اخبار داغ

موجی از واکنش ها از تصمیم نابخردانه ترامپ؛

بیت المقدس خانه مسلمانان خواهد ماند/ اقدام جدید ترامپ؛ فرصتی برای اتحاد جهان اسلام

بیت المقدس خانه مسلمانان خواهد ماند/ اقدام جدید ترامپ؛ فرصتی برای اتحاد جهان اسلام
ترامپ با مطرح کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، در تلاش برای مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی است که اقدام رییس جمهور آمریکا فرصتی برای اتحاد جهان اسلام خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرآت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر در اقدامی تأمل برانگیز، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور داد تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا به قدس فراهم شود. این اقدام موجی از واکنش ها را در میان مردم و مقامات کشورها به راه انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کسانی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کردند احمق هستند

, کسانی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کردند احمق هستند,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان مسأله فلسطین را مسأله‌ای مهم برای جهان اسلام توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز چهارشنبه خود فرمودند که مسأله فلسطین، در رأس مسائل سیاسی اسلام قرار دارد.

,

وی با احمقانه و جاهلانه خواندن ادعای کسانی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، فلسطین بی‌تردید آزاد خواهد شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شروط آزادسازی فلسطین گفت: برای آزادسازی فلسطین دو شرط وجود دارد که نخستین آن‌ها وحدت و یکپارچگی امت اسلام است و برای این مقصود، آحاد امت اسلام باید دست در دست یکدیگر بگذارند.

,

شاهچراغی استقامت و مقاومت امت اسلام را دومین شرط آزادسازی فلسطین عنوان و تأکید کرد: در چند ماه اخیر، خدای بزرگ، ما را در خاموش کردن آتش چندین فتنه یاری کرده است و باید بدانیم که اگر وحدت و استقامت داشته باشیم، نصرت خداوند حتما و قطعا تداوم خواهد داشت؛ چراکه این وعده خداست که اگر در راه خدا حرکت کنیم، او همیشه با ما خواهد بود.

,

وی یاری خداوند بر مقاومت‌کنندگان را حتمی و قطعی توصیف کرد و گفت: در همین ماه‌های اخیر، فتنه بارزانی خاموش شد، داعش شکست خورد، فتنه سعد حریری در لبنان به پایان رسید و اخیرا هم یک رئیس‌جمهور مخلوعِ «ناصالح» و یک مهره سوخته خائن در یمن، روانه برزخ شد و این‌ها همه از مظاهر نصرت خداوند هستند.

,

امام جمعه سمنان با بیان این که باید دست رئیس‌جمهور مخلوع یمن را بوسید افزود: اگر بنده قاتل این مخلوع ناصالح را می‌یافتم، دستش را می‌بوسیدم چرا که او یک مهره کثیف و خائن را از سر راه مردم یمن برداشت.

,

شاهچراغی با اشاره به گرایش خیانت‌آمیز رئیس‌جمهور مخلوع یمن به آل‌سعود و امارات بیان کرد: دست آل‌سعود در فتنه یمن و سه فتنه دیگری که از آن یاد کردم دخیل بوده است و آل‌سعود پس از ترامپ، همچون سگ هاری در منطقه است که باید برای مهار کردن، به سراغش رفت.

,

شکل‌گیری "انتفاضه جدید" در پی تصمیم نابخردانه ترامپ

, شکل‌گیری "انتفاضه جدید" در پی تصمیم نابخردانه ترامپ,

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان صهیونیستی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس گفت: امروز همه برنامه های ترامپ در غرب آسیا و خاورمیانه نقش بر آب شده است و در حال حاضر در منطقه تنها مانده و در صدد آتش افروزی جدیدی است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: با شکست داعش مسیری برای آمریکا باقی نمانده که بخواهد در خاورمیانه جایگاه و پایگاهی داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه ترامپ در مکتبی زندگی می کند که تخیل را نوعی شجاعت محسوب می کند، اظهار کرد: ترامپ در تحقق وعده های تبلیغاتی اش ناکام مانده و درحال حاضر به دنبال آتش افروزی جدید است.

,

حسن بیگی با اشاره به اینکه همه کشورهایی که در اتحاد عربی بودند خود را کنار کشیده اند و در حال تلاش هستند که قدرت عربستان در منطقه کاهش پیدا کند، گفت: امروز آمریکایی ها مطلع شدند که همه کشورها به عربستان پشت کرده اند و به دنبال براندازی آن هستند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا هیچ وقت در قبال قوانین بین الملل تعهد نداشته و همیشه آن را نقض کرده است، ازفود: ترامپ نیز اقداماتی انجام می دهد که حتی ضد منافع ملی آمریکا است.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا به بن بست رسیده است، بیان کرد: آمریکایی ها در صحنه بین المللی منزوی شده اند و در منطقه احساس آرامش ندارند.

,

حسن بیگی، رییس جمهور آمریکا را بی مغز  خواند و گفت: ترامپ با سخنان مضحکی که به زبان می آورد شرایط حضورش در صحنه بین المللی را سخت می کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فردی احمق تر از نتانیاهو بر روی کره زمین نیست، اظهار کرد: اقدامات ترامپ باعث می شود که روز به روز شیشه عمر اسراییل ترک بخورد و شرایطش در منطقه بدتر شود.

,

وی با اشاره به اینکه امریکا فریب صهیونیسم را می خورد، گفت: آمریکایی ها هر اقدامی در قبال  قدس انجام دهند با موضع گیری جهان اسلام مواجه خواهند شد.

,

حسن بیگی با تاکید براینکه تصمیم نابخردانه ترامپ باعث شعله ور شدن انتفاضه جدید خواهد شد، افزود: مردم فلسطین تنها نیستند و کشورهای اسلامی در کنار آنها ایستاده اند و قطعا پیروزی از آن آنهاست و به زودی قبله مسلمین از دست این جانیان آزاد خواهد شد.

,

ترامپ می خواهد قدس را پایگاه اسرائیل غاصب و کودک کش کند

, ترامپ می خواهد قدس را پایگاه اسرائیل غاصب و کودک کش کند,

حجت الاسلام سید علی رضا آرامی امام جمعه گرمسار با اشاره به تصمیم جدید ترامپ گفت: رئیس جمهور امریکا با این  کار خود افتضاحات پرونده سیاه آمریکای جنایتکار و  نوکر حلقه به گوش  اسرائیل را کامل تر کرد و با این اقدام  خلاف، زمینه های نابودی  این رژیم اشغال گرا را  بیشتر نمایان نمود.

,

امام جمعه گرمسار در ادامه افزود: می خواهد قدس و فلسطین را  مکانی برای حضور  سیاست های پلید  خود کنند و یک پایگاه یهود دیگر  و دروغین در آن پایه گذاری کنند .

,

 آرامی، هوشیاری جوانان فلسطینی در مقابله  اساسی با این تصمیم اظهار کرد: انتفاضه جدید در راه است و نباید جبهه مقاومت از موضوع مقابله خود کوتاه بیاید و باید بفهمند که اسرائیل  تمام شدنی است و باید نابود شود.

,
مسلمانان جهان نمی گذارند اقدام صهیونیستی ترامپ به نتیجه برسد
 
حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و حمایت آمریکا از این توطئه گفت:  کشور آمریکا  متعلق به سرخ پوستان بوده است که آمریکایی ها با ظلم و بدعهدی آن را اشغال کردند و با آن ها  قرار داد بستند و بر تعهدات خود  پایبند نبودند.
,
مسلمانان جهان نمی گذارند اقدام صهیونیستی ترامپ به نتیجه برسد
, مسلمانان جهان نمی گذارند اقدام صهیونیستی ترامپ به نتیجه برسد,
 
,
حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و حمایت آمریکا از این توطئه گفت:  کشور آمریکا  متعلق به سرخ پوستان بوده است که آمریکایی ها با ظلم و بدعهدی آن را اشغال کردند و با آن ها  قرار داد بستند و بر تعهدات خود  پایبند نبودند.
,

مشاور وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: آمریکایی ها، سرخ پوستان را تحت فشار قرار دادند تا مهاجرت کنند و آنها را در اردوگاه های خاصی محدود کردند.

,

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس از مدت ها پیش در کنگره آمریکا تصویب شده بود، اظهار کرد: تاکنون هیچ کدام از روسای جمهور پیشین جرات اجرایی کردن آن را نداشتند تا اینکه ترامپ این تصمیم خبیث آلود را گرفت.

,

شیخ الاسلام، ترامپ را عصاره خباثت آمریکا خواند و گفت: او اداره خانه فساد در آمریکا را برعهده داشته است.

,

مشاور ظریف با بیان اینکه مجامع بین المللی نوکرهای آمریکا هستند، گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس راهبرد رژیم صهیونیستی است.

,

وی با اشاره به اینکه امروزه به اروپایی ها نیز جنایت‌هایی رژیم صهیونیست، ثابت شده است، گفت: اسراییلی ها جنایت کار و کودک کش هستند که از سال 2008 این به وضوح قابل مشاهده است.

,

وی با تاکید براینکه فلسطین اولویت جهان اسلام است، گفت: قدس پایتخت فلسطین است و تا ابد خواهد ماند و خود فلسطینی ها در آنجا حاکم خواهند شد.

,

مشاور وزیر امور خارجه ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در حال حاضر  که داعش نابود شده است اجازه نخواهند داد که این اقدام که راهبرد صهیونیستی است به نتیجه برسد.

,

مردم فلسطین بدانند دشمن جز با زبان زور چیز دیگری نمی فهمد

, مردم فلسطین بدانند دشمن جز با زبان زور چیز دیگری نمی فهمد,

حجت الاسلام علی سقائیان امام جمعه موقت مهدیشهر خواستار شروع انتفاضه جدید توسط مردم فلسطین شد و گفت: مردم فلسطین بدانند دشمن جز با زبان زور چیز دیگری نمی فهمد پس از آنها می خواهیم انتفاضه جدید خود را شروع کنند و بدانند همانگونه که طی 40 سال اخیر پشتیبان آنها بودیم، همچنان پشتیبانشان خواهیم بود تا اسرائیل و آمریکا را به خواری بکشانیم.

,

وی ادامه داد: از تمام مردم مسلمان و آزادی خواه جهان، سازمان ملل و سازمان حقوق بشر نیز می خواهیم در مقابل این زورگویی استکبار جهانی موضع عملی اتخاذ کنند و مردم فلسطین را از شر استکبار جاه طلب نجات دهند.

,

گستاخی ترامپ بی‌پاسخ نمی‌ماند

, گستاخی ترامپ بی‌پاسخ نمی‌ماند,

حجت السلام والمسلمین حسینیان خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه ترامپ در اقدامی گستاخانه با موافقت انتقال سفارت به قدس شریف به دنبال فرار از شکست های پی در پی این کشور و همپیمانانش در منطقه است، گفت: این فرار رو به جلو است که گستاخی او قابل بخشش نیست.

,

حسینیان در ادامه افزود: بیت المقدس اولین قبله مسلمین و رمز وحدت مسلمین که بعد ازمکه دارای ارزش معنوی بالایی می باشد و باید بدانند که منطقه فلسطین برای مردم فلسطین است این افراد در دنیا مانع صلح و سازش می باشند.

,
کشورهای جهان از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهوینستی استقبال نخواهند کرد
, کشورهای جهان از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهوینستی استقبال نخواهند کرد,

سعدالله زارعی کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه آمریکایی ها طی سالهای گذشته بسیاری از قوانین و قواعد بین المللی را نقض کردند، گفت: آمریکایی ها در بسیاری از قوانین اعم از قطعنامه 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل که در تصویب آنها نقش تاثیر گذاری داشتند، را زیر پا گذاشتند.

,

کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: آمریکایی ها نشان دادند که دچار مشکل هستند چراکه کشوری که قوانین مصوب خودش را زیر پا می گذارد به این معنا است که دچار محدودیت و مشکل است و در چارچوب طبیعی و اعمال قدرت قادر نیست که دیدگاه خود را تعمیم بخشد.

,

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا به طور یک جانبه و بدون توجه به مصوبات قبلی بحث انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس را مطرح کرد، گفت: در حالی اقدام ترامپ تاثیرگذار و به نفع نتانیاهو است که به دنبال آمریکا کشورهای دیگری سفارت های خود را به قدس انتقال دهند.

,

زارعی با اشاره به موضع گیری بسیاری از کشورها درخصوص اقدام اخیر آمریکا بیان کرد: این مسئله با مخالفت جهانی روبرو خواهد شد و عملا خود آمریکایی ها هم جرات نمی کنند سفارتشان را به قدس ببرند که این امر برای دولت رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی در بر خواهد داشت.

,

این تحلیلگر سیاسی با تاکید براینکه طرح یک جانبه آمریکایی ها به جایی نمی رسد، اظهار کرد: امروزه آمریکایی ها قدرت اعمال دیدگاه های خود را به طور یک جانبه در دنیا از دست داده اند و  انتقال سفارتخانه اش به جای کمک به اسراییل تبدیل به یک دردسر برای آنها می شود.

,

وی با اشاره به اینکه ترامپ هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشت، گفت: اگر قرار باشد که دولتی مثل آمریکا به خودش اجازه بدهد هنجار شناخته شده را زیر پا بگذارد، بی قاعدگی در دنیا حاکم می شود و دود آن به چشم همه کشورها می رود به همین خاطرجنبشی در سطح بین المللی برای دفاع از توافقات وجود دارد این پدیده خوبی است و می تواند آمریکایی ها را وادار به عقب نشینی کند.

,

کارشناس سیاست خارجی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجامع بین المللی دربرابر این اقدام باید موضع بگیرد و نشان دهد که با آمریکایی ها همراهی نمی کند.

,

 تصمیم ترامپ از سر عجز و ناتوانی است

,  تصمیم ترامپ از سر عجز و ناتوانی است,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی گفت: آمریکا و اسرائیل بعد از شکست های مفتضحانه در منطقه و نابودی داعش به دنبال راهی برای جبران این شکست ها هستند و اتخاذ این تصمیم که از سر عجز و ناتوانی آنهاست از همین رو است.

,

امینی تاکید کرد: انشالله همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند رژیم اسرائیل کمتر از ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و شاهد آزادسازی قدس شریف و فلسطین مستقل به پایتختی قدس شریف خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اعلام انزجار کشورهای مسلمان و اعتراض برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل در خصوص این تصمیم افزود: در این میان برخی کشورها مثل عربستان و امارات که نام کشورهای اسلامی را هم بر خود نهاده اند در خصوص این موضع سکوت اختیار کرده اند و تاریخ خباثت و خیانت این کشورها در قبال کشورهای مسلمان و همراهی آنها با آمریکا و اسرائیل را ثبت خواهد کرد.

,

مسأله فلسطین، یک مسأله بین المللی است

, مسأله فلسطین، یک مسأله بین المللی است,

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه به توطئه آمریکایی صهیونیستی این روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طرح به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل که به طور جدی توسط اذناب کفر دنبال می شود.

, به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل, به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل,

وی با اشاره به موضع گیری محکم رهبر معظم انقلاب در خصوص این توطئه گفت: فلسطین یک مسئله عربی و اسلامی نیست بلکه فلسطین یک مسئله حقوق بشری بین المللی است.

,

امام جمعه سرخه در ادامه تأکید کرد: امروز دنیای اسلام وظیفه دارد در مقابل این کید شیطانی بایستد.

,

همچنین سخنان جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با قدس با واکنش قاطع جهان اسلام روبرو شد و روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه، شاهد راهپیمایی با شکوه مردم استان سمنان در ابراز خشم و انزجار علیه تصمیم ترامپ بودیم.

,

راهپیمایان شرکت کننده در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعتراض و انزجار خود را نسبت به اقدام نابخردانه ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

,

در پایان راهپیمایی پس از قرائت بیانیه پرچم آمریکا و اسرائیل توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه