اخبار داغ

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین:

۱۶ راس دام آلوده به بیماری سل شناسایی شد

۱۶ راس دام آلوده به بیماری سل شناسایی شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: 16 راس دام راکتور سل و 17 راس دام آلوده به بروسلوز در 8 ماهه اول سال جاری شناسایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علیرضا اکبر شاهی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با شاخص، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۹۰مورد مراجعه برای تست سل و ۱۹۵ مورد برای انجام آزمایش بروسلوز(تب مالت)  به واحدهای دامداری توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین انجام شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی تصریح کرد: با عنایت به اهمیت پایش بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ،  کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای مشترک در ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه با مراجعه به واحدهای دامداری وحسب مورد در روستاها بصورت رایگان عملیات تست سل و بروسلوز را به انجام رسانده و در صورت شناسایی دام‌های راکتور، نسبت به حذف دامهای آلوده اقدام می نمایند.

,

این مسئول در پایان عنوان کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری ۵۹هزار ۸۳ راس گاو برای شناسایی بروسلوز و ۴۴هزار و ۶۸۶ راس برای جداسازی دام‌های آلوده به بروسلوز تست شدند که ۱۶ راس دام آلوده به بیماری سل و ۱۷ راس دام آلوده به بروسلوز حذف شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه