اخبار داغ

در مراسم چهلمین روز درگذشت پدر سردار سلیمانی عنوان شد؛

سردار حاج قاسم سلیمانی محصول دعای پدر و مادرش است

سردار حاج قاسم سلیمانی محصول دعای پدر و مادرش است
امام جمعه سابق جیرفت با بیان اینکه فرزند صالح محصول تلاش زندگی مومنانه پدر و مادرش است گفت: دعای والدین سردار سلیمانی باعث افتخارو عزت مسلمین شدند؛ حاج قاسم محصول دعای پدر و مادرش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ مردم و مسؤولان  ظهر امروز با حضور در مسجد روستای قنات ملک چهلمین روز درگذشت پدر سردار سلیمانی را گرامیداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

حجت الاسلام عسکری امام جمعه جیرفت در مراسم چهلمین روز درگذشت پدرسردار سلیمانی گفت: مرحوم حسن سلیمانی زندگی مؤمنانه وقرآنی برگرفته از آموزش هایدینی داشت که  فرزندش سردار  سلیمانی پرچم سربلندی شیعه را در منطقه خاورمیانه بردوش دارد.

,

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن ما را  نسبت به سه جریان از نزدیک قدم به قدم راهنمایی و ادب می کند افزود: جایگاه شخص پیامبر(ص)، شهدا و  پدر و مادر این سه جریان را کنار هم بگذارید جایگاه پدر و مادر را بهتر می شناسید.

,

حجت الاسلام اصغر عسکری عنوان کرد: خداوندمتعال در قرآن نام تعداد زیادی از انبیاء الهی را آورده است؛ اما همه را با اسم نام برد و با عنوان از پیامبر (ص) یاد می کنند، مردم مواظب  باشید در مقابل پیغمبر صدایتان را بلند نکنید در جای دیگر می فرماید: جلوتر از پیغمبر راه نروید؛ منظور از جلوتر از پیغمبر هم مسئله راه رفتن و تصمیم گیری است.

,

وی افزود: خداوند متعال می فرماید: اگر من به مکه قسم می خورم به خاطر وجود پیغمبر است برای تحسین رضایت پیغمبر تلاش کنید. خداوند راجع به مسئله شخص پیامبربه عنوان یک وجود برجسته راهنمایی می کند.

,

امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به  جایگاه شهداء گفت:مردم مواظب زبانتان باشید به کسانی که در راه خدا کشته شده اند؛ کلمه میت و هر واژه ای نسبت به شهدا به کار نبرید. و در جای دیگر خداوند می فرماید: نه تنها زبان، کلام و گفتمان را نسبت به شهدا مراقبت کنید  و هم اندیشه و باورها یتان را نسبت به شهدا اصلاح نماییدچرا که آنها در بهشت رزق و روزی الهی می خورند.

,

وی در رابطه باجایگاه شایسته پدر و مادرتأکیدکرد: خداوند در قرآن کریم ما را نسبت به احترام به والدین موعظه می‌کند و دعای پدر و مادر را مانند دعای پیغمبر برای امتش می‌داند.

,

حجت الاسلام اصغر عسکری گفت: دعای پدر ومادر سردار سلیمانی باعث افتخارو عزت مسلمین شدند؛ حاج قاسم سلیمانی محصول دعای پدر و مادرش است.

,

وی با بیان اینکه  این فرزند صالح  محصول تلاش زندگی مومنانه پدر و مادرش است افزود:  در آیه ۸۳ سوره مبارکه بقره رفتار مهرورزانه با والدین، به کار بردن الفاظی که بار عاطفی داشته باشند، حرف زدن با کرامت، احسان به والدین، تواضع، دعا و شکرگذاری آنها از نکاتی که خداوند متعال بر ما راهنمایی و ادب می کند.

,

امام جمعه سابق جیرفت از برکات این مجالس را طلب استغفار برای از دنیا رفتگان، تسلیت برای صاحبان عزا و  شکرگذاری نعمت خدا و پدر و مادر برشمرد و افزود: بال تواضع و فروتنى را براى والدین، فرودآوریدو نیاز های مادی و فقرآنها را بر طرف سازید.

,

وی با اشاره به آیه ۲۱۵ سوره مبارکه بقره گفت: در  قرآن از مال به عنوان خیر یاد می کند اگر می خواهید مالی را انفاق کنید اول به پدر مادرتان بدهید تا دچار مشکل نشوند .

,

حجت الاسلام اصغر عسکری گفت: اگر این سه الگو شخص پیامبر(ص)، شهدا و پدر و مادر را در کنار هم قرار دهیم؛ می بینیم جایگاه پدر و مادر درردیف جایگاه  پیغمبر عظیم شان اسلام و شهدا قرار می گیرد.

,

  

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

, , ,

انتهای پیام /م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه