اخبار داغ

واکنش مراجع عظام تقلید و علما به اقدام گستاخانه آمریکا؛

داغ یهودی شدن قدس به دل صهیونیست‌ها خواهد ماند/اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی لازم و ضروری است

داغ یهودی شدن قدس به دل صهیونیست‌ها خواهد ماند/اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی لازم و ضروری است
مراجع عظام تقلید و علما با انتقاد از تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت همدلی و یکپارچگی کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، چهارشنبه هفته گذشته تمامی کشورهای دنیا بار دیگر شاهد سیاست های سلطه جویانه و تفرقه انگیز آمریکا بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود با اعلام این که بیت المقدس پایتخت جدید رژیم صهیونیستی است از انتقال سفارت این کشور به این شهر خبر داد، تصمیمی که این بار نه تنها کشورهای اسلامی بلکه هم پیمانان غربی این کشور نیز به موضع گیری علنی و مخالفت با آن پرداختند.

,

مراجع عظام تقلید و علما نیز ضمن مخالفت خود با این اقدام آمریکا اعلام و بر ضرورت اتحاد و مقابله کشورهای اسلامی تاکید کردند.

,

آیت الله نوری همدانی: مردم نسبت به توطئه جدید اسرائیل و آمریکا بی تفاوت نباشند

, آیت الله نوری همدانی: مردم نسبت به توطئه جدید اسرائیل و آمریکا بی تفاوت نباشند,

آیت الله نوری همدانی  با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند، گفت: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می شود به میدان بیایند و اعلام انزجار کنند.

,

, ,

این مرجع تقلید افزود: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.

,

آیت الله علوی گرگانی: داغ یهودی شدن قدس به دل صهیونیست‌ها خواهد ماند

, آیت الله علوی گرگانی: داغ یهودی شدن قدس به دل صهیونیست‌ها خواهد ماند,

آیت الله علوی گرگانی، با صدور پیامی در واکنش به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا، تأکید کرد: این‌ بار هم دشمنان اسلام مانند دفعات قبل، قطعاً به اهداف خود نخواهند رسید و قدس شریف، همچنان اسلامی خواهد ماند و داغ یهودی شدن قدس به دل آنان خواهد ماند.

,

, ,

در این پیام آمده است : استکبار جهانی در این روزهای پیروزی امت اسلامی و مقاومت اسلامی، دوباره دست به خباثتی جدید زده است. اگرچه آنها  بارها‌ و ‌بارها، شانس و اقبال خویش را در هماوردی با مقاومت اسلامی به آزمون گذاشته و هردفعه، بیشتر از دفعه قبل  شکستی مفتضحانه خورده  اند، لکن این‌ بار نیز در ایام با سعادت میلاد مسعود منادی وحدت، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)، قدس شریف را به‌عنوان مرکز رژیم صهیونستی به رسمیت شناختند.

,

آیت الله سیستانی : فلسطین سرزمینی اسلامی است که باید به صاحبان خود بازگردد

, آیت الله سیستانی : فلسطین سرزمینی اسلامی است که باید به صاحبان خود بازگردد,

آیت الله سیستانی نیز تصمیم آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل محکوم کرد.

,

, ,

یکی از مسئولان دفتر معظم له در نجف اشرف در این زمینه اعلام کرد: این اقدام ترامپ محکوم است و توهین به احساسات صدها میلیون مسلمان به شمار می رود، اما این اقدام نمی تواند واقعیت قدس را تغییر دهد، زیرا قدس سرزمینی اشغال شده است که حاکمیت آن باید به اهالی خود بازگردد.

,

 آیت الله شبیری زنجانی : همه آزادیخواهان و مسلمانان در برابر توطئه آمریکایی صهیونیستی به پا خیزند

, آیت الله شبیری زنجانی : همه آزادیخواهان و مسلمانان در برابر توطئه آمریکایی صهیونیستی به پا خیزند,

آیت الله شبیری زنجانی نیز با صدور بیانیه ای این اقدام آمریکا را محکوم کرده و بیان داشت : مسأله غیر انسانی و ضد دینی تثبیت قدس شریف به عنوان مرکز رژیمی منحوس، و هتک مضاعف مسجدالاقصی (قبله اول مسلمانان) مایه تأسف فراوان است، این طرح می تواند به معضلی غامض و ریخته شدن بیش از پیش خون مسلمانان بی گناه و آوارگی آنها بیانجامد.

,

, ,

آیت الله جوادی آملی نیز توطئه آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس را محکوم کرده و بیان داشت: امیدواریم آمریکا به هوش بیاید و اگر به هوش نمی آید خداوند خطر و توطئه آنها را به خود آنها برگرداند.

,

آیت الله خاتمی : ترامپ با این تصمیمش خط قرمزی بر همه مذاکرات ۷۰ ساله کشید

, آیت الله خاتمی : ترامپ با این تصمیمش خط قرمزی بر همه مذاکرات ۷۰ ساله کشید,

آیت الله سید احمد خاتمی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت‌المقدس و حمایت ترامپ از این تصمیم را محکوم کرد و گفت:‌ انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس شریف فریاد جهانیان را درآورده و حتی هم پیمانان آمریکا هم دادشان درآمده است.

,

, ,

وی ادامه داد:‌ حدود 70 سال است که فلسطین اشغال شده است و این امر مورد حمایت غربی ها بوده  و تصمیم اخیر در واقع غصب مضاعف می باشد که باید همه جهان و نه تنها جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستد.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه واکنش بسیار گسترده ای به این اقدام ترامپ صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید در کنار این محکوم‌کردن‌ها اقدام عملی صورت گیرد، اظهار داشت:‌ اقدام عملی هم همان است که رهبر مجاهد حزب‌الله گفت یعنی کشورهای اسلامی سفیر خود را فرا بخوانند و سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی را در همه جهان ببندند.

,

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: ترامپ با این تصمیمش خط قرمزی بر همه مذاکرات ۷۰ ساله کشید و نشان داد راه درمان جریان فلسطین، انتفاضه است و این انتفاضه‌ها روزگار اسرائیل را سیاه خواهد کرد.

,

آیت الله کعبی : آمریکا و اسراییل بدانندآزادی قدس آرمان بزرگ مسلمانان است

, آیت الله کعبی : آمریکا و اسراییل بدانندآزادی قدس آرمان بزرگ مسلمانان است,

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بدانندآزادی قدس آرمان بزرگ مسلمانان است گفت: ترامپ با اقدام اخیر خود، همه بهانه ها برای گفتگو با رژیم صهیونیستی و به تبع آن جستجوی راه حل های به اصلاح صلح آمیز را به نوعی خاتمه بخشید.

,

, ,

آیت الله اراکی : با اتحاد مسلمین عمر رژیم صیهونیستی به پایان می رسد

, آیت الله اراکی : با اتحاد مسلمین عمر رژیم صیهونیستی به پایان می رسد,

آیت الله اراکی نیز با بیان اینکه انتقال سفارت خانه های سیاسی به قدس شریف پایان راه آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل است ، ادامه داد: این انتقال ، اقدام شومی است که آمریکا دست به آن زد و ان شاءالله آغازی بر نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

,

آیت الله حسینی بوشهری : سرسپردگی برخی دول منطقه جرات را به ترامپ داد

, آیت الله حسینی بوشهری : سرسپردگی برخی دول منطقه جرات را به ترامپ داد,

امام جمعه قم با بیان این که امروز بیت‌المقدس قبله مسلمانان به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب شده که در مقابل مسلمانان باید سکوت را بشکنند و سفرای آمریکا را در کشورهای اسلامی توبیخ کرده و تظاهرات اعتراض‌آمیز برپا کنند.

,

, ,

بوشهری با اشاره به تبعات اقدام ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا آتشی روشن کرده است که در گام اول خود آمریکا و اسرائیل خواهند سوخت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه