اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف درآمدهای نفتی تا رفع موانع تجاری ایران

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف درآمدهای نفتی تا رفع موانع تجاری ایران
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باتوجه به اینکه ایران در تحریم قرار دارد و دورنمای اقتصادی آن مشخص نیست به نظر می‌رسد که احتیاط در استفاده از درآمدهای ارزی شرط عقل است و تا زمانی که هنوز تنش‌های بین‌المللی برطرف نشده باید در صرفه‌جویی ارز دقت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدقلی یوسفی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به افزایش نسبی فروش نفت ایران ابراز داشت: ایران دارای اقتصاد نفتی است، یعنی نفت تار و پود اقتصاد ایران را شکل می‌دهد و گرچه نعمت نفت می‌توانست همواره مورد استفاده بهتر قرار گیرد ولی به دلیل اینکه سهل‌الوصول و به صورت ارض خارجی بوده است تاکنون درست مورد استفاده قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: افزایش صادرات نفت و درآمدهای ارضی مربوط به آن این امکان را فراهم می‌کند که یک کشور بتواند از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی اقتصاد را رونق دهد ولی تجربه نشان داده است که با افزایش صادرات نفت تزریق پول و هزینه‌های دولتی افزایش می‌یابد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی افزایش هزینه‌های دولتی در برابر افزایش صادرات نفت را نامطلوب برشمرد و گفت: افزایش صادرات نفت باید تبدیل شود به تکنولوژی، یعنی از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی باید تبدیل به سرمایه‌گذاری تولیدی در داخل کشور شود.

,

یوسفی ادامه داد: از افزایش صادرات و درآمد‌های نفتی باید به گونه‌ای استفاده شود که به تولیدات صنعتی رونق بخشد ولی آنچه تاکنون مشاهده شده است این بوده است که این درآمدها به صورت درست مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

,

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه ایران در تحریم قرار دارد و دورنمای اقتصادی آن مشخص نیست به نظر می‌رسد که احتیاط در استفاده از درآمدهای ارزی شرط عقل است و تا زمانی که هنوز تنش‌های بین‌المللی برطرف نشده و موانع تجاری ایران برطرف نشده باید در صرفه جویی ارز دقت کرد.

,

 

,

انتهای پیام/130

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه