اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد:

کمک غیرنقدی73میلیارد ریالی مردم قزوین به زلزله‌زدگان/ 111خانوار زلزله دیده آکوجان نیازمند کمک‌های مالی هستند

کمک غیرنقدی73میلیارد ریالی مردم قزوین به زلزله‌زدگان/ 111خانوار زلزله دیده آکوجان نیازمند کمک‌های مالی هستند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به کمک73 میلیارد ریالی مردم قزوین به زلزله‌زدگان، گفت: 111 خانوار زلزله دیده آکوجان نیازمند کمک‌های مالی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سازمان هلال احمر اظهار کرد: زلزله ای که در غرب کشور رخ داد به میزانی همدلی و حضور مردم قزوین برای کمک رسانی پررنگ بود که جای تشکر و قدردانی دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: کمک های نقدی مردم استان قزوین به حساب کشوری هلال احمر واریز شده است که در آینده‌ای نزدیک گزارشی از میزان کمک های مردمی قزوین اطلاع رسانی صورت می گیرد. 

این مسوول بیان کرد: کمک های نقدی که در صندوق‌های هلال احمر استان قزوین واریز شده به میزان یک میلیارد و ۵۹ میلیول ریال بود. 

وی ادامه داد: کمک های غیرنقدی مردم استان قزوین به زلزله زدگان کرمانشاه ۷۳ میلیارد ریال بود که شامل اقلام زیستی، پتو، کفش، چادر مسافرتی، انواع چراغ، کیسه خواب، لوازم بهداشتی و لوازم شوینده، فرش، کانکس، لوازم التحریر، اسباب بازی، مواد غذایی و خشکبار ارسال شده است. 

آصفی با بیان اینکه با وقوع زلزله منطقه قصر شیرین به استان قزوین واگذار شد، گفت: با هر بحران باید آسیب شناسی صورت بگیرد تا نقاط ضعف شناسایی شود و آمار مصدومان کاهش یابد و برنامه‌ریزی برای مواجه با این بحران‌ها صورت بگیرد. 

وی اضافه کرد: زلزله در کرمانشاه تجربه جدیدی بود که اتفاقی در این حد با حضور گسترده و همدلی مردم از طریق فضای مجازی روبرو بود و البته یکی از معایبش حضور شخصی مردم برای امدادرسانی حضور پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اذعان کرد: در زلزله کرمانشاه همه کمک‌های مردم تفکیک و تقسیم شد و با توجه به نیازمندی‌های منطقه کمک‌ها هدفمند توزیع صورت گرفت؛ اما بسیاری از کمک‌ها بدون هدف ارسال شد که عاملی برای هدررفت و تشکیل زباله در منطقه بود. 

وی تاکید کرد: باید بپذیریم امداد و نجات یک علم است و امروزه به صورت تخصصی انجام می‌گیرد و در شرایطی مثل زلزله تیم ارزیابی برای امدادرسانی تشکیل می‌شود که باید همه کمک ها کانالیزه شده و در مسیر مناسب هزینه شود. 

این مسوول عنوان کرد: کمک‌های مردمی در زلزله باید به همان نقطه اختصاص یابد و ما اجازه استفاده از این کمک‌ها در مناطق دیگر را نداریم و هم اکنون کالاهای غیرضرور مردم استان در انبارها ذخیره شده و با هماهنگی نماینده ولی فقیه در هلال احمر به کالای احسن تبدیل می‌شود و به مناطق زلزله زده اختصاص خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری و موقت و دایم در حوادث صورت می‌گیرد، گفت: اسکان اضطراری از طریق هلال احمر و موقت و دایم توسط بنیاد مسکن صورت می‌گیرد؛ برای همه زلزله دیدگان در کرمانشاه دفترچه‌های اقلامی توزیع شده و اقلام طبق این دفترچه‌ها ارسال می‌شود و هم اکنون ما کانکس و مواد غذایی به منطقه ارسال می‌کنیم. 

آصفی با اشاره به زلزله ایجاد شده در منطقه الموت قزوین گفت: در روستای آکوجان در حدود ۲۱۱خانوار وجود دارد که در منطقه رانشی است و زلزله اخیر لاهیجان ۱۱۱خانوار بی خانمان شدند. 

وی افزود: ۱۰۰خانوار به روستای جدید منتقل شده بودند که با زلزله اخیر خانه ۱۱۱خانوار باقی مانده کاملا آسیب دیده است البته خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین بیان کرد: هم اکنون برای ساکنان روستای آکوجان اردوگاه برپا شده است و امروز برای انها بسته‌های غذایی ارسال شد و هم اکنون این عزیزان نیازمند کمک‌های همشهریان خود هستند و اسکان این خانوارها نیاز ضروری است. 

وی در پایان گفت: ۸۰خانوار در روستای جدید اسکلت ساختمانی دارند فقط نیمه ساز است و نیازمند کمک‌های مالی مردم عزیز استان هستند. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه