اخبار داغ

کارشناس سیاست خارجی:

ترامپ هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشت/ کشورهای جهان از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهوینستی استقبال نخواهند کرد

ترامپ هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشت/ کشورهای جهان از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهوینستی استقبال نخواهند کرد
کارشناس سیاست خارجی گفت: مجامع بین المللی با موضع گیری جدی در قبال انتقال سفارت آمریکا به قدس نشان دهند که با آمریکایی ها همراهی نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ترامپ در روزهای اخیر رسما انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس را اعلام کرد این درحالی است که بارها طرح لفظی به رسمیت شناختن انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس از سوی مقامات ارشد امریکایی در دولت های مختلف آن اعلام شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ سعدالله زارعی کارشناس سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه آمریکایی ها طی سالهای گذشته بسیاری از قوانین و قواعد بین المللی را نقض کردند، گفت: آمریکایی ها در بسیاری از قوانین اعم از قطعنامه 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل که در تصویب آنها نقش تاثیر گذاری داشتند، را زیر پا گذاشتند.

, مرآت,

کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: آمریکایی ها نشان دادند که دچار مشکل هستند چراکه کشوری که قوانین مصوب خودش را زیر پا می گذارد به این معنا است که دچار محدودیت و مشکل است و در چارچوب طبیعی و اعمال قدرت قادر نیست که دیدگاه خود را تعمیم بخشد.

,

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا به طور یک جانبه و بدون توجه به مصوبات قبلی بحث انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس را مطرح کرد، گفت: در حالی اقدام ترامپ تاثیرگذار و به نفع نتانیاهو است که به دنبال آمریکا کشورهای دیگری سفارت های خود را به قدس انتقال دهند.

,

زارعی با اشاره به موضع گیری بسیاری از کشورها درخصوص اقدام اخیر آمریکا بیان کرد: این مسئله با مخالفت جهانی روبرو خواهد شد و عملا خود آمریکایی ها هم جرات نمی کنند سفارتشان را به قدس ببرند که این امر برای دولت اسراییل هزینه سنگینی در بر خواهد داشت.

,

این تحلیلگر سیاسی با تاکید براینکه طرح یک جانبه آمریکایی ها به جایی نمی رسد، اظهار کرد: امروزه آمریکایی ها قدرت اعمال دیدگاه های خود را به طور یک جانبه در دنیا از دست داده اند و  انتقال سفارتخانه اش به جای کمک به اسراییل تبدیل به یک دردسر برای آنها می شود.

,

وی با اشاره به اینکه ترامپ هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشت، گفت: اگر قرار باشد که دولتی مثل آمریکا به خودش اجازه بدهد هنجار شناخته شده را زیر پا بگذارد، بی قاعدگی در دنیا حاکم می شود و دود آن به چشم همه کشورها می رود به همین خاطرجنبشی در سطح بین المللی برای دفاع از توافقات وجود دارد این پدیده خوبی است و می تواند آمریکایی ها را وادار به عقب نشینی کند.

,

کارشناس سیاست خارجی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجامع بین المللی دربرابر این اقدام باید موضع بگیرد و نشان دهد که با آمریکایی ها همراهی نمی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه