اخبار داغ

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان خبر داد؛

توسعه کارگاه‌های بافت فرش برای صحن حضرت زهرا(س) در کرمان/ بافت 37 تخته فرش در سال جاری

توسعه کارگاه‌های بافت فرش برای صحن حضرت زهرا(س) در کرمان/ بافت 37 تخته فرش در سال جاری
مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان ویژۀ صحن حضرت زهرا سلام الله علیها از توسعۀ کارگاه‌های بافت فرش در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ مهدی تویسرکانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بهمن سال ۱۳۹۳ فیمابین استاندار کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور منعقد شد، گفت: در این تفاهم‌نامه استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش برای صحن فوق را متقبل و این کار از اول مهر سال ۱۳۹۴ شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,


وی افزود: در پی این تفاهم، ۱۲۲ دار قالی برپا گردید و حدوداً ۲۸۰ بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.

,
,

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در ادامه به بافت 15 تخته فرش به مساحت 216 متر مربع در سال 1394 اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت زمان فوق ماهیانه به طور متوسط دو و نیم تخته فرش تولید شده است.

,


تویسرکانی فرش بافته شده در کارگاه‌های فوق در سال 95 را 63 تخته جمعاً به مساحت 870 متر مربع اعلام کرد و بیان کرد: در هفت ماه نخست سال 96 نیز در ده کارگاه تولید فرش در کرمان و حومه 37 تخته فرش در قالب 525 مترمربع تولید شده است.

,
,


وی با بیان اینکه کارگاه‎های تولید فرش برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در استان کرمان در حال توسعه هستند، تصریح کرد: این کارگاه‌ها در ایجاد اشتغال در استان سهیم بوده و هستند.

,
,


مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در پایان خاطر نشان کرد: این آمار جدا از آمار بافت فرش در کارگاه‌های راور است. کارگاه‌های بافت فرش در راور زیر نظر ستاد کشوری عتبات عالیات هستند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه