اخبار داغ

جهاد پاسداران و بسیجیان برای محرومیت زدایی از یک محله در هرسین + عکس

جهاد پاسداران و بسیجیان برای محرومیت زدایی از یک محله در هرسین + عکس
بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه هرسین برای حل مشکلات یک محله محروم در شهر هرسین به صورت ویژه وارد عمل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیوانگاه، هرسین از جمله شهرستان هایی است که با محرومیت ها و آسیب های اجتماعی در برخی محلات دست به گریبان است. این محرومیت ها نیازمند توجه ویژه از سوی نهادهای عمرانی و فرهنگی است؛ با این وجود اما بسیج به میدان آمده است و اقداماتی را در راستای محرومیت زدایی از این مناطق انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه,

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: سپاه و بسیج طی سال‌های اخیر علاوه بر تامین امنیت و اقتدار دفاعی، با رویکرد خدمات اجتماعی وارد این عرصه شده اند که این رویکرد در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم و محرومیت زدایی و مقابله  با  آسیب های اجتماعی است؛ از همین رو سپاه ناحیه هرسین با تشکیل قرارگاه جواد الائمه (ع) در قالب  طرح کرامت خدمات بسیار خوبی را  در یکی از محلات پر آسیب و محروم  شهر هرسین  انجام داده است که باعث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  در این محله شده است.

, دیوانگاه,

, ,

وی افزود: این امر محقق نمی شد مگر با حضور مردم و تفکر بسیجی. امروز که بسیجیان  به عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کردند ثمرات آن را دیدیم.  تفکر بسیجی و بسیج چون خود جرئی از بدنه اصلی مردم است، اهتمام جدی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم  دارند و این همان رمز موفقیت بسیج است که در هر عرصه ای ورود کرده، موفق بوده است.

,

فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ادامه خدمات صورت گرفته در این  محله را خدماتی همه جانبه  دانست و از زحمات همه دست اندرکاران این طرح تقدیر و تشکر کرد.

,

به گزارش دیوانگاه، از دیگر برنامه های در دست اقدام بسیج در هرسین بحث های فرهنگی و عمرانی است که در این راستا هم خدمات قابل توجهی در محله مهدیه هرسین صورت گرفته و الگویی به تمام معنا از کار جهادی است.

,

یزدان احمدوند دبیر قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان اینکه فعالیت های قرارگاه جواد الائمه (ع) منحصر به فعالیت های عمرانی نیست، افزود: ورود بسیج و سپاه به عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی موضوعی مهم و لبیک به فرمان رهبری عزیز بوده که اگر بخواهیم به صورت تیتر وار فعالیت ها  و اقدامات  صورت  گرفته در محله مهدیه هرسین را بیان کنیم  از مجال وقت خوانندگان خارج است و در این جا به اختصار برخی از آنها را بیان می کنیم.

, دیوانگاه,

دبیر قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد: ورود سپاه به محله مهدیه در قالب طرح کرامت  و تشکیل قرارگاه جوادالائمه(ع) صورت گرفت  که طی توافق نامه صورت گرفته با وزارت کشور با هدف مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در حال اجراست.

,

, ,

احمدوند در ادامه اظهار داشت: علی رغم تخصیص مبلغ ناچیز  108میلیون تومانی  برای این طرح  ما امروز شاهدیم با کار جهادی  و بکارگیری تمامی امکانات چندین برابر این مبلغ  توسط قرارگاه جوادالائمه (ع) در این محله کار صورت گرفته و این خدمات شامل عرصه های عمرانی، بهداشتی، محرومیت زدایی، آموزشی، فرهنگی و .... بوده که نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولین شهرستان است تا مشکلات عدیده و آسیب های اجتماعی از این محله رخت بربندد.

,

وی افزود: ورود مردم در فعالیت های اجتماعی محله با تشکیل شورای محله و اولویت بندی نیازهای مردم و دیده شدن نظرات آنها، تغییر نام محله از ده بالا به مهدیه باعث ایجاد موج امید در بین مردم محله شد.

,

دبیر قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین مهمترین اقدامات صورت گرفته را درحوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی،  برگزاری جلسات متعدد هدفمند پیشگیری برای جامعه هدف، همایش ها، کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد ، طلاق، خودکشی، فرزند پروری، مشاوره های قبل از ازدواج در سطح محله با حضور کارشناسان مجرب این حوزه عنوان کرد.

,

احمدوند تخصیص وام خود اشتغالی جهت صیانت از بهبود یافتگان را  یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و اظهار داشت:  اگر این امر منتج به اشتغالزایی دائم این افراد شود در پاکی این افراد در دراز مدت تاثیر بسزایی خواهد داشت که در این زمینه نیازمند حمایت همه مسئولین هستیم.

,

وی  تعمیر منازل، احداث حمام و سرویس های بهداشتی، ایزوگام و تعویض لوله کشی آب بیش از 20  باب منزل افراد نیازمند، احداث راه ارتباطی ماشین رو، تسطیح و زیر سازی آن، دیوار چینی و جدا نمودن  محله از قبرستان، احداث پیاده رو و بتن  ریزی معابر با شیب تند، جدول کشی، بتن ریزی  و احداث راه دسترسی و پیاده رو امامزاده مهدی، نصب تیر برق و اصلاح روشنایی معابر را از دیگر فعالیت های عمرانی صورت گرفته در این محله عنوان کرد.

,

, ,

دبیر قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین راه اندازی خیریه های محله محور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این محله عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی خانواده های نیازمند، توزیع بیش از 500 سبد کالا و مواد غذایی گرم، کمک های بلاعوض مالی، بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل، توزیع لوازم التحریر، کوله و لباس در بین دانش آموزان، برگزاری اردوهای زیارتی مشهد مقدس و .. ، برگزاری کلاس های مشاوره، تقویتی و آزمون، پیگیری مشکلات اداری و قضایی مردم محله، اشتغال 5 نفر از ساکنین محله، ویزیت دارو، پزشک، آزمایشات بیش از 700 نفر در محله  به  صورت  رایگان از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

,

احمدوند در پایان گفت: همه این برنامه ها و فعالیت ها به سرانجام نمی رسید مگر با همکاری و همیاری ادارات و ارگان هایی که روحیه کار جهادی در آنها حاکم بود که جا دارد از زحمات همه آنها که به صورت مستمر ما را در پیگیری این برنامه ها یاری نموده اند نهایت تشکر را داشته باشم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه