اخبار داغ

پیشکسوت والیبال بانوان از پشت پرده این ورزش در مهاباد می گوید:

از بحران مدیریتی تا سوء استفاده های مالی

از بحران مدیریتی تا سوء استفاده های مالی
نائب رئیس هیات والیبال مهاباد از پشت پرده این ورزش و سوء استفاده های مالی و مدیریت نا کار آمد متولیان ورزشی این شهرستان خبر می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ خبرنگار مکریان با ساکار نوذری؛ نایب ریس هیئت والیبال مهاباد و مربی و موسس اولین باشگاه والیبال بانوان‌(باشگاه‌استعداهای درخشان) در شمالغرب کشور که مدت ۱۸ به صورت حرفه ای وارد عرصه ورزشی والیبال شده است گفت و گویی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

خانم نوذری به عنوان یک فعال و پیشکسوت ورزش والیبال بانوان در مهاباد بفرمایید این رشته ورزشی در سطح شهرستان از چه چهره های شاخصی برخودار است؟

, خانم نوذری به عنوان یک فعال و پیشکسوت ورزش والیبال بانوان در مهاباد بفرمایید این رشته ورزشی در سطح شهرستان از چه چهره های شاخصی برخودار است؟,

خانم همتی،خوده،‌ باوفا،رمضانی،خلیلی وخانم‌جزاک‌‌،که‌ دوتن از آنها تاکنون موفق به راهیابی تیم ملی دانشجویان کشور شده اند.

,

تاکنون والیبال مهاباد چه موفقیت های به دست آورده است؟

, تاکنون والیبال مهاباد چه موفقیت های به دست آورده است؟,

والیبال بانوان تا کنون موفقیت های زیادی را کسب کرده است، ولی از افتخار آفرینی های اخیر میتوان به مقام اول نوجوانان در استان مقام دوم امید در بوکان مقام دوم جوانان حتی برد مقتدرانه تیم بزرگسالان در مقابل تیم سنندج که تمامی بازیکنان تیم سنندج در لیگ دسته یک و سوپر لیگ حضوردارند و قهرمانی استان کردستان از آن آنهاست اشاره کرد با این اوصاف  مطمئناً اگر حامی مالی داشتیم به لیگ دسته  یک کشوری صعود میکردیم.

,

یعنی تیمی با این همه افتخارات حامی ندارد؟

, یعنی تیمی با این همه افتخارات حامی ندارد؟,

نه متاسفانه ، حتی هزینه مسابقه ، لباس ، توپ ، تور ، هزینه ایاب و ذهاب همه را از حساب شخصی خودم متقبل شده ام، جدا از این که هیچ اسپانسر مالی ای نداریم،  ولی ما با این همه مشکلات باز توانستیم برای شهرستان افتخار آفرینی کنیم،  اگر حامی مالی داشته باشیم و سالن تمرین که حتی از یک تایم تمرینی محروم هستیم در بدترین حالت ممکن سه نفر حتما انتخاب تیم ملی خواهند شد.

,

به عفیده شما والیبال مهاباد با چه مشکلات اساسی روبرو است؟

, به عفیده شما والیبال مهاباد با چه مشکلات اساسی روبرو است؟,

با چند مشکل اساسی، پیش از همه،عمده ترین مشکل والیبال مهاباد انتخاب ریس هیئت است از سال 88 تا ۹۲که در آن دوران ریاست هیئت والیبال هرستان بر عهده آقای هیرش وقاری بود که به جرائت می توان دوره مدیریت ایشان را دوران شکوفایی والیبال مهاباد نام برد؛ ولی بعد از ریاست ایشان هر ۶ماه یک بار رییس هیئت تغییر پیدا کرده است که متاسفانه این روند آثار سوء بسیاری برتیم ها و بازیکنان تحمیل کرده است، یعنی به محض آماده شدن تیم برای مسابقه روسای هیئت مجبور به استعفا شده اندو یا مدیریت اداره ورزش و جوانان از دچار تغییرات شده است.

,

ثانیا مشکل نداشتن حتی یک تایم تمرینی است؛  که متاسفانه اداره ورزش جوانان حاضر به اختصاص سالن برای تمرین بانوان والیبالیست نیست و از این رو مجبور به اجاره سالن از آنها شدیم.

,

ثالثا توجه نکردن به والیبال بانوان و دخالت در امور والیبال بانوان  به طوری که تیم بانوان چندین دوره سکوی قهرمانی را با چنگ دندان بدون هیچ امکاناتی به دست آورده ولی دریغ از یک لوح تقدیر هزار تومانی؛من هنوز معنی مستقل بودن را نفهمیدم قانونا اداره ورزش و جوانان باید سالن را دراختیار هیئت قرار بدهد؛ رییس هیئت و دبیر هیئت باید قسمت آقایان را در اختیار بگیرند ، نایب ریس هم قسمت بانوان ولی متاسفانه نایب رییس قدرت اجرای هیچ کاری دستش نیست به صورتی که در نهایت ناباوری ‌مسئولین ‌اداره ورزش و جوانان برای والیبال بانوان تصمیم گیری میکنند!

,

دلیل و انگیزه شما از گرفتن امتیاز باشگاه استعدادی درخشان چه بود؟

, دلیل و انگیزه شما از گرفتن امتیاز باشگاه استعدادی درخشان چه بود؟,

دلیل این کار بنده به بی احترامی یکی از مسئولان هییت مربوط می شود که صراحاً به بنده اعلام کرد وجود و ادامه فعالیت والیبال بانوان در۶ در گرو کسب درآمد است و بس، یعنی نگاه منفعت طلبانه مالی به والیبال بانوان وجود دارد و بقای این رشته بین بانوان تنها به دلیل مقاصد مالی این مسئول هیئت والیبال مهاباد است. ایشان با لحنی بی ادبانه گفتند: «شش بازیکن پیدا نمیشه گوشش رو بگیری ببری مسابقه!» که به محض شنیدن این صحبت ها استعفای خودم رو تحویل دادم خیلی کارها کردند که استعفا ندم از جمله آنها برای بنده ۱میلیون تومان حقوق کنار می گذاشتند ولی برای دستیار بنده ۷۰ هزار تومان را هم دریغ میکردند.

,

ولی انصافا در مورد گرفتن مجوز برای باشگاه استعداد های درخشان اداره ورزش و جوانان برای ما سنگ تمام گذاشت و از هر نظر به ما کمک کردند.

,

در بین صحبت هایتان به نبود تایم تمرینی اشاره کردید بیشتر در این باره توضیح بدهید.

, در بین صحبت هایتان به نبود تایم تمرینی اشاره کردید بیشتر در این باره توضیح بدهید.,

همانگونه که گفتم از یک تایم تمرینی محروم هستیم و مجبور به کرایه سالن شده ایم؛ البته اداره ورزش و جوانان مهاباد راه های دیگری نیز پیش رویی ما گذاشته به صورت درصدی! یعنی اینکه ۶۰ درصد درآمد برای داره و ۴۰ درصد دیگر برای بنده و سه مربی دیگر!  تازه هزینه مسابقات و توپ، تور‌، لباس، ایاب و ذهاب بماند!. هیچ منطقی این را قبول نخواهند کرد ولی باز ماجرا به پرداخت اجاره بهای سالن ختم نمی شود و اعلام کرده اند در صورتی سالن را در اختیار ما قرار خواهند داد که تنها بیست تا سی بازیکن از آن استفاده نمایند!. بنده از همین جا از مسئولین درخواست دارم این مفهوم اجاره سالن را برای ما روشن کنند و عاجزانه از خانم باباطاهری مسئول ورزش بانوان تقاضای یک تایم تمرینی داریم.

,

والیبال مهاباد از درآمدی خوبی در سال برخودار است، دلیل این همه مشکل را در چه چیزی میبینید؟

, والیبال مهاباد از درآمدی خوبی در سال برخودار است، دلیل این همه مشکل را در چه چیزی میبینید؟,

مشکل اصلی سوء مدیریت مسئولین است، ما باید مربیان و پیشکسوتان این رشته را به عنوان رییس هیئت به خدمت بگیریم کسی که توانایی پذیرش این پست و لیاقت عنوان رییس هیئت را داشته باشد، اگر هیئتی منسجم داشته باشیم کسی به غیر از خود هیئت قادر به دخالت در امور والیبال نخواهد بود.

,

جدا از این مسایل خوشبختانه والیبال مهاباد سرشار از درآمد است با وجود اینکه هیئت آقایان سال گذشته درآمدی نزدیک به۵۰تا۶۰میلیون تومان کسب کرده  برای تمرین توپ نداشتند که بنده مجبور شدم ۱۳توپ به قیمت دومیلیون ونیم و با وجود این همه محرومیت به هیئت آقایان تقدیم نمایم که با همه این اوصاف حتی مبلغ سه میلیون و نیم هم از حساب والیبال بانوان برداشت شده ولی هنوز معلوم نیست صرف چه چیزی شده استو

,

تاکنون به این وضعیت اعتراض کرده اید؟

, تاکنون به این وضعیت اعتراض کرده اید؟,

_بله ، ولی فلان مسئول به بنده گفتند: «بخاطر نداشتن ابلاغ نایب رییس کسی من را بازخواست نمیکنه!»

,

در آخر ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید جا دارد از حاج آقای کتانی فرماندار پیشین و آقای هیرش وقاری رییس هیئت پیشین نهایت تقدیر و تشکرنمایم. همچنین از آقای مصطفی پور  ریاست محترم اداره ورزش و جوانان وخانم باباطاهری معاون محترم اداره و صدالبته آقای طاهر کریمی که در این مدت از هرگونه تلاش برای بانوان دریغ نکردند و در معرفی بانوان به تیمهای دسته یکی و سوپرلیگی پیگری های لازم را به عمل آورده اند و این نکته اضافه را کنم که سه سال است که میز ریاست هیئت خالی است نه سه ماه، انتظار میروید این بار در انتخاب رییس هیئت نهایت دقت لازم را مبذول بفرمایند از افراد کارکشته و باتجربه استفاده کنند.

,

فردین زاهدیان

,

انتهای پیام/ گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه