اخبار داغ

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

330 عنوان برنامه در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اجرا خواهد شد/استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) با طلاب 25کشور

330 عنوان برنامه در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اجرا خواهد شد/استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) با طلاب 25کشور
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، گفت: به مناسبت ورود پرخیر و برکت و تمدن ساز حضرت معصومه(س) به قم 330 عنوان برنامه اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفتگو با قم فردا، اظهار داشت: در سال 201 هجری قمری کاروانی از اهل‌بیت(ع) با حضور حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت ایران حرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران آثار و برکات زیادی داشت، به برکت وجود کریمه اهل‌بیت(س) حوزه علمیه در شهر قم شکل گرفت، همچنین با این هجرت روحیه عبادت، اخلاق، ایثار و زمینه سازی برای وقف و نذر و ایجاد مراکز عبادی و ساخت مسجد و رواق در شهر قم گسترش پیدا کرد.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور 20نفر از خاندان اهلبیت(ع) در کاروان حضرت معصومه(س)، افزود: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران یک حرکت احساسی صرف نبود، بلکه این بانوی بزرگوار برای دفاع از امام رضا(ع) و مبارزه با مامون به ایران هجرت کرد.

,

وی اضافه کرد: انس مردم با قرآن و عترت از برکات هجرت حضرت معصومه(س) به قم بود، در طول تاریخ شاهد بودیم که علاوه بر شیعیان، علمای اهل سنت از مناطق مختلف به زیارت حرم حضرت معصومه(س) آمدند.

,

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه مزار این بانو پایگاه انقلاب اسلامی بود، ابراز داشت: مزار حضرت معصومه(س) از سال 201 هجری قمری تاکنون همیشه زیارتگاهی برای علما، بزرگان، پادشاهان و اقشار مختلف مردم بوده است، حضرت معصومه(س) یک الگو برای بانوان جامعه است.

,

وی درادامه با تشریح برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، عنوان داشت: 330 برنامه در بخش‌های مختلف برای سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تعریف شده است و تمام خادمان برای اجرای این برنامه‌ها آمادگی دارند.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: بیش از هزار و 500 تا دو هزار و دویست خادم به صورت شبانه روزی در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به زائرین خدمت رسانی می‌کنند.

,

وی با اشاره به مراسم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم گفت: مراسمی به این مناسبت در روز دوشنبه 20 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

,

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: کاروان مردمی استقبال از حضرت معصومه(س) در شهر قم حرکت خواهد کرد، این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم است و در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شود و طلاب خارجی از کشورهای مختلف در این کاروان شرکت می‌کنند، گلباران هوایی مسیر حرکت کاروان را با همکاری جمعیت هلال احمر در دستور کار داریم.

,

وی تصریح کرد: محفل شعر آیینی در سوگ کریمه در روز پنج شنبه 30 آذرماه با حضور اساتید و شاعران آیینی کشور در پژوهشکده علامه طباطبایی شهر قم برگزار می‌شود، سخنران این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)  با اشاره به طرح زائر اولی‌های حضرت معصومه(س) در ایام سالروز ورود این بانوی بزرگوار گفت: پنج هزار نفر از خواهران و برادرانی در این ایام برای نخستین بار طعم خوش زیارت حضرت معصومه(س) و حضور در این بارگاه نورانی را تجربه می‌کنند، این برنامه از سوی موسسه حضرت خدیجه(س) برگزار می‌شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، سه مجموعه نمایشگاهی با موضوع آیین‌های حرم حضرت معصومه(س)، سیره زندگی این بانوی بزرگوار و کرامات حضرت معصومه(س) در کلام بزرگان در شهر قم برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه