اخبار داغ

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور :

روز دانشجو نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی جوانان این مرز و بوم است

روز دانشجو نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی جوانان این مرز و بوم است
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی افزود: روز دانشجو نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی جوانان این مرز و بوم است.مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی افزود: روز دانشجو نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی جوانان این مرز و بوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ عجب شیر، حجت الاسلام جلیل جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور عجب شیر ضمن تبریک روز دانشجو افزود: آذر یادآور یکی از روزهای خونین جنبش دانشجویی در تاریخ کشور ایران است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی افزود: جنبش دانشجویی در ایران در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هزینه سنگینی برای ایستادن بر روی مقام خود پرداخت کرد.
وی ادامه داد: شهادت سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ در جریان سفر نیکسون به ایران نتیجه یک ایستادگی برای جنبش دانشجویی ایران بود.
وی تصریح کرد: عدالت خواهی، ستیز و مبارزه با نگاه استکبار ستیزی آرمان و ویژگی جنبش های دانشجویی در ایران و کشورهای مختلف برای ایجاد تحولات بزرگ در جامعه است.
حجت الاسلام جلیلی ضمن بیان چهار موج جنبش دانشجویی از سال ۱۳۲۰ تاکنون ادامه داد: از سال ۸۱ تاکنون برنامه و حرکت جدی برای آرمان خواهی، مبارزه با استکبار ، عدالت خواهی از جنبش دانشجویی در ایران دیده نشده است و این جنبش فاقد یک حرکت اثرگذار اجتماعی در فضای سیاسی کشور بوده است.
وی تصریح کرد: اگر جنبش دانشجویی نتواند در دانشگاه نقش آفرینی و اثرگذاری جدی در جریان سازی اجتماعی نماید در صحنه اجتماع هم نمی تواند حرکتی را ایجاد نماید.
امام جمعه عجب شیردر این مراسم با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو گفت : روز دانشجو یکی از روزهای حساس و تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، در چنین روزی خون سه شهید انقلاب اسلامی در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ناحق بر زمین ریخته شد و راه شهادت توسط دانشجویان ادامه یافت.
حجت السلام محمود شربیانی افزود: قشر دانشجو باید با واقع بینی، آگاهی یابی و بصیرت از آرمان های انقلاب و تفکرات اصیل اسلامی محافظت کند.
وی یادآوری کرد: دانشجویان و دانشگاهیان در پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن همواره در صحنه ها حضور فعالی داشته و در استمرار این جنبش ظلم ستیز و حق طلب نقش بسزایی ایفا کرده اند.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید مانع از نفوذ فرهنگ غرب به جامعه و دخالت دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی در مسایل داخلی شوند، اظهار کرد: دانشجویان باید طوری عمل کنند که دشمنان حتی در خواب هم فکر پلیدی در مورد جمهوری اسلامی نپرورانند.
در انتهای این مراسم از دانشجویان منتخب علمی ، ورزشی و فرهنگی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ عجب شیر, فرهنگ عجب شیر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه