اخبار داغ

گزارش/

عدم شفافیت استمهال 2 ساله وام زلزله زدگان اسلام آبادغرب/ انتقاد فلاحت پیشه از سوءاستفاده احتمالی برخی بانکها

عدم شفافیت استمهال 2 ساله وام زلزله زدگان اسلام آبادغرب/ انتقاد فلاحت پیشه از سوءاستفاده احتمالی برخی بانکها
با وجود بازدید مقامات عالی رتبه کشور از شهر زلزله زده اسلام آبادغرب هنوز استمهال 2 ساله وام زلزله زدگان و امتیازات زلزله زدگی این شهر در هاله ای از ابهام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسلام آباد خبر، شب 21 آبان 96 زلزله شهر اسلام آبادغرب را بشدت لرزاند و خسارت های زیادی را برجای گذاشت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دوم آذرماه در جمع مردم اسلام آباد غرب و ساکنان پروژه های مسکن مهر این شهرستان گفت: نباید نگران باشید ما در کنار شما هستیم و شما را رها نمی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلام آباد خبر,

وی افزود: در حال حاضر دستور دادم جهت رفاه حال مردم وام واحدهای مسکن مهر دو سال استمهال داشته باشد. فعلا این دستور را دادیم و پرداخت وام را به تاخیر انداختیم تا به مردم فشار نیاید.

,

 

,

, ,

اما شواهد نشان می دهد که برخلاف سخنان وزیر محترم مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب رها شده اند و سهمیه زلزله زدگان اسلام آبادغرب، همانند حق جنگ زدگی این مردم هنوز در هاله ای از ابهام است.نامه رسمی بانک مرکزی، مدیرکل مدیریت بحران استان و فرمانداری شهرستان  به بانکها برای امهال دوسال تنفس برای پرداخت وام ها در رسانه ها اعلام شده اما اکثر بانک های شهرستان اسلام آبادغرب اعلام نمودند که تاکنون هیچ دستورالعملی دریافت نکرده اند.

,

 

,

, ,

 

,

گزارشگر اسلام آباد خبر،  صبح امروز از بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات، رفاه و کشاورزی اسلام آبادغرب  بازدید میدانی بعمل آورده که روسای بانک های مذکور در گفتگو با خبرنگار ما اعلام نمودند که هنوز دستور العمل امهال دوساله وام  توسط این شعب بانکی دریافت نشده است.

, اسلام آباد خبر,

 

,

در این رابطه؛ سلمان صفازاده رییس بانک مسکن اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر گفت:  بخاطر مشکلات روحی و روانی  خسارات دیدگان زلزله اخیر پیامک های پرداخت اقساط بطور کلی برای کلیه بدهکاران قطع شده، اما توصیه ما اینست کسانی که توانایی دارند اقساط خود را پرداخت نمایند تا در صورتی که استمهال وام شامل ایشان نشد، بعدا" مشمول پرداخت دیرکرد و جریمه نشوند.

, اسلام آباد خبر,

 

,

وی در تشریح این خبر گفت: بنا به تشخیص ستاد  بحران هر واحد خسارت دیده ای شامل استمهال شود، ما این استمهال دوساله را برای ایشان اعمال می کنیم. کارشناسی از سوی کارشناسان بنیاد مسکن صورت می گیرد و بانک مسکن نقشی در آن ندارد.

,

 

,

همچنین عزیزی مدیر یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اسلام آبادغرب به خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: استمهال وام زلزله زدگان در بانک ما مشروط بر تایید ستاد بحران مبنی بر وارد شدن به خسارت و عدم توانایی بازپرداخت وام است و حداکثر مدت استمهال نیز 10 ماه می باشد.

, اسلام آباد خبر,

 

,

به گزارش اسلام آباد خبر، دکتر فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو شب گذشته در گفتگو با بخش اخبار شبکه زاگرس کرمانشاه نسبت به سوءاستفاده احتمالی برخی بانکها از کلمه «آسیب دیده »به شدت انتقاد کرد و گفت : کل این شهرستانهای زلزله زده شامل قید «آسیب دیده» می‌شوند و امهال ۲ ساله وامها شامل تمام این شهرستانها می‌شود. وی در این خصوص از استاندار خواست که نگرانی مردم را زودتر برطرف کنند چون مصوبه دولت بوده است.

, اسلام آباد خبر,

 

,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه