اخبار داغ

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

"بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" در سه دولت پیشین در حد شعار باقی ماند

"بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" در سه دولت پیشین در حد شعار باقی ماند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" در سه دولت پیشین در حد شعار باقی ماند که امیدواریم دولت برای تغییر نظام بودجه ریزی کشور عزم جدی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه هنوز لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس داده نشده است، گفت: کلیات  بودجه سال 97 از سوی رئیس سازمان برنامه و بوجه کشور در جلسه ای گفته شد که متفاوت تر از سنوات گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی از تبدیل سازمان هدفمندی به صندوق رفاه اجتماعی با هدف حذف فقر مطلق خبر داد و گفت: تغییراتی قرار است در بودجه سال جدید اعمال شود که باید شفاف و روشن باشد.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه بودجه ریزی باید برمبنای عملکرد باشد نه بودجه ریزی حسابداری، بیان کرد: 3 دولت پیشین فقط شعار بودجه ریزی برمبنای عملکرد را دادند که محقق نشد، امیدواریم دولت عزم جدی برای عملکردی کردن بودجه سالجاری داشته باشد.

,

نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین تصریح کرد: دولت با عملکردی کردن بودجه، می تواند هزینه های جاری را کاهش دهد و خدمات و عمران به مردم را بیشتر کند.

,

وی با اشاره به واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی در بودجه 97 اظهار کرد: 20 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در بودجه سالجاری در لیست پروژه های واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته که این اقدام بسیار مثبتی است.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه تکمیل تمامی پروژه های نیمه تمام در سطح کشور نیازمند اعتباری قریب به 600 هزار میلیارد تومان است، گفت: تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام، اعتبار 20 ساله کشور را به خود اختصاص داده است.

,

عضو خانه ملت، انضباط مالی، شفاف سازی هزینه ها در نظام بودجه ریزی کشور، حمایت از صادرات غیرنفتی و حمایت از تولید و اشتغال را از دیگر رویکرد های جدید دولت در بودجه سالجاری عنوان کرد.

,

وی با بیان اینکه  فعلا رویکرد بودجه گفته شده و تبصره ها و جداول آن در هیئت دولت در دست بررسی و تصویب است، تصریح کرد: باید منتظر ماند تا دولت لایحه بودجه 97 را به مجلس ارائه کند تا ببینیم رویکردهای جدید بودجه که از سوی نوبخت اعلام شده است با رویکردهای اساسی و اصلی تطبیق می کند یا خیر؟

,

حسینی شاهرودی با تاکید براینکه مجلس به دنبال این است که بودجه ها را به سمت استانی میل و سوق دهد، گفت: باید تصمیم گیری در محیط انجام شود و به همین دلیل باید بودجه ها به سمت استانی پیش رود که تاکنون دولت فعلی و دولت های پیشین در این خصوص امتناع داشته اند.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچینین تصریح کرد: سال گذشته بودجه عمرانی استان ها تا 2.5 برابر افزایش یافت که امسال نیز تلاشمان بر این است بودجه افزایش  یابد و برخی از پروژه های ملی نیز در استان تصمیم گیری و عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه