اخبار داغ

مدیر رسانه معاونت تبلیغ استان قم :

طلبه‌ای باید وارد شبکه‌ها اجتماعی شود که واقعاً بتواند دردی را از جامعه دوا کند

طلبه‌ای باید وارد شبکه‌ها اجتماعی شود که واقعاً بتواند دردی را از جامعه دوا کند
مدیر رسانه معاونت تبلیغ استان قم گفت: باید سواد مجازی را بالا برد اگر درست عمل شود می‌توان تغییرات مفیدی ایجاد کرد. طلبه‌ای باید وارد این شبکه‌ها شود که واقعاً بتواند دردی را از جامعه دوا کند و قصدش از حضور رواج و تبلیغ اسلام باشد نه اینکه مانند افراد عادی وقتش را به بطالت در این فضاها بگذراند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیرغار، کرسی آزاداندیشی با موضوع طلبه و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

در این کرسی گروه موافق جهانی‌شدن را یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر دانستند و بیان کردند: اگر میدان را خالی کنیم ضربه خواهیم خورد.

آن‌ها با اشاره به فرموده‌ی رهبر که فضای مجازی به‌اندازه انقلاب ارزش دارد افزودند: حضور طلبه در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

در مقابل، گروه مخالف عرضه داشتند که شبکه‌های اجتماعی زمین دشمن است  و به دلیل عدم امنیت یک طلبه نباید به‌راحتی در آن فعالیت کند.

مدیر رسانه معاونت تبلیغ استان قم در این همایش کرسی آزاداندیشی بیان کرد: باید سواد مجازی را بالا برد. اگر درست عمل شود می‌توان تغییرات مفیدی ایجاد کرد. طلبه‌ای باید وارد این شبکه‌ها شود که واقعاً بتواند دردی را از جامعه دوا کند و قصدش از حضور رواج و تبلیغ اسلام باشد نه اینکه مانند افراد عادی وقتش را به بطالت در این فضاها بگذراند.

حجت‌الاسلام محمد فروهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  یادآور شد:  جهت وارد شدن به فضای مجازی سه شرط آموزش و ورود هوشمندانه، تهاجمی وارد شدن و توان دفاع داشتن را داشته باشیم.

وی به یکی از بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند فضای مجازی حقیقتاً قتلگاه جوانان هست اظهار داشت: باید هوشیارانه در این زمینه اقدام و عمل کنیم و برای وارد شدن به این فضا آموزش‌های لازم باید دیده شود تا افراد تاثیرگزار باشند و تأثیرپذیر نباشند.

وی گفت: خانواده‌ها نه‌تنها باید بر روی فرزندان در فضای مجازی مدیریت داشته باشند بلکه باید چندین قدم جلوتر پیش بروند و فرزندان در سن پایین می‌توانند موبایل داشته باشند ولی نباید مالک آن باشند.

وی بابیان اینکه سیستم‌هایی که مدارس علمیه با آن وارد فضای مجازی می‌شوند باید با نصب نرم‌افزارهای لازم امنیت آن‌ها حفظ شود افزود: طلاب باید آموزش‌های لازم جهت ورود به این فضا را دیده باشند و کارگزاران باید برخی از سایت‌های مفید و معتبر را به طلاب معرفی کنند.

مدرس حوزه علمیه به نقش مهم شیوه تبلیغ معارف دینی بر میزان اثرگذاری آن اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه هم از شیوه‌های مستقیم در مساجد و محافل مذهبی استفاده می‌کنند و هم درزمینهٔ تبلیغ غیرمستقیم در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند. البته هنوز تبلیغ مستقیم کاربردی است و اثرات خاص خودش را دارد.

وی بابیان اینکه حوزه‌های علمیه نهایت استفاده را از فناوری‌های جدید می‌کنند، گفت: مسئله سبک زندگی که سال‌هاست در کشورهای غربی مطرح است، به دغدغه مقام معظم رهبری تبدیل‌شده لذا طلاب و روحانیون در زمینه تبلیغ و تبیین مبانی و مفاهیم دینی باهدف نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی حضوری فعال در فضای مجازی دارند. همچنین مقالات و تألیفات زیادی از روحانیون در این زمینه منتشرشده است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه