اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف تنگستان:

دستگاههای قدیمی و عدم مهارت کافی عوامل اصلی پایین بودن کیفیت نان

دستگاههای قدیمی و عدم مهارت کافی عوامل اصلی پایین بودن کیفیت نان
رئیس اتاق اصناف شهرستان تنگستان گفت: با وجود دستگاههای قدیمی و عدم مهارت کافی برای شاطران نانوایی ها از عوامل اصلی پایین بودن کیفیت نان می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جعفری رئیس اتاق اصناف شهرستان تنگستان در گفتگو با خبرنگار تنگستان نما با اشاره به وضعیت کیفیت نان شهر دلوار گفت: در خصوص بی کیفیتی آرد، با توجه به وجود دو کارخانه آرد در سطح استان و آزاد بودن خرید آرد نانوایان گرامی از هر کدام که تمایل دارند خرید انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما ,

محمد جعفری اظهار کرد: همین آردی که نانوایان شهر دلوار از بی کیفیتی آن گله مند هستند در سطح استان در حال توزیع می باشد به نحوی که در سطح مرکز استان در حال پخت بهترین نان با کیفیت خوب هستند.

,

وی افزود: در شهر همجوار دلوار از همین آرد نیز  استفاده می شود و دومین موضوع در خصوص نحوه اختصاص سهمیه آرد به نانوایان شهر دلوار، سهمیه هر شهر یا روستا بر اساس جمعیت اختصاص می یابد و صدور مجوز نانوایی با سهمیه آرد نیز بر همین اساس می باشد.

,

رئیس اتاق اصناف تنگستان خاطر نشان کرد: شهر دلوار بر اساس آمار نفوس مسکن اعلامی از سوی سازمان برنامه ریزی سهمیه خود را نه به اندازه بلکه با مازاد بالاتری دریافت می کند به نحوی که نانوایی که در دسترس مردم است و قدیمی می باشد طبیعتا سهمیه بیشتری دارد.

,

جعفری ادامه داد: در خصوص بهبود کیفیت پخت نان در صورتیکه به اخطار های پیاپی توجه ننماید سهمیه کمتری دریافت می کنند.

,

, ,

رئیس اتاق اصناف شهرستان تنگستان خاطر نشان کرد: نانوایی های نان سنگک و بربری از سوی دولت به عنوان نان متنوع شناخته شده و آزاد پز اعلام شده است و از سنوات گذشته از چرخه اختصاص سهمیه خارج شدند و به عنوان نان آزاد پز ادامه فعالیت می کنند.

,

محمد جعفری گفت: نانوایی سنگک دلوار بنا به درخواست کتبی متصدی نانوایی بدلیل نداشتن شاطر در فصل تابستان یک ماه جهت تعمیرات و پیدا کردن شاطر مرخصی گرفته است ولی تا کنون با توجه به پیگیری های صورت گرفته ادامه فعالیت نداده و هیچگونه تماس تلفنی را پاسخ نمی دهد و پرونده تخلف وی تکمیل و جهت پیگیری به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

,

وی اظهار کرد:  با توجه به لزوم عرضه نان با کیفیت خدمت شهروندان، اتاق اصناف شهرستان طی تفاهم نامه با مرکز فنی حرفه ای شهرستان اقدام به برگزاری دوره اموزشی اصلاح روش پخت و بهبود کیفیت نان با حضور خواجه از استان اصفهان جهت نانوایان بخش ساحلی در سالن فرهنگ و ارشاد شهر دلوار به مدت سه روز متوالی برگزار شد.

,

محمد جعفری ادامه داد: در پایان دوره سه روزه با برگزاری آزمون منجر به صدور گواهی نامه گردید و در سطح شهرستان شاهد بالاتر رفتم کیفیت نان نسبت به قبل هستیم.

,

جعفری رئیس اتاق اصناف شهرستان تنگستان افزود: با وجود دستگاههای قدیمی و عدم مهارت کافی برای شاطران نانوایی ها از عوامل اصلی پایین بودن کیفیت نان می باشد.

,

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام دستورالعمل ااختصاص اعطای تسهیلات روستایی و شهرهای پایین تر از ۱۰هزار نفر امیدوارم با خرید و نوسازی دستگاههای تولیدی نان و تشدید بازرسی شاهد بالاتر رفتن کیفیت نان نسبت به قبل باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه