اخبار داغ

رئیس انجمن نخبگان جهان مطرح کرد

جزو تنبل‌ترین و کم‌کارترین کشورها در دنیا هستیم / دانشگاه و دانشجو راه حل است نه صورت مسئله

جزو تنبل‌ترین و کم‌کارترین کشورها در دنیا هستیم / دانشگاه و دانشجو راه حل است نه صورت مسئله
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و رئیس انجمن نخبگان جهان با بیان این‌که دانشگاه و دانشجو راه حل است نه صورت مسئله گفت: جزو تنبل‌ترین و کم‌کارترین کشورها در دنیا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز؛ گرامیداشت روز دانشجو، با حضور سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و رئیس انجمن نخبگان جهان در واحد دانشگاهی شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز, دیمه نیوز,

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و رئیس انجمن نخبگان جهان، در جمع دانشجویان فیروزکوه با طرح سوال از دانشجویان در خصوص اختصاص درآمد نفت به مردم گفت: اگر دولت مدیریت نفت را به عهده مردم می گذاشت تا مشکلات مسکن، رفاه، ازدواج، بیکاری و غیره را حل کنند، این مبلغ چه میزان خواهد بود؟ رقم فروش نفت در اوج زمان خود در دولت آقای احمدی نژاد 61 هزار میلیارد تومان بوده است.

,

وی در ادامه اذعان داشت: این اشکال است که وقتی اخبار را می شنویم سعی نمی کنیم عدد را بفهمیم؛ آثار این تصور در جامعه چیست؟ سال گذشته درآمد نفت 70 هزار میلیارد تومان بود؛ کل بودجه عمومی کشور از درآمد نفت، گاز و پتروشیمی و غیره به دست می آید که این میزان برای تمام امورات کشور مصرف می شود.

,

رئیس انجمن نخبگان جهان تاکید داشت: دولت برای تامین حقوق کارمندان خود مجبور به استقراض شد و بدهی دولت افزایش یافت؛ اگر بخواهیم توقعی از دولت داشته باشیم باید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارند بپرسیم چه کرده اند! تصوری که در جامعه وجود دارد آثاری دارد و یکی این است که نقش دولت در اذهان پررنگ تر از آن چه هست جلوه می کند و نقش خودمان در مسائل کشور کمرنگ جلوه می کند، لذا در ایران در هر مسئله ای نگاه به مدیریت کشور است بدون این که بگوییم این میزان پول وجود دارد یا خیر.

,

وی با تاکید بر این که تمام نگاه ها در کشور به توزیع بودجه است نه تولید ثروت، خاطرنشان کرد: تصور می شود اگر توزیع ثروت درست انجام شود و اختلاس صورت نگیرد نیازهای کشور برآورده می شود؛ مردم گمان می کنند باید بنشینند دولت نیازها را برطرف کند و ما دچار تنبلی اجتماعی شدیم؛ ما جزو تنبل ترین و کم کارترین کشورها در دنیا هستیم.

,

قدیری ابیانه در خصوص ساعات اداری کارمندان دولت گفت: ساعت مفید کاری 22 دقیقه در روز است؛ در ژاپن 8 ساعت و در کره جنوبی 9 و نیم ساعت است و در اروپا 7-6 ساعت است؛ از زیر کار دررفتن در ایران از ملاک های زرنگی است؛ تعطیلات به اقتصاد گشور لطمه می زند.

,

وی بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید بهترین تفریح کار است و مردم ما اعتقاد دارند بهترین کار تفریح است؛ ما جزو کم کارترین و مصرف ترین کشورها هستیم؛ این تصور از درآمدها تصور ناکارآمدی ایجاد کرده است؛ من معتقدم یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که تصور مردم را از درآمدهای کشور واقعی کنیم.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اذعان داشت: دانشجویی که نگران آینده شغلی خود است خود را صورت مسئله فرض می کند که دیگری باید برای او کار ایجاد کند؛ در حالی که دانشگاه و دانشجو راه حل است نه صورت مسئله؛ دانشجو درس می خواند تا راه گرهگشایی از مشکلات و مسیر پیشرفت را بشناسد و هموار و عمل کند؛ بعد از فارغ التحصیلی نباید کار پیدا کند بلکه باید کار ایجاد کند.

,

وی با اشاره به این که اگر دانشجویان ظرفیت خود را بشناسند می توانند موتور پیشرفت کشور را حرکت دهند، گفت: اکثر دانشجویان ما دنبال این هستند که امتحانات را پاس کنند؛ بعد از فارغ التحصیلی هم با پارتی در جایی استخدام شوند؛ همه طلبکار هستند که درس خوانده ام و شغل ندارم؛ ما فکر می کنم در ایران هر کسی درس خواند دولت باید به او پست حکومتی دهد؛ اگر دانشجویی دانشمند نشد به رسالت خود عمل نکرده است؛ در رشته ای که تحصیل می کند باید دارای مهارت شود و نه تنها برای خود که برای کسانی که به دانشگاه راه نیافتند ایجاد شغل کند.

,

انتهای خبر/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه