اخبار داغ

تاریخچه و عقاید پیروان فرقه ضاله بهائیت؛

احترام معاون رئیس‌‌جمهور به انکار کنندگان خاتم‌‌الانبیاء/ بهائیون نماز جماعت را باطل می‌‌دانند و قبله را مرقد پیامبر خودخوانده!

احترام معاون رئیس‌‌جمهور به انکار کنندگان خاتم‌‌الانبیاء/ بهائیون نماز جماعت را باطل می‌‌دانند و قبله را مرقد پیامبر خودخوانده!
شهیندخت مولاوردی برای احقاق حقوق کسانی تلاش می‌‌کند که اسلام ناب محمدی را از ریشه قبول ندارند و با انحراف از اصول مبدل به کافر شده‌‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، بررسی تاریخچه فرقه ضاله بهائیت نشان می‌دهد که این فرقه پیش از آنکه یک فرقه دینی باشد، یک فرقه سیاسی بوده است. بهائیت خود انشعابی از بابی‌‌گری بوده و صرف‌نظر از منشأ پیدایش آن، اندک دقت در عقاید آنها بی‌‌پایه و سست بودن این فرقه را برملا می‌کند. عقایدی که بسیاری از آن‌ها با عقل و منطق سازگاری ندارد و احکام اساسی اسلام را زیر سوال برده است، در ادامه به بعضی از عقاید آنها اشاره می‌شود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بهائیت، حاتمیت پیامبر اسلام را نفی می‌کند و این در حالی است که نص صریح قرآن کریم در آیه‌‌‌های سوره احزاب حضرت محمد (ص) را آخرین پیامبری معرفی می‌کند که پس از ایشان هیچ پیامبری نخواهد آمد.

,

این فرقه ضاله در حالی خود را شریعت بر حق در اسلام معرفی می‌کند که بسیاری از احکام شرعی که آن را تبلیغ می‌‌نماید، در تضاد کامل با آیات قرآن و روایات ائمه اطهار علیهم السلام است، در ادامه به بعضی از عقاید آن‌ها اشاره می‌شود:

,

, ,

-نماز جماعت باطل است، مگر در نماز میت!

,

-قبله، مرقد بهاء الله در عکا (در فلسطین اشغالی) است!

,

-روزه 19 روز است که قبل از عید نوروز شروع و به عید نوروز ختم می‌شود!

,

-هر کس خانه‌ای را عمداً به آتش کشید، او را در آتش بسوزانید!

,

-حج تنها بر مردان واجب است و در خانه‌ای صورت می‌گیرد که بهاء‌الله در آن اقامت داشته و یا در خانه‌ای که سیدعلی باب در شیراز در آن سکنی داشته است.

,

-حکم خداوند درباره هر زناکاری اعم از مرد و زن، پرداخت 9 مثقال طلا به بیت‌المال است!

,

-همه چیز نجس است غیر از آن چه «الله اطهر» بر آن خوانده شود!

,

-واجب است هر 19 سال، اثاثیه خانه را عوض کنید!

,

-نماز آیات واجب نیست!

,

-عید فطر همان نوروز است!

,

از آنجائی که اخیرا شهیندخت مولاوردی در نشست «بررسی تحقق حقوق شهروندی موانع و راهکارهای آن» احقاق حقوق از دست رفته اقلیت بهائیان را یکی از تکالیف دولت معرفی کرده و مدعی شده برای تحقق این موضوع با مراجع ذیربط هم مکاتباتی انجام شده است، لذا بر آن شدیم تا نظر مراجع عظام تقلید را در مورد این فرقه ضاله منتشر کنیم.

,

*حضرت امام خمینى (ره)؛

, *حضرت امام خمینى (ره)؛,

هر نوع معامله و خرید و فروش و غیره با بهائیان حرام است.

,

* آیت الله سید علی خامنه‌‌ای:

, * آیت الله سید علی خامنه‌‌ای:,

- معاشرت و همنشینی و دست‌دادن دانش‏‌آموزان مسلمان با دانش‌آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی، چه حکمی دارد؟

,

- رفتار استادان و مربیان با دانش‌‏آموزانی که بهایی بودن خود را آشکار می‌‏کنند و یا یقین داریم که بهایی هستند، چگونه باید باشد؟

,

- استفاده از وسایلی که همه دانش‌‏آموزان از آنها استفاده می‌‏کنند مانند شیر آب آشامیدنی، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمی دارد؟

,

پاسخ: همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‌‏آموزان بهایى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

,

خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمایید.

,

همه مؤمنین باید با حیله‌‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

,

, , ,

سوال: گاهی بعضی از پیروان فرقه گمراه بهائیت برای ما غذا یا چیز دیگری می‏‌آورند، آیا استفاده از آنها برای ما جایز است؟

,

 از هرگونه معاشرت با این فرقه ضاله مضلّه، اجتناب نمایید.

,

سوال: بهائیان بسیاری در اینجا کنار ما زندگی می‏‌کنند که رفت و آمد زیادی در خانه‏‌های ما دارند. عده‏‌ای می‏‌گویند که بهایی‌‏ها نجس هستند و عده‏‌ای هم آنها را پاک می‌دانند. این گروه از بهایی‏‌ها اخلاق خوبی از خود آشکار می‏‌کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

,

آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جداً از آنها بپرهیزید.

,

*آیةاللَّه فاضل لنکرانى؛

, *آیةاللَّه فاضل لنکرانى؛,

فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و معامله و خرید و فروش با آنان اگر موجب تقویتشان شود حرام است و در صورت تماس آنها با غذاها و خوراکى‏ها مراعات مسائل طهارت واجب است و رابطه با آنها در صورتى که تحت تأثیر سخنان و عقاید باطل آنها واقع شوید جایز نیست، بنابراین باید خیلى مواظب باشید و اگر نمى‏توانید او را ارشاد به دین اسلام نمایید بهتر است ارتباط در حد یک احوالپرسى بیشتر نباشد» 

,

- بهائی‌ها مسلمان نمی‌باشند، بلکه کافر و نجسند.

,

- سلام ابتدایی به آن‌ها جایز نیست و در دست دادن با آن‌ها باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید.

,

- فی حد نفسه با آن‌ها معامله کردن مانعی ندارد، مگر اینکه باعث ترویج مذهب باطل آن‌ها یا تضعیف مسلمانان باشد.

,

-غذای آن‌ها نجس است و خوردن آن حرام است.

,

*آیةاللَّه مکارم شیرازى؛

, *آیةاللَّه مکارم شیرازى؛,

رفت و آمد و دوستى با اعضاى فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه امید هدایت آنها برود.

,

*آیات تبریزی و سیستانی

, *آیات تبریزی و سیستانی,

آیت‌الله تبریزی از دیگر مراجع شیعه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه  معامله با بهائی­‌ها اگر از نظر اقتصادی موجب تقویت آن‌ها شود چه حکمی دارد، فرمودند: کسانی که با عواید خود به دشمنان اسلام و مسلمین کمک می کنند٬ تقویت و اعانت و تأیید آنان جایز نیست، همچنین آیت‌الله سیستانی نیز معامله با بهائی‌ها را جایز نشمردند.

,

*آیت‌الله صافی گلپایگانی

, *آیت‌الله صافی گلپایگانی,

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این سؤال که پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه‌اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است؟ فرمودند: نجس هستند و اجتناب از آن‌ها واجب است. والله العالم، همچنین ایشان فرمودند: فرقه بهائیت دینی ندارند و ضال و مضل هستند و کافر می‌­باشند و نجس هستند و ازدواج با آن‌ها حرام است و همچنین تبلیغ و ترویج آن‌ها حرام و جائز نیست، مؤمنین باید با شناخت کامل از عقائد حقه شیعه اثناعشری دفاع نموده و خودشان را از شر مکائد شیطانی و دشمنان محافظت نماید و مانع فعالیت و ترویج آنان شوند. والله العالم

,

, ,

*مرحوم آیت‌الله بهجت

, *مرحوم آیت‌الله بهجت,

مرحوم آیت‌الله بهجت در مورد طهارت و یا نجاست پیروان فرقه ضاله بهائیت و نیز معاشرت و تماس با آن‌ها، حکم به نجاست آن‌ها کردند و فرمودند: از معاشرت و تماس با آن‌ها باید پرهیز و اجتناب کرد، همچنین در مورد معامله با بهائی­‌ها فرمودند: معامله با بهائی مطلقاً جایز نیست و تقویت آن‌ها حرام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه