقش بسزایی در آزادی قدس شریف، ایفا خواهند نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه