اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد؛

مسئولین با اعلام دارایی‌های خود شفاف سازی کنند/ نیاز به یک مبارزه تمام عیار برای ریشه‌کنی رانت و فساد اداری

مسئولین با اعلام دارایی‌های خود شفاف سازی کنند/ نیاز به یک مبارزه تمام عیار برای ریشه‌کنی رانت و فساد اداری
شادی گفت: کادر سازی در تراز انقلاب اسلامی، از چالش های مهم در بحث مطالبه گری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار مسئولان و فعالین بسیج دانشجویی با نماینده ولی فقیه در استان گفت: حضور کم رنگ علما و اهل منبر در سطح استان، از جمله  آسیب جدی اجتماعی در استان به شمار می‌رود. در تمامی شهرهای استان و مخصوصا شهر تبریز، باید همچون گذشته علما و روحانیون، حضور پرشورتری داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی گفت: مطالبه گری موضوع مهم و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب است.بسیج دانشجویی استان، در حدود 5سال قبل در 1 مرحله موضوع مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دارد که علی رغم موفقیت، به دلیل عدم همراهی مسئولین استان توفیق چندانی نیافت، ولی اکنون در صدد احیای نهضت مطالبه گری قدم بر می داریم.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان  با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش مطالبه‌گری در سطح دانشگاه ها گفت: در دانشگاه های تبریز، گروه‌های تخصصی مطالبه گری راه اندازی می‌شود، کارگاههای آموزشی نیز برای انجام هرچه بهتر این مسئله  برگزار می‌شود. وضعیت مطلوب و موجود نهادها و موسسات مختلف، ارزیابی و مطالعه می شود و بعد از بررسی وضعیت موجود و مطلوب، راهکارهای  و بسته های پیشنهادی برای مسئولین امر ارائه خواهیم کرد که در این میان، کمک و نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان را می‌طلبد تا مسئولین استانی را برای پذیرش این گروههای مطالبه گری آمادگی لازم را به دست آورند.

,

شادی افزود: با توجه به وضعیت کنونی استان، یک مبارزه تمام عیار با فساد اداری و ارتشا، باید انجام شود. یکی از عناصر حیاتی مثلث جمهوری اسلامی، همراهی و همدلی مردم با انقلاب است که با توجه به بی مهری و بی توجهی مسئولین نسبت به خواست ها و مطالبات، نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است. نبود ارتباط صحیح و عدم پاسخ گویی مسئولین استانی، باعث به وجود آمدن مشکلاتی ازجمله فساد اداری و ارتشا و رانت خواری شده است.

,

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات با مسئولین استانی و تشکیل پروسه‌ای برای حل این مشکلات از جمله اقدامات اساسی که باید انجام شود تا این مشکلات از استان ریشه کن شود. فرمایشات رهبری نباید در حد گفت و گو باشد، باید به فرمایشات معظم له جامه عمل بپوشانیم.

,

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تبریز در طول تاریخ همواره به شهر اولین ها شهرت داشته، گفت: در حوزه انقلابی گری، تبریز از زمان مشروطیت تا انقلاب اسلامی، همیشه در صف اول حضور داشته است. انقلاب فرهنگی نیز برای اولین بار از دانشگاه تبریز شروع شده است. تبعیت از ولایت و انقلابی گری هم باید همچون گذشته ادامه پیدا کند؛ به طور مثال می توان به بحث اعلام دارایی های مسئولین استانی اشاره کرد که مسئولان با اعلام اموال و دارایی های خود شفاف سازی کنند تا این کار با فرهنگ سازی صحیح، نهادینه سازی شود.

,

شادی تصریح کرد: کادر سازی در تراز انقلاب اسلامی، از چالش های دیگر، دربحث مطالبه گری است. موضوع بسیار مهم و حساسی که باید در شورای فرهنگی استان مطرح شود، بسیج دانشجویی استان آماده دارد تا راهکار و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهد. در گذشته اساتید بزرگواری مانند حاج آقا قدوسی، طرح های تربیتی ویژه و خاصی را انجام می دانند، مساجد و دانشگاه جایگاه اصلی تربیت نیروی انسانی کارآمد بودند و حاصل این کار، تربیت نیروهای انقلابی و نخبه ای می شد که عهده دار مسئولیت های مختلف در سطح استان می شدند.

,

وی تاکید کرد: نیروهای انقلابی دهه اول انقلاب در سالهای پایانی خدمتی خود هستندد و با توجه به عدم تربیت نیروی انسانی نخبه و انقلابی، زنگ خطری برای جامعه استان به صدا در آمده است. اگر بحث تربیت کادر هم تراز انقلاب اسلامی در استان و تحقق مبانی تربیتی محقق نشود، در دهه آینده نهاد ها و سازمان های مختلف را عاری از نیروهای مردمی و انقلابی، مشاهده خواهیم کرد. برخی افراد فقط در داخل خانواده های خود انقلابی به بار آمده اند؛ استان آذربایجان شرقی در تربیت مسئولین انقلابی حرکتی از خود نشان نمی دهد.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به مسئله برجام افزود: برجام نتیجه ای برای کشور نداشته و به برجام بی فرجام تبدیل شده است. دولت باید از این دستاویز سیاسی دست بردارد، تقریبا تمامی مردم از برجام نا امید شده اند، اندک کسانی هم که دلبسته و امیدوار شده بودند، اکنون به بی ثمر بودن این این مسئله، پی برده اند. باید به قدرت داخلی کشور ایمان داشته باشیم و با تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور و ایمان به قدرت مردمی و تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی، خواهیم توانست در مقابله با استکبار جهانی پیروز شد.

,

شادی در پایان به موضوع گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: در آذربایجان‌شرقی بالغ بر 10سال است که گروه‌های جهادی تشکیل و اقدامات ویژه ای را انجام می دهند. حدود 3 سال است که ساخت خانه محروم را در کنار پروژه های دیگری که انجام می گیرد، در اولویت قرار داده ایم. امسال نیز با توجه به توان و ظرفیت گروه های جهادی، چندین خانه محروم را ساخته و در اختیار کمیته امداد استان قرار داده ایم. گروههای جهادی دانشجویی باید در سمت جبهه گشایی درحوزه های مختلف وارد شوند و گروههای جهادی مردمی  با همکاری افراد نیکوکار و خیر ، تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه