اخبار داغ

گاردین:

ترامپ خودش را در بیت المقدس شکست داد

ترامپ خودش را در بیت المقدس شکست داد
اکنون با نادیده گرفتن پیامدهای قانونی و حقوقی در اقدام به شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود بوسیله ی آمریکا به آن شهر به برجسته ترین ویژگی دشمنی آمریکا با مسلمانان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،اکنون با نادیده گرفتن پیامدهای قانونی و حقوقی در اقدام به شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود بوسیله ی آمریکا به آن شهر به برجسته ترین ویژگی دشمنی آمریکا با مسلمانان تبدیل شده است و بر همین اساس اکثر نقاط جهان خلال روزهای اخیر صحنه ی اعتراض و اعلام انزجار و خشم تودهای متنوع مردمی نسبت به این اعلام ناشیانه ترامپ بوده است و از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این اقدام ترامپ باعث تشنج آفرینی بیشتر منطقه ی شده و به انزوای بیشتر سیاسی اسرائیل و آمریکا در جهان می انجامد ضمن اینکه عاملی خواهد بود تا کاسه صبر غیر طبیعی مسلمانان به سر آید که تبعاتی غیر قابل پیش بینی را در پی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

بیت المقدس که در قوانین بین المللی نه تنها بعنوان یک شهر اشغال شده مربوط به مسبمانان توصیف شده بلکه خواسته های مردم آن و حق مردمان موحد وابسته به آن عملاً یک شهر مقدس از شهرهای مسلمانان تثبیت شده است که توسط پیروان تعالیم دیگر آسمانی نیز باید جایگاه مقدس هویت روحانی خود را مانند سابقه ی قبل از اشغال حفظ کند و برسمیت شناخته شود بنابراین، تحت هیچ شرایطی این شهر در معرض خرید و فروش در بازارهای سیاسی و یا هر نوع معامله دیگر قرار نخواهد گرفت.

برخلاف این رویه تاریخی و فعلی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل در بیش از پنجاه سال از دیپلماسی سابق آمریکا، به اشتباه بزرگی افتاده است که اسلام او از ارتکاب این اشتباه خودداری کرده بودند و سران بسیاری از احزاب اروپایی و بین المللی نیز عواقب این بی مبالاتی به ترامپ هشدار داده اند. اما ترامپ بعنوان یک تحقق وعده انتخاباتی در برابرلابی صهیونیستی در آمریکا به این اقدام خطرناک و بی سابقه روی آورده است و چنین که پیداست او بقای ریاستش را دراین امر  می بیند این روند در روزنامه های انگلیس هم بازتاب زیادی داشته است.

,
,
,

روزنامه تلگراف: انگلیس خروج از اتحادیه اروپا برای فرار از اروپای آمریکایی، انجام داد و یک مقر نظامی سابق انگلیس ممکن است ستاد جدید سفارت ایالات متحده در بیت المقدس باشد.

,

گاردین: دیپلماتیک غیر دیپلماتیک، یک سرمقاله درباره بیت المقدس پرداخت.

,

ایندیپندنت:بهبود روابط با ایران موجب ایجاد صلح می شود و نه پایتخت جدید برای اسرائیل و تمام 28 وزیر خارجه اتحادیه اروپا از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس به ترامپ هشدار داده اند.

,

تایمز: جوانان خشمگین کرانه غربی پس از شناخت بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل ما چیزی برای از دست دادن نداریم و ترامپ ممکن است از دوستان سعودی درک درستی نداشته باشه، تحلیل از شناخت بیت المقدس  به عنوان پایتخت اسرائیل نوشت.

,

هآارتص نیز نومیدانه نوشت: سیلی های متوالی به بن سلمان در یمن، لبنان و سپس فلسطین است.

,

سایت تی آرتی ورلد طی یک مقاله از روزنامه نگار تحقیقاتی خود توسط کلیتون سویشر در قطر حقیقت درباره کمپ دیوید و مقالات فلسطینی با عنوان قربانی کردن بیت المقدس برای تمرکز بر تهران منتشر کرد.

,

گاردین: اشتباه ترامپ فاجعه ای بزرگ برای اعراب و همچنین کشورش خواهد بود.

,

گاردین: ترامپ خودش را در بیت المقدس شکست داد جهان را تحقیر کرد و منافع کشورش را در معرض خطر قرار داد.

,

دیوید هرست نیز طی مقاله ای در روزنامه ی میدل ایست آی نوشت: اگر حاکمان عرب خلیج فارس پسرک های رفاه زده ای که از تپه های بیابان برای گفتن تصاویر سلفی که تحرک نهائی آنهاست استفاده می کنند نبودند ترامپ این اقدام را در قبال بیت المقدس نمی کرد.

,

انتشار یک حساب کاربری که از رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ حمایت می کند با اجرای یک نظر در مورد تصمیم او در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل بربررسی موضوع از نگاه مخاطبین پرداخته است که بازهم اشتباه فاحش ترامپ را تائید کرده است:این حساب با عنوان"The Trump Train" نحوه اقبال کاربران خود را به تصمیم یا رد آن مورد مطالعه قرارداد که حدود 150 هزار فعال در آن شرکت کردند.و عدم پذیرش در این نتایج چشمگیر بود 77 درصد از رای دهندگان نظر ترامپ را رد کرد. در حالی که فقط 23 درصد رای به آن رای مثبت  دادند، این حساب توسط 187 هزار فعال مشاهد می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه