اخبار داغ

رئیس دانشکده­ کشاوزی دانشگاه شهرکرد:

رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ی سیستم اقلیمی باید مورد توجه باشد

رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ی سیستم اقلیمی باید مورد توجه باشد
رئیس دانشکده­ کشاوزی دانشگاه شهرکرد در ویژه برنامه ای با موضوع خاک این نعمت الهی را جزء فراموش شده­ ی سیستم اقلیمی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد، ویژه­ برنامه­ ای به همت گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه شهرکرد با شعار "حفاظت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می شود." ، با حضور حجت­ الاسلام­ دکتر سعید صفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، جمعی از مسئولین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان­ های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد در این مراسم گفت: خاک به ­عنوان یکی از اجزای کرهِ­ ی زمین متعلق به تمامی انسان­ها در تمامی نسل­ها است و این امانت الهی باید مورد توجه قرار گیرد.


حجت­ الاسلام ­ دکتر سعید صفی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: مسئله­ ی خاک از مسئله­ ی آب مهم­تر است و خاک یه­ عنوان یکی از مطهرات، سرشت انسان و اساس زندگی بشر است و باید بیش از پیش مورد حفاظت قرار بگیرد.



در آغاز این مراسم نیز دکتر محمدحسن صالحی رئیس دانشکده­ کشاوزی دانشگاه شهرکرد، گفت: رفتار با خاک به­ عنوان جزء فراموش شده­ ی سیستم اقلیمی باید مورد توجه باشد.


شایان ذکر است، در این ویژه­ برنامه، ­ تأثیر خاک بر تغییر جهانی اقلیم، پسخوردها و ترسیب کربن خاک توسط دکتر فایز رئیسی و امنیت خاک توسط دکتر جهانگرد محمدی، اساتید گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه شهرکرد و فرصت­ها و چالش­ها در توسعه­ ی باغات در اراضی شیب­دار توسط دکتر عبدالمحمد محنت­کش معاون پژوهش، مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان­ چهارمحال و بختیاری ، نیز مورد بحث و سخنرانی قرار گرفتند.




انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه