اخبار داغ

گزارش:

ریزگردها عامل افزایش بیماری ها و کاهش محصولات دامی و کشاورزی در لنده +تصاویر

ریزگردها عامل افزایش بیماری ها و کاهش محصولات دامی و کشاورزی در لنده +تصاویر
چندسالی است که شهرستان گرمسیری لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز همانند سایر استان های جنوبی و غربی کشور مقصد ریزگردهایی است که باعث مشکلات تنفسی بیشتر مردم و خسارات زیادی به حوزه کشاورزی به خصوص طیور و زنبور عسل وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، در چند سال گذشته پدیده ریزگردها یا همان گرد وغبار غلیظ کشورهای همسایه غربی باعث شده است تا مشکلات زیادی تنفسی در استان های کرمانشاه، کردستان ، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، بخش های از استان فارس و گاهی هم دامنه این گرد و غبار نیز به بخش های جنوبی و شمالی کشور نیز گستردگی خود را نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده,

, ,

ریزگردها متاسفانه در چند سال گذشته عامل اصلی بیشتر بیماری تنفسی و ریوی و گاهی هم باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در بیشتر مردم ساکن در استان های جنوبی و غربی شده است که براساس وضعیت و میزان آلایندگی هوا شاهد تعطیلی مدارس، دانشگاه ها در این استان ها بوده ایم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

شهرستان گرمسیری لنده به دلیل همسایگی با شهرستان های بهبهان، لیکک نیز در مسیر این ریزگردها قرارگرفته که در بیشتر روزهایی که شاهد افزایش میزان آلایندگی ریزگردها هستم وضعیت دید در سطح شهر به کمتر از حد مجاز رسیده است.

,

, ,

یکی از آثار مخرب آلودگی هوا در این شهرستان که ناشی از هجموم ریزگردها است بحث تلفات بیش از اندازه زنبورستان ها و بخش های کشاورزی در حوزه دلی مهرجان و دلی خیارکار است که در این چند سال علاوه بر افزایش میزان تلفات شاهد کاهش چشمگیر محصولات و افزایش بیماری های درختان و زنبورستان ها هستیم که بدون شک مهمترین دلیل آن همین ریز گردها هستند.

,

وقتی گرد وغبار بروی شاخ و برگ درختان قرارگیرند منافذتنفسی درختان را از بین برده و باعث خفگی می شوند که همین امر نیز بر روی گل ها و گیاهان داروئی که زنبورعسل از آن تغذیه می کند نیز صادق است و به همین علت است که میزان مرگ و میز در کلنی زنبورستان ها چندین برایر شده است.

,

یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرستان که ناشی از همین ریزگردها است افزایش بیماران تنفسی و ریوی است که با مشاهده تعداد زیاد بیماران به پزشکان متخصص داخلی، آلرژی، تنفسی و قلبی و ریوی می توان شاهد تاثیر گذار بودن ریزگردها بر سلامتی مردم نیز باشیم.

,

در حوزه محیط زیست نیز به دلیل بکر بودن این شهرستان و تنوع آب وهوایی همزمان سردسیری و گرمسیری بودن در روزهایی که گردوغبار و یاریزگردها نباشند هوای صافی خواهند داشت که عامل آن هم عدم وجود کارخانه های آلاینده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه