اخبار داغ

مدیر کتابخانه حضرت معصومه(س):

کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) جزء 10 کتابخانه برتر کشور است

کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) جزء 10 کتابخانه برتر کشور است
مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه کتابخانه هم‌زمان به برادران و خواهران خدمات می دهد، گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) جزء 10 کتابخانه برتر کشور و یکی از بزرگترین کتابخانه ها می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالروز ورود این حضرت به قم اظهار داشت: کتابخانه های در سه دسته عمومی، تخصصی و جامع تقسیم بندی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دسته سوم قرار دارد که جزء ده کتابخانه برتر کشور به دلیل جامعیت آن محسوب می شود.

,

مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه کتابخانه آستان یکی از بزرگترین کتابخانه ها در کشور می باشد، گفت: این کتابخانه با 12هزار متر زیربنا در 4 طبقه ساخته شده است که بصورت برادران، خواهران و قسمت امانی فعالیت می کند.

,

وی بیان داشت:کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) دارای بخش مرمت، گنجینه کتاب های چاپ سنگی و سربی، گنجینه کتاب های خطی، گنجینه قرآن های نفیس، گنجینه منابع ویژه و هدایای تولیت می باشد.

,

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این کتابخانه روزانه به هزار نفر خدمات می دهد ، عنوان داشت: خدمات این کتابخانه محدود به استان نمی شود بلکه به خارج از استان در سطح کشوری و جهانی را هم شامل می شود؛ در بخش هایی محققان خارجی با قسمت کتاب های نایاب کتابخانه تماس می گیرند و فلان کتاب را می خواهند که کتابخانه با ارائه تصاویر به این محققان خدمات می دهد.

,

وی خاطرنشان شد: سنگ بنای این کتاب خانه توسط اهدای کتابخانه شخصی با 1500 جلد می باشد که تاکنون کتابخانه های شخصی بسیاری به این کتابخانه اهدا شده است به همین دلیل می توانیم این کتابخانه را نوعی کتابخانه شخصی بدانیم.

,

مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به غنی ترین بخش کتابخانه ، گفت: بخش مطبوعات کتابخانه غنی ترین بخش می باشد، ظرفیت مطالعه هم‌زمان این کتابخانه 800صندلی می باشد که می توان تا هزار صندلی هم افزایش یابد.

,

وی ادامه داد: کتابخانه آستان در روزهای تعطیل هم به صورت پاره وقت خدمات می دهد و در روزهای عادی تا 16ساعت برای استفاده کنندگان باز است، این کتابخانه در ایام ماه مبارک رمضان تا سحر باز بود، در این کتابخانه 6 تالار قفسه باز قرار دارد که به افراد اجازه می دهد تا کتاب های بسیاری را در اختیار داشته باشند.

,

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در استان قم 3 کتابخانه به خواهران خدمات می دهد، عنوان داشت:در این کتابخانه هم‌زمان هم به خواهران و هم برادران خدمات داده می شود که می توان گفت فقط در روزهای تعطیل به خواهران به دلیل مسائل خدمات داده نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه