اخبار داغ

خواب های آشفته ترامپ و نتانیاهو؛

شتابزدگی اسراییل سرنوشت بن بست استراتژیک است/ فتنه جنگ مذهبی در منطقه غرب آسیا توسط آمریکا

شتابزدگی اسراییل سرنوشت بن بست استراتژیک است/ فتنه جنگ مذهبی در منطقه غرب آسیا توسط آمریکا
نتانیاهو جدایی از مسائل ایدئولوژیک صهیونیستی باید گفت که او مثل بارزانی دچار یک اشتباه محاسباتی بزرگ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ اسراییلی ها بدون حمایت کاخ سفید و خیات دولت های مزدور عربی جرات اعلام کردن پایتختیِ قدسِ شریف را نداشتند. تقریبا اکثر کشورهای مطرح جهان به جز دولت های مزدور عربی با تصمیم ترامپ مخالفت کردند. ترامپ قطعا با موضع گیری دولت های مختلف آگاه بود اما این وجود  انگیزه ترامپ و نتانیاهو از اِعمال این تصمیم چه بود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

علی محمدی کارشناس سیاسی در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: ترامپ به دنبال جلب نظر لابی های صهیونیست امریکا(ایپک) برای فرار از استیضاح و کسب حمایت آنها از خودش در مناسبات  داخلی  آمریکا است.

,

 شکست های پی در پی از جنگ ۳۳روزه در  سال ۲۰۰۶ تا فروپاشی خلافت داعش در ۲۰۱۷ ، اسراییل را در یک روند رو به زوال قرار داده که موجبات سرخوردگی را در نخبگان سیاسی و جامعه صهیونیسم بوجود آورده است. صهیونیست ها با این عمل قصد ایجاد امید را در مردم اسراییل دارند. در واقع رفتار فعلی آنها نوعی نمایش قدرت در عین  عجز و ناتوانی است.

,

در خصوص نتانیاهو نیز جدای از مسائل ایدئولوژیک صهیونیستی  باید گفت که او  مثل بارزانی دچار یک اشتباه محاسباتی بزرگ شد.  اعلام پایتختی قدس توسط اسراییل  در یک روند طولانی باید انجام می پذیرفت. اما شتابزدگی در این موضوع قطعا اسراییل را همچون اقلیم کردستان عراق وارد یک بن بست استراتژیک خواهدکرد.

,

ترامپ با اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل، روند زوال این رژیم را سرعت بخشید. قضایای فعلی، نگارنده را به یاد این حدیث از امام صادق (ع) انداخت: "الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی" خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها آفرید.

,

 طراح "جنگ های مذهبی"

,  طراح "جنگ های مذهبی",  طراح "جنگ های مذهبی",

رهبر انقلاب فرمودند: "دشمنان امت اسلام، در داخل منطقه‌ی ما این تنش‌ها را راه انداختند به خیال اینکه "جنگ مذهبی" راه بیندازند...." یک سوال مهم اینکه طراح اصلی جنگ مذهبی در منطقه چه کسی بود؟

,

فتنه جنگ مذهبی در منطقه غرب آسیا با الهام از جنگ های مذهبی اروپا(۱۶۱۸تا۱۶۴۸) برای اولین بار توسط برنارد لوئیس به صورت رسمی در دهه ۱۹۸۰ و قبل از  فروپاشی شوروی مطرح شد.

,

برنارد لوئیس صهیونیست عرب و شرق شناس انگلیسی یهودی الاصل است که تابعیت آمریکایی دارد و از مهمترین مشاوران بوش پدر و بوش پسر در امور عمومی بود و تاکنون چندین هزار کتاب، مقاله و نوشته درباره خاورمیانه و اسلام به رشته تحریر درآورده است.

,

با فروپاشی شوروی، لوئیس برای تحقق ایده هانتینگتون (بازسازی توافقنانه سایکس پیکو) پروژه ای را برای حفظ استیلای امریکا بر جهان ارائه می دهد.

,

او در پروژه مشهور خود درباره از بین بردن تغییر جغرافیای سیاسی کشورهای اسلام نقطه ثقل را در  ایجاد فتنه اختلافات مذهبی قرار می دهد. بعدها این طرح در سیاست استراتژیک آمریکا گنجانده شد و به صورت آزمایشی در الجزایر و چکسلواکی برای بیزار کردن مردم از دین و تغییر مرزها، پیاده سازی می شود و پروژه لوییس در هر دو کشور، اهداف بانیانش را تحقق می بخشد.

,

از این رو امریکایی ها تصمیم می گیرند که همین نسخه را در  غرب آسیا پیاده سازی کنند. این نسخه با اشغال عراق عملیاتی، و از دل آن گروه های تروریستی کنونی حاصل شد. اما این بار جمهوری اسلامی مانع از تحقق اهداف این فتنه گردید.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه