اخبار داغ

خوشنویس هرمزگانی مطرح کرد:

امروزه کمتر به هنر خوشنویسی پرداخته می شود/آموختن خوشنویسی کاری پر زحمت است

امروزه کمتر به هنر خوشنویسی پرداخته می شود/آموختن خوشنویسی کاری پر زحمت است
هنرمند خوشنویس هرمزگانی گفت: هنرجویانی که وارد عرصه خوشنویسی می شوند باید بدانند آموختن خوشنویسی کاری پر زحمت است که فقط عشق و علاقه آسانش می کند و باید با حوصله به آن پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا جندقی، خوشنویس هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: آموختن خوشنویسی را با خط نستعلیق آغاز کردم و از سال 68 در محضر استاد موحد حسینی به فراگیری خط ثلث و نسخ پرداختم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

این خوشنویس هرمزگانی بیان کرد: از کودکی سعی در حفظ اشعار شعرای بزرگ مثل حافظ و سعدی و مولانا داشتم و همیشه علاقمند بودم که بهترین سخنان و اشعار را خوشنویسی کنم و با آن مطالب انس بگیرم.

,

جندقی به مشوق خود در عرصه هنری اشاره کرد و گفت: پدرم در شکوفایی این هنر نقش بسیار موثری داشتند و تشویق او ترغیب بیشتری در فراگیری این هنر در من ایجاد کرد.

,

وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری ذاتی نیست و هر فرد با تعلیم و تمرین می تواند خوشنویس شود، افزود: انسان همیشه میل به زیبایی دارد و روح انسان زیبایی و هنر را در همه عرصه ها می پسندد و هر نوع هنری اگر چه در ذات و فطرت هر شخص می تواند نهفته باشد اما اگر با اصول و ضوابط همراه نباشد به سرانجام نمی رسد، خوشنویسی هم از این قاعده خارج نیست.

,

این خوشنویس هرمزگانی ادامه داد: خوشنویسی امری است که به تمرین و ممارست زیادی احتیاج دارد و لزوم آن ، مداومت در تکرار و تمرین و البته بستگی به احوالات درونی هر هنرمند دارد و باید در این راه ریاضت کشید.

جندقی تصریح کرد: به طور مداوم روزانه 3 الی 4 ساعت مشق می کنم گاهی هم پیش آمده که تا 12 ساعت مشق کرده ام، در بین قالب های خوشنویسی بیشتر کتابت و گاهی هم قطعه نویسی می کنم.

,
,
,

, ,

وی با بیان اینکه کار من بیشتر بر کتابت منعطف شده است، گفت: کتابت به توانایی دست و ذهن کمک می کند تا هنرمند بتواند قطعات خوبی را اجرا کند ، اگر کاری با عشق و علاقه انجام شود به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود.

,

خوشنویس هرمزگانی با اشاره به اینکه خوشنویسی در ذات خود حامل اخلاق و معنویت است، افزود: هنر خوشنویسی نه تنها به ما درس اخلاق و معنویت یاد می دهد بلکه درس صبر نیز می آموزد و شاید شما هم دیده باشید که اولین سرمشق های اساتید در مورد ادب است و در مراحل بعد صفات خوب دیگر مانند صبر، گذشت، فداکاری و دیگر خصایل انسانی را نیز به آدمی می آموزد.

,

جندقی ضمن توصیه به جوانان علاقمند به این عرصه، گفت: هنرجویان و علاقمندان که قدم در این عرصه می گذارند باید بدانند آموختن خوشنویسی کاری پر زحمت است که فقط عشق و علاقه آسانش می کند و باید با حوصله به آن پرداخت.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به زندگی ماشینی امروز و مشغله های متنوعی که جدیدا همه را درگیر خود کرده کمتر به اشخاص فرصت می دهد که به این هنر ارزنده بپردازند اما علاقه و ممارست قطعا نقش غیر قابل انکاری در آموختن خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه