اخبار داغ

فرماندارفامنین خبرداد:

همایش ایدز در شهرستان فامنین برگزارشد

همایش ایدز در شهرستان فامنین برگزارشد
فرماندارفامنین گفت : آگاه‌سازی و اقدامات پیشگیرانه موجب کنترل بیماری ایدز می‌شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، سید مجید شماعی فرماندار شهرستان فامنین صبح امروز در همایش  ایدز که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار گردید با بیان اینکه ایدز یک بیماری خاموش است ، افزود : آگاه‌سازی شهروندان و انجام اقدامات پیشگیرانه موجب کنترل بیماری ایدز می‌شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

 شماعی  افزود : تعامل ، همکاری و مشارکت همگانی تأثیر بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های مسری همچون ایدز در جامعه دارد که دراین‌بین آگاهی مردم موجب کنترل بسیاری از معضلات اجتماعی می شود.

,

فرماندار فامنین با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش در کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز گفت: اهمیت تأثیر این بیماری در زندگی افراد و در برگیری ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی توجه به نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش را صدچندان می‌کند و نباید در یک روز و یک هفته خلاصه شود .

,

شماعی تصریح کرد : بیماری ایدز مرز جغرافیایی ، سیاسی و مذهبی نمی‌شناسد و اگر غافل شویم و سیاستگذاری و اطلاع‌رسانی و آموزش صحیحی صورت نگیرد بیماری گسترش‌یافته و هزینه‌های بسیار سنگینی را به جامعه تحمیل می کند .

,

نماینده عالی دولت در شهرستان به اهمیت حضور و نقش رسانه‌های جمعی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در جامعه اشاره کرد و افزود : باید تمام سعی و تلاش ما آگاه‌سازی مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان باشد اما در این راه نیازمند عزم همگانی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر همچون سمن‌ها و نهادهای مردم محور نیز هستیم و دراین مسیر باید تلاش کنیم نگاه اتهامی به بیماران HIV  که باعث بروز عادتهای غلط در جامعه شده را ریشه کن کنیم چه بسا به همین خاطر آمار دقیقی از مبتلایان در سطح کشور در دست نیست و بسیاری بیماران از بیان مشکل خود در جامعه هراس دارند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه