اخبار داغ

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس :

شعار صنعتی ترین منطقه آزاد ایران برای ارس‌ اشتباه است/ تیمی بهتر از تیم مدیریتی فعلی برای تعطیلی ارس‌ نمی‌ توان پیدا کرد!

شعار صنعتی ترین منطقه آزاد ایران برای ارس‌ اشتباه است/ تیمی بهتر از تیم مدیریتی فعلی برای تعطیلی ارس‌ نمی‌ توان پیدا کرد!
محمد حسن نژاد عنوان کرد: چگونه ارس‌ صنعتی ترین منطقه آزاد ایران بوده در حالی که اروند از‌ ارس در آمار‌ اشتغال آفرینی پیشی‌ گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز،‌ نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس صبح امروز در همایش روز دانشجو جلفا با بیان اینکه منشا اختلاف وی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منافع مردم بود اظهار کرد: حسن نژاد مطالبه گر‌ منافع مردم بود‌. براساس آمار های رسمی دبیرخانه مناطق آزاد، ‌از سال ۹۲ تا ۹۵ سهم ارس از اشتغال از ۳۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.
محمد حسن نژاد افزود: علاوه بر این صادرات کالا و خدمات تولیدی و آمار صادرات در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ با کاهش محسوس روبرو بوده است. در همه مناطق ِآزاد ۹۰ درصد بودجه صرف امور عمرانی و ۱۰ درصد آن صرف هزینه های جاری می شود که این مورد در ارس برعکس است.
وی عنوان کرد: شعار صنعتی ترین منطقه ازاد ایران برای ارس‌ اشتباه است. چگونه ارس‌ صنعتی ترین منطقه آزاد ایران بوده در حالی که اروند از‌ ارس در آمار‌ اشتغال آفرینی پیشی‌ گرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همه آمار ها نشان از ضعف مدیریتی در ارس دارد ادامه داد: ۱۰۶ هکتار از زمین های کوی شاهمار  با قیمت ۵ هزار تومان در اختیار یک شرکت پتروشیمی‌ قرار گرفت. آمیکو به تعطیلی کشانده شد. ۶ کیلومتر از اتوبان مرند – جلفا که قرار بود ۱۸ ماهه تمام شود با گذشت ۴۸ ماه هنوز به اتمام نرسیده است و وقتی این مطالب بیان می شود متهم به دشمنی‌ می شویم.
وی‌ با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس‌ اذعان کرد: از آن دیدار یک عکس‌ هم در‌کانال بنده منتشر‌ نشده و هروقت در کانال رسمی‌ حسن نژاد پستی درباره رفع اختلافات و آشتی مشاهده کردید باور کنید که اختلافات برطرف‌ شده است.
محمد حسن نژاد ادامه داد: به آقای جهانگیری‌ گفته ام اگر‌ مدیریت ارس را تغییر دادید که هیچ، والا نطقی در مجلس خواهم کرد که عواقبش با خودتان است. چرا که به عقیده من تیمی بهتر از تیم مدیریتی فعلی برای تعطیلی منطقه آزاد ارس‌ نمی‌ توان پیدا کرد.
وی خطاب‌ به دولتمردان عنوان کرد: آمار ها می گویند که ارس رو به تعطیلی نهاده، چرا مدیریت آن را عوض نمی‌کنید مردم منطقه ناراضی هستند وقتی اصرار به ابقای ایشان دارید یعنی می خواهید ارس را تعطیل کنید و این را شفاف‌ به مردم بگویید.
نماینده مردم مرند و جلفا در پاسخ به سوال دانشجویان درباره شفافیت مالی و ارائه لیست اموال و دارایی خود گفت:  اعتقادی به انتشار لیست اموال ندارم. می توانید به تهران بیایید و اموال و دارایی های بنده را مشاهده کنید. درصورت لزوم لیست اموال خود را نه به دانشگاه و مردم بلکه تحویل دستگاه قضا می‌دهم.
وی ادامه داد: اگر‌ حسن نژاد امروز داراست به دلیل زحماتی است که کشیده. دکترای مالی هستم اگر‌ نتواتم زندگی‌ خود را مدیریت کنم نمی‌توانم کشور را نیز مدیریت کنم وضع مالی ام هم خوب است.
این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص بومی زدایی در ارس خاطرنشان کرد: در آمار های ارائه شده اکثریت استخدامی با بومیان است ولی بومیان بیشتر به عنوان نگهبان و غیربومیان به عنوان مدیر مشغول به کار هستند.
وی‌ در پایان گفت: تفکر توان مدیریت بومیان و اعتماد به جوانان در ارس شکل نگرفته است مدیران اغلب به دنبال افرادی بوده که برای خود برند هستند و همین عامل ناکامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه