اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

افزایش وحدت مسلمانان توطئه‌ها را در اعلام پایتختی بیت‌المقدس خنثی می‌کند/ فلسطین بار دیگر به اصلی‌ترین مسئله جهان تبدیل شد

افزایش وحدت مسلمانان توطئه‌ها را در اعلام پایتختی بیت‌المقدس خنثی می‌کند/ فلسطین بار دیگر به اصلی‌ترین مسئله جهان تبدیل شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با اقدام احمقانه ترامپ فلسطین بار دیگر به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام تبدیل شد؛ بنابراین امروز پیش از پیش نیازمند بصیرت و بیداری ملت‌ها هستیم و فقط این بیداری می‌تواند این سازش را بی نتجه بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: اصولا رئیس جمهورهای امریکا یک تعهد عمومی نسبت به جریان صهیونیستی دارند و در واقع رگه‌های خونرسانی سیاسی و اقتصادی جامعه امریکایی در دستان یهودیان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: با اینکه جمعیت یهود نسبتا زیاد نیست؛ اما به لحاظ اقتصادی و سیاسی بر دولتمردان امریکا و انگلیس نفوذ دارند و هم مهره‌هایی در مراکز مختلف جهان در حال تحصیل هستند که ساماندهی آنها در دستان یهودیان است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: در دوره‌های مختلف شاهد بودیم رییس جمهورهای امریکا کلاه یهودی بر سر گذاشته و در کنار دیوار معروف اسراییل اعلام وفاداری می‌کنند، آقای ترامپ هم از این قاعده مستثنی نبود و باید مثل دیگر رییس جمهورها بدهی خود را به صهیونیست‌ها پرداخت می‌کرد که اعلام پایتختی بیت المقدس در این راستا بود. 

وی تصریح کرد: دلیل دیگر اعلام این پایتختی ضعف کشورهای عربی در منطقه است، امریکا از طریق سرویس‌های جاسوسی خود سران این کشورها را تحت سیطره خود قرار داده تا از جنایت‌های امریکا و اسراییل در منطقه حمایت کنند، همچنین معامله کلان تسلیحاتی اخیر ترامپ با عربستان نمونه بارز این موضوع است. 

قابل ادامه داد: امروز در منطقه به واسطه بیداری ملت‌های مسلمان سران کشورهای عربی احساس نگرانی و ترس شدیدی دارند و در همین راستا برای حفظ تخت لرزان خود به یک حکم یا پدربزرگ نیاز داشتند که امریکا امروز این نقش را برعهده گرفته است. 

عملکرد ترامپ خلاف عهدنامه کمپ دیوید است
وی یادآور شد: خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی از زمان انورسادات در معاهده کمپ دیوید شکل گرفت و با این خط سازش کشورهای اسلامی در تلاش بودند بین ملت‌های مسلمان انشقاق ایجاد کنند و شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه زمینه ای شد که کشورهای عربی این سازش را علنی کرده و رابطه خود را با رژیم صهیونیستی علنی کنند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: با وجود اینکه دولت‌های امریکایی و اروپایی و عربستان و امارت از داعش حمایت می‌کردند؛ اما این جریان تروریست و ننگین شکست خورد و این دمل چرکین سرنگون شد و همین موضوع زمینه را برای توطئه جدید در جهت انشقاق مسلمانان ایجاد کرد. 

وی ابراز کرد: بی سرانجام ماندن استعفای سعد حریری در لبنان و کشته شدن علی عبدالله صالح مهره دست نشانده امریکا در یمن دو امداد الهی در منطقه بود که این رخدادها در کنار شکست داعش امریکا را برای سرمایه گذاری بیشتر روی رژیم صهیونیستی تشویق کرد که اعلام پایتختی قدس در این راستا انجام شد. 

این مسئول خاطرنشلان کرد: بخش غربی سرزمین بیت المقدس در سال ۱۹۴۸ به اشغال اسراییل درآمد و بخش شرقی در اختیار اردن بود که عرب‌ها مراکز حساس خود را با محوریت پایتخت نامیدن فلسطین به این منطقه شرقی انتقال دادند.

وی افزود: اسراییلی‌ها در جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ منطقه شرقی را نیز به اشغال خود درآورد اما جامعه بین الملل این اشغالگری را به رسمیت نشناخت.

قابل اضافه کرد: بیت المقدس برای سه دین اسلام و یهود و مسیحیت مقدس و مورد احترام است و نسبت به آن احساس مالکیت دارند.

وی یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم با فروپاشی عثمانی‌ها، سرزمین فلسطین تحت حکومت انگلیس درآمد و کشورهای عربی بین فرانسه و انگلیس تقسیم شد و انگلیس با خیانت، یهودی‌ها را در این منطقه حاکم کرد و این منطقه را پایتخت اسراییل نامید.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: رژیم جعلی اسراییل آرزو داشت قسمت سرقی فلسطین را تصرف کند و امروز ترامپ به دنبال جامه عمل پوشاندن به این آرزوست که البته خلاف معاهده بین المللی سازمان ملل است و خلاف عهدنامه کمپ دیوید است. 

با سکوت ملت‌ها توطئه گری‌ها ادامه دارد
وی اذعان کرد: اسراییلی‌ها با وعده ترامپ قصد دارند خود را بزرگ و تصمیم گیر منطقه معرفی کنند. 

قابل تصریح کرد: امروز اجرایی شدن پایتختی بیت المقدس برای اسرائیل بستگی به حرکت و میزان فعالیت مسلمانان در مجامع بین المللی دارد؛ زیرا کشورهای عربی نقش نفاق خود را رها نمی‌کنند و امیدی به آنها وجود ندارد؛ اما ملت‌ها می‌توانند. 

وی تاکید کرد: ملت‌های مسلمان با ساماندهی و ایجاد اتحاد بین خود می‌توانند حکومت‌ها را وادار به عقب نشینی کنند، نمونه بارز این موضوع عقب نشینی ترامپ از انتقال سفارت امریکل به بیت المقدس و موکول کردن آن به 6 ماه آینده است. 

قابل گفت: ملت‌های مسلمان با پایداری و حدت و تقویت مقاومت بین خود می‌توانند این توطئه را خنثی کنند؛ اما با سکوت ملت‌ها توطئه گری‌ها ادامه دارد. 

وی در پایان عنوان کرد: با اقدام احمقانه ترامپ فلسطین بار دیگر به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام تبدیل شد؛ بنابراین امروز پیش از پیش نیازمند بصیرت و بیداری ملت‌ها هستیم و فقط این بیداری می‌تواند این سازش را بی نتجه بگذارد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عملکرد ترامپ خلاف عهدنامه کمپ دیوید است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با سکوت ملت‌ها توطئه گری‌ها ادامه دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه