اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

1500 تن سیب و پرتغال برای شب عید ذخیره شد

1500 تن سیب و پرتغال برای شب عید ذخیره شد
رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای پرتقال پیش بینی برای استان 1000 تن است که امسال از تولیدات داخلی تامین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اکبر متقی فرد رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه تنظیم بازار بررسی وضعیت طرح آبیاری نوین اظهار کرد: مقرر شد 500 تن سیب سفید و قرمز برای شب عید تهیه شود که تاکنون 420 تن آن به استان حمل شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی اضافه کرد: برای پرتقال نیز پیش بینی برای استان 1000 تن است که امسال از تولیدات داخلی تامین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود و  با هماهنگی انجام شده با اتحادیه‌های تامین کننده  پرتقال امسال به اندازه کافی موجود است. 

این مسئول به اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تاکنون 6 هزار و 300 هکتار تجهیز و 2 هزار و 910 هکتار نیز تا پایان آدر ماه به پایان خواهد رسید. 

متقی فرد تصریح کرد: مصوب اعتبارات آبیاری نوین سال جاری استان 110 میلیارد تومان است که 53 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده است. 

وی افزود: همچنین 26 طرح در سطح 6 هزار و 247 هکتار در حال اجراست که عمدتا در سطح پهنه‌ها و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد هستند، کل طرح آبیاری برای استان 46 هزار هکتار برنامه ریزی شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: همچنین 10 هزار هکتار نیز پس از انجام مراحل مطالعه و طراحی انجام شده که بالای 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به توسعه مجتمع گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته بیان کرد: مجتمع گلخانه نودهک در فاز اول در سطح 71 هکتار در دست اجرا می باشد که عملیات اجرایی این مجتمع شامل انتقال آب و فنس کشی آن در حال انجام است. 

این مسئول در ادامه به طرح داربستی 1000 هکتار باغ انگور در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح 1000 هکتاری داربستی باغات انگور با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال شروع شده که تاکنون 300 هکتار از این طرح انجام شده است. 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به ازای هر هکتار باغ انگور 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض توسط دولت پرداخت خواهد شد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه